DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Alexander »

20002001 skrev:Precis hemkommen från Kamratvallen och man kan äntligen andas ut. Puuhhhhh. Fy fan vilken natt och dag som ledde upp till detta derby. Var så nervös.

På något sätt släppte det när horan Kennedy gör 1-0, då har vi bara allt att vinna. Vi står upp bra på läktaren och fortsätter att mala på, vi tar oss in i matchen. Den där glädjen när Jawo gör 1-1 glömmer jag aldrig. Loreen skrev sin låt " Euphoria" för det ögonblicket. Vilken jävla eurofori. När man förstått att man kvitterat till 1-1 kommer nervositeten tillbaka, då har vi något att förlora igen. När slutsignalen går kan man andas. Puuh.

----

Läktarkampen då? Jag är nöjd. Vi står upp riktigt bra mot 30 000 aikare och som många av er vet så ser man inte varken råttornas tifo eller vårat så bra när man står i klacken så har fått bilder skickade till mig om tifot och all cred går till Sofialäktarens tifo. Så jävla snyggt och cleant.

Dagens höjdpunkter läktarmässigt:
Ljudtopparna på Heja Heja Djurgården
Ole Ole Ola
Det hörs ett rop ifrån Stadion
Vi är inte aik
hallå, Norra stå!

Stort tack till klackledarna som var riktigt bra och Djurgårdsfamiljen i stort!

----

Från min position i klacken så får Jawo, Tibbling, Nymann, Höie och Höstberg stora plus.
Godkänt får Adde.
Minus går till Godsway, Erton, Emil, Vytas och Chibsah.

Mitt hjärta är Quaison drar på sitt skott i 94:e.

---

Så jävla skönt att det är över. Hatar derbyn.

--

KÖP BILJETTER TILL CUPFINALEN! VI SKA TA FÖRSTA FOTBOLLSTITELN PÅ KAMRATVALLEN. Sista gången vi besöker den arenan i år!

Jag älskar Djurgårdsfamiljen!
Hata aik!
Var Chibsah verkligen så kass? Tyckte han vann en del viktiga nickdueller, sköt undan bollen och blockade skott.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Chibsah räddade oss ett par gånger och hade rätt bra positionering stundtals så kass skulle inte jag sätta som omdöme.

Däremot var alla med visst undantag för Östberg otroligt skitnödiga första 10-15.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Sista kvarten var Chibsah horribel.. Han missade tacklingar, missade boll, halkade och jag vet inte allt. I övrigt var han väl ok.
Användarvisningsbild
Malto

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Alexander skrev:
20002001 skrev:Precis hemkommen från Kamratvallen och man kan äntligen andas ut. Puuhhhhh. Fy fan vilken natt och dag som ledde upp till detta derby. Var så nervös.

På något sätt släppte det när horan Kennedy gör 1-0, då har vi bara allt att vinna. Vi står upp bra på läktaren och fortsätter att mala på, vi tar oss in i matchen. Den där glädjen när Jawo gör 1-1 glömmer jag aldrig. Loreen skrev sin låt " Euphoria" för det ögonblicket. Vilken jävla eurofori. När man förstått att man kvitterat till 1-1 kommer nervositeten tillbaka, då har vi något att förlora igen. När slutsignalen går kan man andas. Puuh.

----

Läktarkampen då? Jag är nöjd. Vi står upp riktigt bra mot 30 000 aikare och som många av er vet så ser man inte varken råttornas tifo eller vårat så bra när man står i klacken så har fått bilder skickade till mig om tifot och all cred går till Sofialäktarens tifo. Så jävla snyggt och cleant.

Dagens höjdpunkter läktarmässigt:
Ljudtopparna på Heja Heja Djurgården
Ole Ole Ola
Det hörs ett rop ifrån Stadion
Vi är inte aik
hallå, Norra stå!

Stort tack till klackledarna som var riktigt bra och Djurgårdsfamiljen i stort!

----

Från min position i klacken så får Jawo, Tibbling, Nymann, Höie och Höstberg stora plus.
Godkänt får Adde.
Minus går till Godsway, Erton, Emil, Vytas och Chibsah.

Mitt hjärta är Quaison drar på sitt skott i 94:e.

---

Så jävla skönt att det är över. Hatar derbyn.

--

KÖP BILJETTER TILL CUPFINALEN! VI SKA TA FÖRSTA FOTBOLLSTITELN PÅ KAMRATVALLEN. Sista gången vi besöker den arenan i år!

Jag älskar Djurgårdsfamiljen!
Hata aik!
Var Chibsah verkligen så kass? Tyckte han vann en del viktiga nickdueller, sköt undan bollen och blockade skott.
Han var bra utan boll. Usel med boll.
Isabo

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Till skillnad mot gnaget är vi obesegrade på kompisvallen.
Hoppas på att det varar ett tag till.
Difiale

Inlägg av Difiale »

Kom igen, slut upp för fotbollen! Cupfinal, blir skitkul att vinna något och europa. Över 12 000 sålda.

http://www.ticnet.se/event/svenska-cupe ... ter/268229
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ticnet kan vara horungar och säger att det inte går att hitta 5-6 platser ihop och sånt. Om ni stöter på det problemet så ring och boka istället. 077 170 70 70. Då blir det inga problem.
Expert.
Difiale

Inlägg av Difiale »

Måste bara tillägga också:

100 spänn för en klackbiljett! Återigen hundra spänn för en cupfinal. Sjukt bra pris!
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Difiale skrev:Måste bara tillägga också:

100 spänn för en klackbiljett! Återigen hundra spänn för en cupfinal. Sjukt bra pris!
Håller med faktiskt, men med den gräsmattan borde det vara gratis inträde. När de ändå satsade borde gjort som Gelsenkirchen(?) att hela planen kunde rullas ut i dagsljuset.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

minalman skrev:
Difiale skrev:Måste bara tillägga också:

Håller med faktiskt, men med den gräsmattan borde det vara gratis inträde. När de ändå satsade borde gjort som Gelsenkirchen(?) att hela planen kunde rullas ut i dagsljuset.
OT, men har de verkligen det systemet där? Vet att det finns på Dallas Cowboys megaarena, men aldrig hört om att Shalke har det.

100;- är förövrigt ett riktigt kap. Första matchen på flera år där vi kan säkra en titel. Hur kul vore det inte om vi blir det första laget som säkrar en fotbollstitel på Kompisvallen? Måste svida som gnagare då att både vi och bajen tagit titlar där före dem i sådanna fall. ;)
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja, då får man väl tacka Brommapojkarna för att de tar över "årets bottennapp"-pokalen från oss då.

0-6 mot Elfsborg.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Vikas skrev:Ja, då får man väl tacka Brommapojkarna för att de tar över "årets bottennapp"-pokalen från oss då.

0-6 mot Elfsborg.
Tycker 1-5 mot Åtvidaberg fortfarande är värre.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vinna cupen vinna cupen Djurgården!
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »