Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Nummer19 »

Morwin skrev:
Nummer19 skrev:Har bara svårt med att glädjas över att få hit en målvakt som (förmodligen) garvade ihjäl sig och njöt när vi åkte ur Elitserien 2012.
Ja alla tycker olika. Vi har haft massa AIKARE i klubben som säkert " skrattat " åt det med, men ska vi tänka på vad alla gör skulle vi fan inte ha en spelare i klubben ens, för alla är inte födda Djurgårdare.
Nej, men han är uppenbarligen gnagare i grunden och öppet gått ut med det. Så nej tack.

(Jag vet att vi redan har några gnagare i truppen. Men de får fan räcka.)
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Nummer19 skrev:
Morwin skrev:
Nummer19 skrev:Har bara svårt med att glädjas över att få hit en målvakt som (förmodligen) garvade ihjäl sig och njöt när vi åkte ur Elitserien 2012.
Ja alla tycker olika. Vi har haft massa AIKARE i klubben som säkert " skrattat " åt det med, men ska vi tänka på vad alla gör skulle vi fan inte ha en spelare i klubben ens, för alla är inte födda Djurgårdare.
Nej, men han är uppenbarligen gnagare i grunden och öppet gått ut med det. Så nej tack.

En nyfiken fråga: Säg att han nu skriver på ett kontrakt, hur svårt kommer du ha att tycka om honom? Skulle du kunna tänka dig att hylla honom efter en bra insats, eller kommer du då sitta ner med armarna i kors och muttra något om att han minsann är aikare?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det som är läskigt är att tänk om vi sitter med en aikmålvakt i en avgörande kvalseriematch? Jag vet att jag hade släppt förbi den där sista pucken som gjorde att vi inte klarade oss och han kommer inte förstöra sin karriär för en puck.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Mattias_87 skrev:Det som är läskigt är att tänk om vi sitter med en aikmålvakt i en avgörande kvalseriematch? Jag vet att jag hade släppt förbi den där sista pucken som gjorde att vi inte klarade oss och han kommer inte förstöra sin karriär för en puck.
Det är inte division fyra vi pratar om. Skulle knappt ske där heller.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

#87 skrev:
Nummer19 skrev:
Morwin skrev:

En nyfiken fråga: Säg att han nu skriver på ett kontrakt, hur svårt kommer du ha att tycka om honom? Skulle du kunna tänka dig att hylla honom efter en bra insats, eller kommer du då sitta ner med armarna i kors och muttra något om att han minsann är aikare?
Han kommer givetvis börja med en tuff uppförsbacke hos mig. Grabben måste visa upp sig först och spela väldigt bra innan han vinner min "kärlek". Sedan kommer jag förmodligen "hylla" honom efter en bra match. Dock kommer jag alltid ha det i bakhuvudet att han egentligen är gnagare, och DET kommer störa mig som fan.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Men hallå. Vem fan signar för en klubb om han inte har tänkt att göra sitt bästa för att vinna varje match? Han förstör sin egen karriär. Om det är det ni gråter över så vet jag fan inte hur ni tänker..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
brsk

Inlägg av brsk »

Så eftersom grabbstackarn har haft en svår barndom och hamnat lite snett i livet så är han inte värd en chans?
Nebur

Inlägg av Nebur »

Det här var den mest korkade tråd jag någonsin läst, välkommen i gänget Johan Mattsson, fan att du håller på AIK, du skall ju vara röd,blå,gul.

Du har klickat på en sida som vi inte gillar så vi hatar dig nu. Vi kommer att bua på dig när du står på våra matcher för så hedrar vi våra spelare och på så sätt vill vi komma tillbaka till elitserien!

När du går till jobbet så släpp in alla puckar för du vill ju avsluta din karriär som 21-åring.

Tror ni att det här är det killen vill???

Jag förstår inte att man kan strö så mycket skit på en människa man inte känner, skärp er!

