Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Allvarligt talat så har det här spårat ur helt och hållet!
Jag ser tyvärr bara en enda möjlig lösning på hela problemet och det är att vi återgår till originalstadgarna från 1891 där enbart boende på Djurgården fick vara medlemmar (eller om man någon gång under sin livstid bott där). Kombinera det med tvång på ständigt medlemskap från födseln också för att få representera föreningen i någon idrott så vi är helt säkra på att vi inte får in oönskade element någonstans. Alla andra handlingsalternativ kommer ofelbart att leda till föreningens omedelbara undergång!!!!!1!!11!!
(observera att inlägget KAN innehålla vissa små spår av ironi)
Jag ser tyvärr bara en enda möjlig lösning på hela problemet och det är att vi återgår till originalstadgarna från 1891 där enbart boende på Djurgården fick vara medlemmar (eller om man någon gång under sin livstid bott där). Kombinera det med tvång på ständigt medlemskap från födseln också för att få representera föreningen i någon idrott så vi är helt säkra på att vi inte får in oönskade element någonstans. Alla andra handlingsalternativ kommer ofelbart att leda till föreningens omedelbara undergång!!!!!1!!11!!
(observera att inlägget KAN innehålla vissa små spår av ironi)
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, vi kan ju lägga oss platt inför detta faktum och inse att HA och ES snart är lika plast som NHL.minalman skrev:Den här debatten är så korkad. Blanda inte ihop supportrar med spelare!
En supporter betalar för att se sitt lag och kan inte byta från vår klack till gnagets.
En spelare däremot är en yrkesperson som får betalt av en förening och ger allt för den som betalar hans lön.
Väx upp och kom in i verkligheten, ni som inte fattar och inser skillnaden.
Det kan ha varit annorlunda för länge sedan då inga spelare hade sporten som sitt yrke.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Hade Allsvenskan och Elitserien varit som NHL hade jag varit den första att jubla.Sudden skrev:
Ja, vi kan ju lägga oss platt inför detta faktum och inse att HA och ES snart är lika plast som NHL.
- Sudden
Då ser vi oerhört olika på denna sport samt supporterkultur. Kiss-cams och cheerleaders på Hovet i höst? Samt byten av spelare mellan oss och aik hej vilt?Sjöwall skrev:Hade Allsvenskan och Elitserien varit som NHL hade jag varit den första att jubla.Sudden skrev:
Ja, vi kan ju lägga oss platt inför detta faktum och inse att HA och ES snart är lika plast som NHL.
Varför måste det handla om oss och aik hela tiden? Vi spelar inte ens i samma liga. Kisscam och cheerleader är väl ändå upp till varje enskild klubb om man vill ha?Sudden skrev:Då ser vi oerhört olika på denna sport samt supporterkultur. Kiss-cams och cheerleaders på Hovet i höst? Samt byten av spelare mellan oss och aik hej vilt?Sjöwall skrev:Hade Allsvenskan och Elitserien varit som NHL hade jag varit den första att jubla.Sudden skrev:
Annars tar jag gärna 18k på varje match, liten rink, lönetak, egna TV-avtal osv.
- Sudden
Ok. Du ser alltså hellre en liga med 20k ''supportrar'' som enbart går på hemma-matcher och sitter och applåderar enbart vid mål utan någon som helst rivalitet?Sjöwall skrev:Varför måste det handla om oss och aik hela tiden? Vi spelar inte ens i samma liga. Kisscam och cheerleader är väl ändå upp till varje enskild klubb om man vill ha?Sudden skrev:Då ser vi oerhört olika på denna sport samt supporterkultur. Kiss-cams och cheerleaders på Hovet i höst? Samt byten av spelare mellan oss och aik hej vilt?Sjöwall skrev:Hade Allsvenskan och Elitserien varit som NHL hade jag varit den första att jubla.Sudden skrev:
Annars tar jag gärna 18k på varje match, liten rink, lönetak, egna TV-avtal osv.
Spelarbyten mellan klubbar hela tiden, spelare som lirar i 3-4 klubber per säsong, uppgjorda slagsmål osv osv.
Usch.
- SirDIFalot
Haha, nog för att NHL är plast. Men du har skevare bild än vad verkligheten är.Sudden skrev:Ok. Du ser alltså hellre en liga med 20k ''supportrar'' som enbart går på hemma-matcher och sitter och applåderar enbart vid mål utan någon som helst rivalitet?Sjöwall skrev:Varför måste det handla om oss och aik hela tiden? Vi spelar inte ens i samma liga. Kisscam och cheerleader är väl ändå upp till varje enskild klubb om man vill ha?Sudden skrev:Då ser vi oerhört olika på denna sport samt supporterkultur. Kiss-cams och cheerleaders på Hovet i höst? Samt byten av spelare mellan oss och aik hej vilt?Sjöwall skrev:Hade Allsvenskan och Elitserien varit som NHL hade jag varit den första att jubla.Sudden skrev:
Spelarbyten mellan klubbar hela tiden, spelare som lirar i 3-4 klubber per säsong, uppgjorda slagsmål osv osv.
Usch.
Expert.
- Lucky Luke
11 sidor om Johan Mattsson nu. Finns det når mer att tillägga i ämnet som inte redan har penetrerats?
Om inte kanske det är dags att gå vidare med nåt nytt istället...

- Sudden
Ja, det finns ju en uppsjö av andra rykten vi kan diskutera om... inte.Lucky Luke skrev:11 sidor om Johan Mattsson nu. Finns det når mer att tillägga i ämnet som inte redan har penetrerats?Om inte kanske det är dags att gå vidare med nåt nytt istället...
Om challe ser Calle g som spets då ligger vi illa tillandroid skrev:Calle G?
Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
Född till sportchef.
Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
Jimmy Ölvestad.........!pulverapa skrev:Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?
Född till sportchef.
Haha, Jimmie!android skrev:Jimmy Ölvestad.........!pulverapa skrev:Vem?android skrev:Nån som vet vad som händer med Jimmy Ö?