Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Ingenting som är klart enligt mrmadhawk, det är "nära"
Blir inte Strandfelt som igår förlängde med Stavanger Oilers. Och inte heller Saviano alltså.
Ytterst mediokert lag. Med detta blir det två mellansäsonger minst och sen är vi med och slåss om topp 3.
Blir inte Strandfelt som igår förlängde med Stavanger Oilers. Och inte heller Saviano alltså.
Ytterst mediokert lag. Med detta blir det två mellansäsonger minst och sen är vi med och slåss om topp 3.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Vem är det Frasse?Frasse skrev:Den som väntar på något gott...robin_dif skrev:En forward klar är klar enligt challe!
Någon som har någon koll vem det kan röra sig om ?
Källa http://www.mrmadhawk.se
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lite oroande att Challe säger att dörren fortfarande är öppen för Jimmie och Kalus.
Expert.
Vilket isåfall skulle vara helt OK!Stiff skrev:Ingenting som är klart enligt mrmadhawk, det är "nära"
Jag reagerade också på det.SirDIFalot skrev:Lite oroande att Challe säger att dörren fortfarande är öppen för Jimmie och Kalus.
Förmodligen har inte Challe några bättre passande alternativ helt enkelt.
Mest nytta för dom pengarna man lägger ut så att säga.
I övrigt TROR jag att ekonomin är lite värre än vad man vill delge.
Jag är bara glad att man använder sig av medel som man faktiskt har och inte överbudgeterar för att sedan gå flera miljoner back. Det sista jag vill ha förutom konkurs är rekonstruktion. Det skulle smaka riktigt illa.
Vi må vara en fattig klubb, men vi kan stå rakryggade i alla fall.
Vi må vara en fattig klubb, men vi kan stå rakryggade i alla fall.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jag tror att vi på det berömda pappret kommer ha en relativt svag grupp. Årets säsong kanske blir ytterligare en mellansäsong. Men det är smart av DIF att bygga på sikt och inte panikvärva in dyra spelare för att satsa på ett snabbt år tillbaka. Eftersom som när man panikvärvar in får man ofta skit och panka i slutet av säsongen och står sedan där med en tommare skattkista än på flera år.
Visst fan hör inte DIF till i Allsvenskan, men nu spelar vi där och då får vi nöja oss med att nuvarande trupp kommer se "sämre" ut innan säsongen drar igång.
Det jag vill att vi får in är en stadig poängspelare, får vi in en sån så är jag nöjd.
Sen är det klart att man både ser en center & forward av rang, men det har jag svårt att se hända faktiskt.
Visst fan hör inte DIF till i Allsvenskan, men nu spelar vi där och då får vi nöja oss med att nuvarande trupp kommer se "sämre" ut innan säsongen drar igång.
Det jag vill att vi får in är en stadig poängspelare, får vi in en sån så är jag nöjd.
Sen är det klart att man både ser en center & forward av rang, men det har jag svårt att se hända faktiskt.
Får vi in en supercenter + Jimmie kör en säsong till och visar samma form som säsongen 09/10 så tror jag att vi får ett bra lag till slut ändå.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
Jag är lite tudelad till att man satsar på så många unga talanger. Det känns inte alls långsiktigt.
Om det går bra för dem så sticker de direkt till NHL eller elitserien nästa år och vi får börja om igen. Går det dåligt så saknar de rutinen för att kunna hantera det och blir istället en belastning.
Samtidigt är det jättekul att se spelare blomma ut i Djurgårdströjan.
Om det går bra för dem så sticker de direkt till NHL eller elitserien nästa år och vi får börja om igen. Går det dåligt så saknar de rutinen för att kunna hantera det och blir istället en belastning.
i
Tror vi kan glömma alla tankar om någon direkt "Supercenter".litto skrev:Får vi in en supercenter + Jimmie kör en säsong till och visar samma form som säsongen 09/10 så tror jag att vi får ett bra lag till slut ändå.
Tror målet för denna säsong är att hålla oss kvar i AS och inte trilla ur. Kanske spara hårt denna säsong för att kunna lägga till lite mer spets inför nästa.
Alltid Oavsett.
Många av dem har två årskontrakt. Tror inte dem har klausuler på dem heller.isolerad skrev:Jag är lite tudelad till att man satsar på så många unga talanger. Det känns inte alls långsiktigt.

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Jag tycker det är bättre att ta upp Division 1 spelare som redan spelat J20 & J18 istället för att ta upp direkt från J20 & J18. Wennberg blommade ut som fan säsongen som var. Heinerö, Sundberg, Kruger kan lika gärna göra det också. Kruger lovar jag kommer vara en ledartyp i höst. Det är bara se på hans bror. Mattsson var ändå ett bra förvärv då han lirat i OHL, och det är ingen dålig liga.
Landeskog hoppade upp därifrån direkt upp till NHL och levererade. Så Reideborn lär ju ha en konkurrent. Nu hoppas vi på ett bra förvärv från Challe Berglunds sida.
Landeskog hoppade upp därifrån direkt upp till NHL och levererade. Så Reideborn lär ju ha en konkurrent. Nu hoppas vi på ett bra förvärv från Challe Berglunds sida.
VI ÄR TILLBAKA!!!
-
EXAKT så där lät det när det hade blivit klart med Tjärnqvist Jr., Almtorp och Carlsson. Konsekvenserna av beslutet att värva hit dessa spelare påverkar oss än.bastis7 skrev:På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
Nja, det där resonemanget håller inte. Bröderna Krüger är väääldigt olika som spelare och personer. Vi har sett det förr. Rent önsketänkande från din sida.robin975 skrev:Jag tycker det är bättre att ta upp Division 1 spelare som redan spelat J20 & J18 istället för att ta upp direkt från J20 & J18. Wennberg blommade ut som fan säsongen som var. Heinerö, Sundberg, Kruger kan lika gärna göra det också. Kruger lovar jag kommer vara en ledartyp i höst. Det är bara se på hans bror. Mattsson var ändå ett bra förvärv då han lirat i OHL, och det är ingen dålig liga.
Nu sitter man och hoppas på att det är typ Yetman eller Justin Kelly som presenteras när detta är klart, men det visar väl sig vara Carl G eller nåt i den stilen.