Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:Framför allt har han "gillat" hel fel saker på facebook.
ja, då går han helt bort!!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:Om Mattsson är en bra målvakt som kan stoppa puckar och ta oss till elitserien så är det det enda som betyder något. Speciellt i den situationen vi är i.
Visst, men det är ett "om", samma jävla "om" som när Challe värvade hit Chet utan att ha sett han lira. Tittar man på vår målvaktsuppsättning i dagsläget (om nu ryktet med J. Mattsson stämmer) blir man mörkrädd! Vart är tryggheten? In med rutin, så att man slipper bli livrädd varje gång ett skott kommer..

DIF-TV intervju med J. Mattsson! - Det har kommit fram lite bakgrundsfakta här att du ...
Bild
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:Om Mattsson är en bra målvakt som kan stoppa puckar och ta oss till elitserien så är det det enda som betyder något. Speciellt i den situationen vi är i.
Visst, men det är ett "om", samma jävla "om" som när Challe värvade hit Chet utan att ha sett han lira. Tittar man på vår målvaktsuppsättning i dagsläget (om nu ryktet med J. Mattsson stämmer) blir man mörkrädd! Vart är tryggheten? In med rutin, så att man slipper bli livrädd varje gång ett skott kommer..

DIF-TV intervju med J. Mattsson! - Det har kommit fram lite bakgrundsfakta här att du ...
Så sa alla om Mark in the motherfucking park med. Kolla hur det gick sen, bäst i hela ligan.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Vikas skrev:
SirDIFalot skrev: Haha, kan du verkligen inte avgöra det?

Jodå, var ett skämt.

Fleury har väl ändå nåt år kvar på kontraktet
Sedan så är det väl så att A. Reideborn är mycket bättre än MAF, men visst någon ska öppna båset...
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Håller med fullständigt.

Räcker med de gnagare vi redan har i truppen. För mig är han inte välkommen till klubben.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

reservjesus skrev:Om Mattson är en bra målvakt spelar det väl ingen roll vilket lag han håller på?
Jo, för mig gör det faktiskt det. Sen får ni tycka att det är töntigt, löjligt, korkat eller vad fan som helst. Min åsikt bara.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Rix

Inlägg av Rix »

Frukost med Challe & Djurgårdspolarna i all ära, samt sektion på vart man ska fixa säsongskort. Men ge mig en nyhet om vår målvakt.

Angående Mattsson, så verkar det väldigt konstigt att om han nu är supergnagare så borde han väl inte vilja till DIF och inte fan hade Challe velat haft honom?

Jag håller med er om att det känns illa att ha en målvakt som utrycker sitt "hat" mot klubben han ska representera. Sen kanske han inte behöver vara DIF ut i fingertopparna heller, men gärna någon som är neutral istället.

Nåja, den som lever får se.

Ska dock tilläggas att Wesslau var fostrad i AIK och trots det gjorde det riktigt bra i DIF. Bortsett från Kvalserien då han signa för HV71 och föll ihop som ett korthus.
Senast redigerad av Rix den 2013-05-21 13:02:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Det är ju inte heller så att J. Mattsson har fantastisk statistik heller, lär vara hyfsat ''enkelt'' att hitta en målvakt i samma kaliber som inte öppet pissar på DIF.

Dvs jag anser att man ska undvika att värva Mattsson så länge han inte är vårat allra sista alternativ. Skrämmer mig att många här inne inte bryr sig.
Senast redigerad av Sudden den 2013-05-21 13:06:57, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan vara så att jag blandar ihop Saviano med en annan spelare från Växjö, då jag såg en del matcher med dem när de lirade i kvalserien och då var det i alla fall någon spelare från "over there" som inte direkt tokimponerade på mig.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Sudden skrev:Det är ju inte heller så att J. Mattsson har fantastisk statistik heller, lär vara hyfsat ''enkelt'' att hitta en målvakt i samma kaliber som inte öppet pissar på DIF.

Dvs jag anser att man ska undvika att värva Mattsson så länge han inte är vårat allra sista alternativ. Skrämmer mig att många här inne inte bryr sig.
Då är det ju tur att du inte är Challe :)
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Sudden skrev:Det är ju inte heller så att J. Mattsson har fantastisk statistik heller, lär vara hyfsat ''enkelt'' att hitta en målvakt i samma kaliber som inte öppet pissar på DIF.

Vaddå öppet pissar på DIF? Det är hans privata facebook, han har gillat ett par facebook grupper, det är allt. Jag har kollat lite på hans twitter, där står inte ett ord om varken DIF eller aik.

Vad är så skrämmande om att jag inte bryr mig? På samma sätt som jag inte bryr mig var Johner har sina sympatier bryr jag mig inte om var Heinerö, Wesslau, Printz eller Mattsson har sina.

Folk gör en jättegrej över ett par facebook-likes, jisses.
Morwin

Inlägg av Morwin »

#87 skrev:

Vaddå öppet pissar på DIF? Det är hans privata facebook, han har gillat ett par facebook grupper, det är allt. Jag har kollat lite på hans twitter, där står inte ett ord om varken DIF eller aik.

Vad är så skrämmande om att jag inte bryr mig? På samma sätt som jag inte bryr mig var Johner har sina sympatier bryr jag mig inte om var Heinerö, Wesslau, Printz eller Mattsson har sina.

Folk gör en jättegrej över ett par facebook-likes, jisses.
Kan bara hålla med dig. Lite väl mycket smutskastning innan han ens visat sig för klubben.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Har bara svårt med att glädjas över att få hit en målvakt som (förmodligen) garvade ihjäl sig och njöt när vi åkte ur Elitserien 2012.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Nummer19 skrev:Har bara svårt med att glädjas över att få hit en målvakt som (förmodligen) garvade ihjäl sig och njöt när vi åkte ur Elitserien 2012.
Ja alla tycker olika. Vi har haft massa AIKARE i klubben som säkert " skrattat " åt det med, men ska vi tänka på vad alla gör skulle vi fan inte ha en spelare i klubben ens, för alla är inte födda Djurgårdare.
Låst