Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Det vore kul någon gång att se DIF och gnagets mest inbitna supporters göra upp på någon arena, samtidigt som bägge lagens spelare, både i hockey och fotboll satt på läktarna med sina respektive fruar och barn och hade det trevligt.
Det här med att våra spelare på plan på något sätt ska kanalisera ut hatet vi bär inom oss mot våra medmänniskor känns ibland lite småläskigt.
Det här med att våra spelare på plan på något sätt ska kanalisera ut hatet vi bär inom oss mot våra medmänniskor känns ibland lite småläskigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Sudden
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val att gilla dessa sidor och öppet visa sina sympatier.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
Gillar man dom sidorna så tolkar jag det som att han hatar DIF. Jag, likt ingen annan här inne kan stärka om så är fallet, men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF''
Senast redigerad av Sudden den 2013-05-21 15:44:28, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- Lucky Luke
Jag visste inte att DIF har signat Johan Mattson...var står det? 
Kan ni inte åtminstone vänta tills det är bekräftat innan pajkastningen fortsätter. Ganska logiskt tycker jag.
Sen till de kritiska rösterna - har ni aldrig varit unga och gjort och sagt saker och ting som inte alltid varit så väl genomtänkta? Jag kan faktiskt erkänna att jag en tid på 50 talet hade på mig en Bajen tröja när vi lirade fotboll på grusplanen där hemma på Hägerstensåsen där jag växte upp. Min stora idol på den tiden var Nacka Skoglund (faktiskt Jimmie Ölvestads farfar) som var Bajrare. Hoppas verkligen ni kan förlåta mig för den dumheten. Jag lovar er att jag ALDRIG NÅGONSIN kommer att ha en Bajen tröja på mig mer. Sedan kom Tumba, Rolle, Lasse Björn och grabbarna... men det är en annan historia.
Så ok, är ni helt felfria och ALDRIG har gjort något fel - kasta då stenen!

Kan ni inte åtminstone vänta tills det är bekräftat innan pajkastningen fortsätter. Ganska logiskt tycker jag.
Sen till de kritiska rösterna - har ni aldrig varit unga och gjort och sagt saker och ting som inte alltid varit så väl genomtänkta? Jag kan faktiskt erkänna att jag en tid på 50 talet hade på mig en Bajen tröja när vi lirade fotboll på grusplanen där hemma på Hägerstensåsen där jag växte upp. Min stora idol på den tiden var Nacka Skoglund (faktiskt Jimmie Ölvestads farfar) som var Bajrare. Hoppas verkligen ni kan förlåta mig för den dumheten. Jag lovar er att jag ALDRIG NÅGONSIN kommer att ha en Bajen tröja på mig mer. Sedan kom Tumba, Rolle, Lasse Björn och grabbarna... men det är en annan historia.
Så ok, är ni helt felfria och ALDRIG har gjort något fel - kasta då stenen!
- SirDIFalot
http://www.modohockey.se/artikel/37918/
Ska bli intressant att se vilken allsvensk konkurrent han hamnar hos... Kommer säkert få ut sin potential där.
Ska bli intressant att se vilken allsvensk konkurrent han hamnar hos... Kommer säkert få ut sin potential där.
Expert.
Å andra sidan så skriver han knappast på för oss om han hatar oss - enkel logik!Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
Gillar man dom sidorna så tolkar jag det som att han hatar DIF. Jag, likt ingen annan här inne kan stärka om så är fallet, men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF''
Sotarn skrev:Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Du är en pinsam jävel Sotarn! Kärleken till Djurgården är större än allt annat.
- Jim Morrison
Är det sunt att säga att man ska bua ut honom och att han inte är välkommen i DIF? Trots att folk vet förutsättningarna i och med att vi spelar i Allsvenskan? Tror ni att vi kan välja och vraka på målvakter eller? En billig(förhoppningsvis) ung målvakt med stor potential vill tydligen hit men pga några facebook-likes skiter vi i det? Och buar ut honom så det går åt helvete för honom och därmed även för DIF? Är det sunt? Jävligt skönt att stanna kvar ännu ett år i den här ligan.Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Sudden
Var har jag sagt att jag ska bua ut honom?Jim Morrison skrev:Är det sunt att säga att man ska bua ut honom och att han inte är välkommen i DIF? Trots att folk vet förutsättningarna i och med att vi spelar i Allsvenskan? Tror ni att vi kan välja och vraka på målvakter eller? En billig(förhoppningsvis) ung målvakt med stor potential vill tydligen hit men pga några facebook-likes skiter vi i det? Och buar ut honom så det går åt helvete för honom och därmed även för DIF? Är det sunt? Jävligt skönt att stanna kvar ännu ett år i den här ligan.Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
- SirDIFalot
Mattsson är väl knappast någon genuin gnagare. Han har ju aldrig nämnt DIF eller gnaget på sin twitter någon gång exempelvis.
Expert.
