Jag antar att du har ringt upp Johan och pratat med honom personligen? Annars är dina antaganden obetydliga.Sudden skrev:Representerar den med stolthet samtidigt som han hatar den...#87 skrev:Vaddå var drar vi gränsen? Jag anser att man ska skilja på individen och spelaren. Vad som görs på fritiden bryr jag mig inte ett skit om, sålänge han gör ett bra jobb i klubben och representerar den med stolthet.Sudden skrev:
Så bara för att det råkar vara hans ''privata FB'' så spelar det ingen roll om han uttrycker sig negativt om DIF? Var drar vi gränsen? Är oerhört intresserad.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag köper att inte alla spelare i DIF har ett gigantiskt Djurgårdshjärta. Jag kan till och med köpa att fd. aikare såsom Printz som gör sitt jobb väl kan spela i DIF.
Något jag INTE accepterar är spelare som på en öppen facebookprofil gillar inte bara "aik" utan även hånsidor mot DIF. Att ni ser detta mellan fingrarna tycker jag är rent ut sagt färdjävligt..
Något jag INTE accepterar är spelare som på en öppen facebookprofil gillar inte bara "aik" utan även hånsidor mot DIF. Att ni ser detta mellan fingrarna tycker jag är rent ut sagt färdjävligt..
- Sudden
Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.#87 skrev:Jag antar att du har ringt upp Johan och pratat med honom personligen? Annars är dina antaganden obetydliga.Sudden skrev:Representerar den med stolthet samtidigt som han hatar den...#87 skrev:Vaddå var drar vi gränsen? Jag anser att man ska skilja på individen och spelaren. Vad som görs på fritiden bryr jag mig inte ett skit om, sålänge han gör ett bra jobb i klubben och representerar den med stolthet.Sudden skrev:
Så bara för att det råkar vara hans ''privata FB'' så spelar det ingen roll om han uttrycker sig negativt om DIF? Var drar vi gränsen? Är oerhört intresserad.
Och varför skulle jag behöva ringa upp honom? Han kan ju omöjligt försvara eller snacka bort att han ogillar DIF om han medvetet gillar sidor av sådan karaktär ''öppet på FB.
Senast redigerad av Sudden den 2013-05-21 14:56:58, redigerad totalt 2 gång.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Det handlar inte om din åsikt. Den framgår tydligt. Du kommer med påståenden du inte kan backa upp om du inte pratat med honom personligen. Det måste väl du också inse?Sudden skrev:Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.
- Sudden
Fast mr. #87 sa att min åsikt var obetydlig.Mattebo skrev:Det handlar inte om din åsikt. Den framgår tydligt. Du kommer med påståenden du inte kan backa upp om du inte pratat med honom personligen. Det måste väl också inse?Sudden skrev:Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.
Nej. Han skrev "dina antaganden". Du antar att han hatar aik. Det kan bara han svara på. Inte hans Facebookprofil.Sudden skrev:Fast mr. #87 sa att min åsikt var obetydlig.Mattebo skrev:Det handlar inte om din åsikt. Den framgår tydligt. Du kommer med påståenden du inte kan backa upp om du inte pratat med honom personligen. Det måste väl också inse?Sudden skrev:Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.
Edit: Att han hatar DIF, ska det självklart stå.
Senast redigerad av Mattebo den 2013-05-21 15:04:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Sudden
Fast mr. #87 har ju gått in och klippt i sitt inlägg nu. Bra. Konsekvent.Mattebo skrev:Nej. Han skrev "dina antaganden". Du antar att han hatar aik. Det kan bara han svara på. Inte hans Facebookprofil.Sudden skrev:Fast mr. #87 sa att min åsikt var obetydlig.Mattebo skrev:Det handlar inte om din åsikt. Den framgår tydligt. Du kommer med påståenden du inte kan backa upp om du inte pratat med honom personligen. Det måste väl också inse?Sudden skrev:Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.
