Jaha. Varför säger alla Jimmy Jimmy Jimmy ölvestaaad då?Malto skrev:Haha, Jimmie!android skrev:Jimmy Ölvestad.........!pulverapa skrev:Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Född till sportchef.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Har du någonsin varit på en NHL match?Sudden skrev:text
Uttalas ju likadant?android skrev:Jaha. Varför säger alla Jimmy Jimmy Jimmy ölvestaaad då?Malto skrev:Haha, Jimmie!android skrev:Jimmy Ölvestad.........!pulverapa skrev:Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
- -daniel-
Otto nobbar DIFs bud!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
(lika tråkigt varje gång)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
(lika tråkigt varje gång)
Nämen vafan... Den där giriga gubben!!
Ingen aning....android skrev:Jaha. Varför säger alla Jimmy Jimmy Jimmy ölvestaaad då?Malto skrev:Haha, Jimmie!android skrev:Jimmy Ölvestad.........!pulverapa skrev:Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
Linus klasen är klar!
enligt?Vikas skrev:Linus klasen är klar!
Vikas skrev:Linus klasen är klar!
LINUS KLASEN ÄR FAKTISKT KLAR!

Haha nej, det uttalas inte alls likadant?Isabo skrev: Uttalas ju likadant?

Eller du kanske uttalar ett i och ett y likadant? I dunno.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Jimmie och Jimmy är för mig bara olika stavningar på samma namn, som Rönnkvist/Rönnquist eller Jenny/JennieGodnoken skrev:Haha nej, det uttalas inte alls likadant?Isabo skrev: Uttalas ju likadant?
Jag hör i alla fall inte om man sjunger Jimmie eller Jimmy på läktarna, om man säger så...
- -daniel-
Med tanke på senaste sidornas dravvel är det beklämmande du glömde gnälla på att han är gnagare (eftersom Kung Otto ju faktiskt var Solnafantast i unga år).Sjöwall skrev:Nämen vafan... Den där giriga gubben!!
Dags att släppa svamlet kanske i denna tråd nu?
Nej det gör man ju inte. Tror inte det finns många som tänker på att man uttalar dem olika, inkluderat mig själv. Har en syster som heter Fannie, men det är inget jag tänker på utan jag säger ibland FannY och ibland FannI.Isabo skrev:Jimmie och Jimmy är för mig bara olika stavningar på samma namn, som Rönnkvist/Rönnquist eller Jenny/JennieGodnoken skrev:Haha nej, det uttalas inte alls likadant?Isabo skrev: Uttalas ju likadant?
Jag hör i alla fall inte om man sjunger Jimmie eller Jimmy på läktarna, om man säger så...
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Men frågan är om det ens SKA uttalas olika? Man uttalar ju som sagt inte Rönnquist och Rönnkvist olika fast de inte stavas lika.Godnoken skrev:Nej det gör man ju inte. Tror inte det finns många som tänker på att man uttalar dem olika, inkluderat mig själv. Har en syster som heter Fannie, men det är inget jag tänker på utan jag säger ibland FannY och ibland FannI.Isabo skrev:Jimmie och Jimmy är för mig bara olika stavningar på samma namn, som Rönnkvist/Rönnquist eller Jenny/JennieGodnoken skrev:Haha nej, det uttalas inte alls likadant?Isabo skrev: Uttalas ju likadant?
Jag går efter att Jimmie/Jimi/Jimmy uttalas likadant på engelska
Isaac, Isac och Isak uttalas likadant i alla fall, så länge det förstnämnda inte är en engelskspråkig person. Sen har vi ju Jhonas Enroth, inte uttalasa hans förnamn annorlunda för att där är ett h inblandat.
Det finns ju massor av varierande stavningar av namn hit och dit, men om det inte är accenter och annat inblandat så ska inte uttalet ändras. Jfr: Terese, Therèse. Däremot blir uttalet ändrat på sista bokstaven om man skriver Térésé...
men nu handlar ju denna tråden om Sillie Season

Någon nämnde Linus Klasen?