- Jim Morrison
"men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF"Sudden skrev:Var har jag sagt att jag ska bua ut honom?Jim Morrison skrev:Är det sunt att säga att man ska bua ut honom och att han inte är välkommen i DIF? Trots att folk vet förutsättningarna i och med att vi spelar i Allsvenskan? Tror ni att vi kan välja och vraka på målvakter eller? En billig(förhoppningsvis) ung målvakt med stor potential vill tydligen hit men pga några facebook-likes skiter vi i det? Och buar ut honom så det går åt helvete för honom och därmed även för DIF? Är det sunt? Jävligt skönt att stanna kvar ännu ett år i den här ligan.Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
Om du skriver att det är sunt kan du väl omöjligt ha missat posterna om att bua ut honom? Då frågar jag dig om du fortfarande tycker att det är sunt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Sudden
VAR HAR JAG SAGT ATT DET ÄR SUNT ATT BUA UT HONOM?Jim Morrison skrev:"men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF"Sudden skrev:Var har jag sagt att jag ska bua ut honom?Jim Morrison skrev:Är det sunt att säga att man ska bua ut honom och att han inte är välkommen i DIF? Trots att folk vet förutsättningarna i och med att vi spelar i Allsvenskan? Tror ni att vi kan välja och vraka på målvakter eller? En billig(förhoppningsvis) ung målvakt med stor potential vill tydligen hit men pga några facebook-likes skiter vi i det? Och buar ut honom så det går åt helvete för honom och därmed även för DIF? Är det sunt? Jävligt skönt att stanna kvar ännu ett år i den här ligan.Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.
Om du skriver att det är sunt kan du väl omöjligt ha missat posterna om att bua ut honom? Då frågar jag dig om du fortfarande tycker att det är sunt?
Du frågar om jag fortfarande tyckeratt det är sunt att bua ut honom när jag överhuvudtaget inte har nämnt det.
Senast redigerad av Sudden den 2013-05-21 15:53:17, redigerad totalt 1 gånger.
- Lucky Luke
Bra rytet Morrison. I like your fire...Jim Morrison skrev:Är det sunt att säga att man ska bua ut honom och att han inte är välkommen i DIF? Trots att folk vet förutsättningarna i och med att vi spelar i Allsvenskan? Tror ni att vi kan välja och vraka på målvakter eller? En billig(förhoppningsvis) ung målvakt med stor potential vill tydligen hit men pga några facebook-likes skiter vi i det? Och buar ut honom så det går åt helvete för honom och därmed även för DIF? Är det sunt? Jävligt skönt att stanna kvar ännu ett år i den här ligan.Sudden skrev:Jag vet inte hur andra ser på att ''gilla'' en sida på FB, men om man gillar det han gillar, t.ex. aik, hissa gozzis tröja, tystnaden som uppstår på stadion, så har han aktivt valt att öppet visa för andra var han har sina sympatier. Och med tanke på att han har varit en lovande målvakt (är?) så har han antagligen gjort ett val.Mattebo skrev:Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.

- Jim Morrison
Haha, vad är det du inte förstår? Vi tar det en vända till.Sudden skrev: VAR HAR JAG SAGT ATT DET ÄR SUNT ATT BUA UT HONOM?
"men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF"
Det är många personer som har blivit upprörda i den här tråden och har i sin upprördhet skrivit att dom ska bua ut honom. Det är väl det som är hela grejen med den här fantastisk löjliga diskussionen? Att han inte är välkommen i DIF och om han kommer så ska han minsann få veta. Då vill jag veta vad du menar med att det är sunt, om just inte att du håller med?
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Rickard Franzén gjorde en säsong i DIF för snart 10 år sedan. Där har vi en urgnagare...
Övergångar mellan Stockholmsklubbar i hockey är inte lika känsliga som i fotboll. De flesta som gapar om att JM är gnagare har väl säsongs på fotbollen och kör lösbiljetter till hockeyn.
Övergångar mellan Stockholmsklubbar i hockey är inte lika känsliga som i fotboll. De flesta som gapar om att JM är gnagare har väl säsongs på fotbollen och kör lösbiljetter till hockeyn.
- Sudden
Förstår dig nu, du uttryckte dig rätt konstigt. Jag menar att i grund och botten håller vi på DIF för att vi vill vinna mot alla andra, alla andra lag utom DIF är skit. Och bland alla skitlag finns det skitigaste laget av dom alla, ajk solna.Jim Morrison skrev:Haha, vad är det du inte förstår? Vi tar det en vända till.Sudden skrev: VAR HAR JAG SAGT ATT DET ÄR SUNT ATT BUA UT HONOM?
"men det är väl ganska sunt att bli upprörd när det rullar in gnagare som ''gillar-FB-sidor-som-är-anti-DIF"
Det är många personer som har blivit upprörda i den här tråden och har i sin upprördhet skrivit att dom ska bua ut honom. Det är väl det som är hela grejen med den här fantastisk löjliga diskussionen? Att han inte är välkommen i DIF och om han kommer så ska han minsann få veta. Då vill jag veta vad du menar med att det är sunt, om just inte att du håller med?
Jag vet att vi befinner oss i AS och har hyffsat tight ekonomi, men den dagen vi alla tar dessa saker med axelryckningar som de flesta här inne verkar gör är det illa.