Nej det har han inte. Då står det under posten. Som på en av dina tidigare: "Senast redigerad av Sudden 2013-05-21 15:56:58, redigerad totalt 2 gånger."Sudden skrev:Fast mr. #87 har ju gått in och klippt i sitt inlägg nu. Bra. Konsekvent.Mattebo skrev:Nej. Han skrev "dina antaganden". Du antar att han hatar aik. Det kan bara han svara på. Inte hans Facebookprofil.Sudden skrev:Fast mr. #87 sa att min åsikt var obetydlig.Mattebo skrev:Det handlar inte om din åsikt. Den framgår tydligt. Du kommer med påståenden du inte kan backa upp om du inte pratat med honom personligen. Det måste väl också inse?Sudden skrev:Så om man tänker/tycker annorlunda mot vad forumets elit tänker blir ens åsikt obetydlig. Bra forum.
Jag själv tycker Johan Mattsson verkar otroligt spännande, om det nu är såhär att han har "gillat" massa grupper på facebook om att DIF är skit så tycker jag det verkar otroligt konstigt att han kommer till det laget.
Jag kollade hans Facebook nyss, vilket bara det kändes fel för inte fan har vi rätt att klampa in på privatpersoner facebook och syna dem som människor, men hittar inga grupper om varken gnaget eller DIF-hat.
Man får tänka på att även denna kille har varit ung en gång i tiden. Han kan ha "gillat" dem där sidorna när han var 16-17 år som många andra fans gör. Men han är 21 år nu och inte en ungdom längre.
Mattsson är en duktig målvakt och det är väl därför vi värvar honom? Sen att han kanske inte har DIF i hjärtat är en helt annan sak, men att vi ska skippa honom enbart för att han har gillat en grupp på facebook känns bara konstigt.
Sen undrar jag om ni som är emot honom var lika mycket emot Wesslau som trots allt gjort flera säsonger i AIK på junior och senior nivå?
Jag kollade hans Facebook nyss, vilket bara det kändes fel för inte fan har vi rätt att klampa in på privatpersoner facebook och syna dem som människor, men hittar inga grupper om varken gnaget eller DIF-hat.
Man får tänka på att även denna kille har varit ung en gång i tiden. Han kan ha "gillat" dem där sidorna när han var 16-17 år som många andra fans gör. Men han är 21 år nu och inte en ungdom längre.
Mattsson är en duktig målvakt och det är väl därför vi värvar honom? Sen att han kanske inte har DIF i hjärtat är en helt annan sak, men att vi ska skippa honom enbart för att han har gillat en grupp på facebook känns bara konstigt.
Sen undrar jag om ni som är emot honom var lika mycket emot Wesslau som trots allt gjort flera säsonger i AIK på junior och senior nivå?
- Sudden
Det är ganska stor skillnad i tiden, då var inte spelare ute på FB och sociala medier och svinga, hade man vetat att Wesslau gillat grupper på FB som är ''hatiska'' gentemot DIF/arbetsgivare hade med all sannolikhet denna diskussion blossat upp.Rix skrev:Sen undrar jag om ni som är emot honom var lika mycket emot Wesslau som trots allt gjort flera säsonger i AIK på junior och senior nivå?
Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
- Jim Morrison
Hatet mot aik är större än kärleken till DIF?Sotarn skrev:Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lika stort. Tyck vad du vill om det men det är så det är.Jim Morrison skrev:Hatet mot aik är större än kärleken till DIF?Sotarn skrev:Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Det är klart att det inte spelar någon roll vilka lag spelarna hejar på eller har hejat på. Men jag håller med Sudden om att det finns en problematik i att ha en profil på ett socialt medium där det står saker som är anti-DIF. Sedan ser jag inte riktigt den där hatiska aspekten i den. Jag eller någon annan för den delen heller kan inte påstå att han hatar Djurgården.Sotarn skrev:Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Många av de där "Få mer fans än..." är väl mest på skoj? Om någon går med i en grupp där en brevlåda ska få mer fans än Fredrik Reinfeldt så betyder det inte att de i gruppen hatar honom. Sedan är det givetvis en annan sak när det gäller gnaget - DIF.
Om han väljer att skriva på för DIF tar jag för givet att han inte hatar DIF på det sättet. Om han själv skrivit det offentligt, på senare tid, och fortfarande stod för det. Ja då vore det ytterst konstigt att han skulle skriva på ett kontrakt med det laget.
- reservjesus
Du är fan bränd, du bryr dig mer om att hata killen än att älska DIF. Smart grabb.Sotarn skrev:Herregud säg att du skämtar,,,spelar ingen roll vilket lag han hejar på???? Jag dör på riktigt. Solna as!reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
clowns to the left of me, jokers to the right