Jag förstår inte heller hur jag kunde uppfostra mina tre barn till Djurgårdare.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vad händer med Greg Carey och Ryan Walters??
alltomDIF

Inlägg av alltomDIF »

Morwin skrev:
#87 skrev:
Sudden skrev:Det är ju inte heller så att J. Mattsson har fantastisk statistik heller, lär vara hyfsat ''enkelt'' att hitta en målvakt i samma kaliber som inte öppet pissar på DIF.

Dvs jag anser att man ska undvika att värva Mattsson så länge han inte är vårat allra sista alternativ. Skrämmer mig att många här inne inte bryr sig.
Vaddå öppet pissar på DIF? Det är hans privata facebook, han har gillat ett par facebook grupper, det är allt. Jag har kollat lite på hans twitter, där står inte ett ord om varken DIF eller aik.

Vad är så skrämmande om att jag inte bryr mig? På samma sätt som jag inte bryr mig var Johner har sina sympatier bryr jag mig inte om var Heinerö, Wesslau, Printz eller Mattsson har sina.

Folk gör en jättegrej över ett par facebook-likes, jisses.
Kan bara hålla med dig. Lite väl mycket smutskastning innan han ens visat sig för klubben.

Var det inte lite smutskastning mot Chet också? Han gjorde ändå en okej säsong, så låt Johan få en chans att visa vem han är och vad han går för
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Det märks att det finns fler åskådare än aktiva i den här tråden. Som aktiv brinner man alltid till 100% för det lag man spelar i, om den rätta kemin finns bland lagkamrater och ledare. Vilken tröja man har på sig är oviktigt för den aktive i de allra flesta situationer.
För oss som står och tittar på är det förstås annorlunda. Vi har inga egna liv och lägger alldeles för stor vikt i vad det är för klubb som vi älskar respektive hatar.
Om JM nu börjar spela för oss, blir väl mottagen i familjen och gör bra ifrån sig under några säsonger kommer han själv säkert ha en annan syn på DIF när han lämnar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

#87 skrev:
Sudden skrev:Det är ju inte heller så att J. Mattsson har fantastisk statistik heller, lär vara hyfsat ''enkelt'' att hitta en målvakt i samma kaliber som inte öppet pissar på DIF.

Dvs jag anser att man ska undvika att värva Mattsson så länge han inte är vårat allra sista alternativ. Skrämmer mig att många här inne inte bryr sig.
Vaddå öppet pissar på DIF? Det är hans privata facebook, han har gillat ett par facebook grupper, det är allt. Jag har kollat lite på hans twitter, där står inte ett ord om varken DIF eller aik.

Vad är så skrämmande om att jag inte bryr mig? På samma sätt som jag inte bryr mig var Johner har sina sympatier bryr jag mig inte om var Heinerö, Wesslau, Printz eller Mattsson har sina.

Folk gör en jättegrej över ett par facebook-likes, jisses.
Så bara för att det råkar vara hans ''privata FB'' så spelar det ingen roll om han uttrycker sig negativt om DIF? Var drar vi gränsen? Är oerhört intresserad.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
litto

Inlägg av litto »

Plötsligt visar det sig att det är inte Mattson vi värvar. Då har vi diskuterat hans facebook helt i onödan.

Skulle vara lite roligt haha.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Sudden skrev:
Så bara för att det råkar vara hans ''privata FB'' så spelar det ingen roll om han uttrycker sig negativt om DIF? Var drar vi gränsen? Är oerhört intresserad.
Vaddå var drar vi gränsen? Jag anser att man ska skilja på individen och spelaren. Vad som görs på fritiden bryr jag mig inte ett skit om, sålänge han gör ett bra jobb i klubben och representerar den med stolthet.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

#87 skrev:
Sudden skrev:
Vaddå var drar vi gränsen? Jag anser att man ska skilja på individen och spelaren. Vad som görs på fritiden bryr jag mig inte ett skit om, sålänge han gör ett bra jobb i klubben och representerar den med stolthet.
Representerar den med stolthet samtidigt som han hatar den...

Om vi värvar en medelmåttig spelare som öppet ogillar/hatar DIF för att vi inte kan få något annat likvärdigt, då ställer jag mig skeptisk till att värva den spelaren.
Senast redigerad av Sudden den 2013-05-21 14:49:46, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Låst