Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Sudden skrev:
Jim Morrison skrev:
Sudden skrev: VAR HAR JAG SAGT ATT DET ÄR SUNT ATT BUA UT HONOM?
Haha, vad är det du inte förstår? Vi tar det en vända till.

"men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF"

Det är många personer som har blivit upprörda i den här tråden och har i sin upprördhet skrivit att dom ska bua ut honom. Det är väl det som är hela grejen med den här fantastisk löjliga diskussionen? Att han inte är välkommen i DIF och om han kommer så ska han minsann få veta. Då vill jag veta vad du menar med att det är sunt, om just inte att du håller med?
Förstår dig nu, du uttryckte dig rätt konstigt. Jag menar att i grund och botten håller vi på DIF för att vi vill vinna mot alla andra, alla andra lag utom DIF är skit. Och bland alla skitlag finns det skitigaste laget av dom alla, ajk solna.

Jag vet att vi befinner oss i AS och har hyffsat tight ekonomi, men den dagen vi alla tar dessa saker med axelryckningar som de flesta här inne verkar gör är det illa.
Visst, men vi spelar fortfarande inte ens i samma division som aih. Att en målvakt som Johan Mattsson, som så sent som förra säsongen var tredjemålvakt i U20-vm, vill komma hit och spela måste väl folk se som bra? Det kanske inte är optimalt att han har gillat några sådana där sidor på Facebook, men snubben är ung och knappast någon rutinerad urgnagare som till exempel Franzén som nämndes. Har Mattsson ens spelat en enda säsong i aih?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Men ni som försvarar Mattssons "handlingar". Tycker ni att det är kul att en gnagare (förmodligen) ska vakta Djurgårdens IF:s bur den kommande säsongen? Vill ni ha en målvakt som har sina sympatier i solna?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Nyberabb

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Nyberabb »

Så länge han gör det han ska, har ju gått härligt bra när vi satsat på Djurgårdare från sthlm liksom

Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nummer19 skrev:Men ni som försvarar Mattssons "handlingar". Tycker ni att det är kul att en gnagare (förmodligen) ska vakta Djurgårdens IF:s bur den kommande säsongen? Vill ni ha en målvakt som har sina sympatier i solna?
Kul och kul. Spelar han riktigt bra och hjälper oss tillbaka till Elitserien kommer jag nog tycka att det är rätt kul. Men vad har vi för alternativ då? Vi kan som sagt inte välja och vraka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:Men ni som försvarar Mattssons "handlingar". Tycker ni att det är kul att en gnagare (förmodligen) ska vakta Djurgårdens IF:s bur den kommande säsongen? Vill ni ha en målvakt som har sina sympatier i solna?
Givetvis inte.

Men det kommer ju i andra hand.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Nu är inte vi i en sådan situation där vi kan ta vilken målvakt vi vill. Då kan man inte sitta och bry sig om vilken klubb målvakten håller på. Gör han sitt jobb och hjälper oss med att vinna matcher skiter jag verkligen i resten.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Nummer19

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Nummer19 »

pulverapa skrev:Rickard Franzén gjorde en säsong i DIF för snart 10 år sedan. Där har vi en urgnagare...

Övergångar mellan Stockholmsklubbar i hockey är inte lika känsliga som i fotboll. De flesta som gapar om att JM är gnagare har väl säsongs på fotbollen och kör lösbiljetter till hockeyn.
Vad fan spelar det för roll? Är vår åsikt mindre viktig då enligt dig? Eller har vi mindre "koll på läget"? Älskar DÍF Hockey lika mycket som DIF Fotboll för det. Bara det att man som student inte har råd med säsongskort i båda sporterna i dagsläget.

Vidare så tycker jag, personligen, att övergångar mellan STHLM-klubbarna är lika känsliga i både hockey och fotboll, dock är vi rätt skonade från det i hockeyn i dagsläget. Tacka fan för det.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

pulverapa skrev:Rickard Franzén gjorde en säsong i DIF för snart 10 år sedan. Där har vi en urgnagare...

Övergångar mellan Stockholmsklubbar i hockey är inte lika känsliga som i fotboll. De flesta som gapar om att JM är gnagare har väl säsongs på fotbollen och kör lösbiljetter till hockeyn.
Absolut, urgnagaren "Myran" Gustavsson var Djurgårdare, fostrad i DIF och vart gnagare, urdjurgårdaren Thomas Johansson vart lagkapten i gnaget och sen Djurgårdare igen, är man proffs gör man sitt jobb vart man än hamnar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill bara påpeka att Kristofer Ottosson (ja just det, han till vänster) var gnagare i unga år.
Säg den glädje som varar
Rix

Inlägg av Rix »

Han har ju förfan till och med gått ur grupperna, han kan ha gillat det där för 4-5 år sen. Släpp det förfan.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

Vill lägga till en förvisso obetydlig poäng dock i en obetydlig diskussion och det är att man på fb kan lägga till folk i grupper utan att de godkänner det. Jag la till en kollega, tidigare spelare i gnhiet i en pro-DIF grupp. Det tog lång tid innan han upptäckte det och gick ur..
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

Rix skrev:Han har ju förfan till och med gått ur grupperna, han kan ha gillat det där för 4-5 år sen. Släpp det förfan.
Spelar väl ingen som helst roll om man gick med i grupperna för 4-5 år sen?
Jag gick med i en hata aik grupp för 4-5 år sen och jag hatar dom lika mycket fortfarande och skulle kunna gå med i liknande grupp idag med.

Han ogillar DIF och han gör det öppet. Jag kommer aldrig någonsin hylla honom .
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Robin.H skrev:
Rix skrev:Han har ju förfan till och med gått ur grupperna, han kan ha gillat det där för 4-5 år sen. Släpp det förfan.
Jag gick med i en hata aik grupp för 4-5 år sen och jag hatar dom lika mycket fortfarande och skulle kunna gå med i liknande grupp idag med.

Det säger mer om dig än något annat. Otroligt löljig inställning.
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

#87 skrev:
Robin.H skrev:

Det säger mer om dig än något annat. Otroligt löljig inställning.
Jaså... Gillar du aik mer idag än för ja typ 4-5 år sen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Retarderad diskussion. Det finns ett antal spelare i DIF genom åren som tidigare i sina liv både representerat Solna på isen och / eller haft starka sympatier för desamma. Om någon får för sig att bua när grabben Mattsson kommer in så skäms jag enda in i själen... Patetiskt.
Låst