Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Personligen vill jag INTE ha två unga målvakter.
Tror trycket på dessa kan bli för stort helt enkelt.
Nu har vi Adam och därför skulle jag förorda att den andra målvakten som ansluter hade lite mer hår på bröstet helt enkelt.
Fast tror tränarna stenhårt på Adam och en billig yngre målvakt gör det möjligt att plocka in en riktigt bra center och forward så kanske det är värt en chansning ändå.
Nu har vi Adam och därför skulle jag förorda att den andra målvakten som ansluter hade lite mer hår på bröstet helt enkelt.
Fast tror tränarna stenhårt på Adam och en billig yngre målvakt gör det möjligt att plocka in en riktigt bra center och forward så kanske det är värt en chansning ändå.
Någon jävla gång är det också vår tur att ha flyt med målvakterna... Lex Tim Sandberg.Kall-El skrev:Personligen vill jag INTE ha två unga målvakter.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi har väl inte haft en dålig målvaktssida på säkert 10 år eller mer än så?pulverapa skrev:Någon jävla gång är det också vår tur att ha flyt med målvakterna... Lex Tim Sandberg.Kall-El skrev:Personligen vill jag INTE ha två unga målvakter.
Expert.
Jag tror att han menar att vi ska ha flyt med unga målvakter tidigt. Att de inte blommar ut när vi släppt dem.SirDIFalot skrev:Vi har väl inte haft en dålig målvaktssida på säkert 10 år eller mer än så?
Jag tycker att Pickard, 23, blev hyfsat lyckad. Annars har vi haft lyckade målvaktsutvecklingar i Owuya, Wesslau, Larsson.
De som inte riktigt lyckats hos oss är väl Ridderwall, Sandberg och Due-Boje (som kanske aldrig fick chansen förvisso).
Jag håller med SirDIF, målvaktssidan har inte varit dålig egentligen i jämförelse med trupperna. Inte över en hel säsong.
Nu har Mrmadhawk hakat på spåret.rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
http://mrmadhawk.se/2013/may/dif-ryktas ... -gang.html
Han brukar kunna avgöra hyfsat om det ligger något i ryktena. Eller så har han nyhetstorka. =)
Edit: Lyssnade på Hockeytorsk nu, de intervjuade Challe. Han säger att de har i princip klart med målvakt. Det ska bli klart nu i veckan. Han har gjort fystester redan, bara signingen kvar. Det känns sannolikt att det kan vara Johan Mattsson eftersom det ryktet blossat upp nu.
Hyfsat var ordet. Han hänsvisar till "ett flertal ställen ute på nätet", så det är ni som är källan och han lägger upp det i sin blogg för att sedan kunna skriva "Som berättade redan 20 maj..." när det blir officiellt.Mattebo skrev:Nu har Mrmadhawk hakat på spåret.rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
http://mrmadhawk.se/2013/may/dif-ryktas ... -gang.html
Han brukar kunna avgöra hyfsat om det ligger något i ryktena. Eller så har han nyhetstorka. =)
Känns som ett helt OK målvaktspar. Chet stod på huvudet ibland, men hade en för låg lägstanivå för att vara 23, vilket iofs inte är lastgammalt, men med tanke på hur ojämn han var kan man lika gärna satsa på en målvakt som är ett par år yngre och det är rätt stor skillnad i utveckling på målvakter 21->22 och 23->24. Tycker att det verkar vettigt med två målvakter med potential, som får kriga om spaden.
Sedan är det givetvis en chansning med två unga målvakter, men ni spelar i Allsvenskan. Då kan man inte köpa färdiga spelare, utan det gäller att hitta potential som kan realiseras och spelare som kan utvecklas mycket på en säsong, för det är i mångt och mycket utvecklingen under säsongen som avgör hur det går i KS. Är man bra nog för att leverera KS redan i början av säsongen, spelar man inte i AS till att börja med.
Tycker att laget ser helt OK ut, men som jag har skrivit tidigare så är det fortfarande, enligt mitt ringa förmenande, lite fel åldrar på spelarna. Tycker själv att bästa åldern på spelare i AS är typ 24-26. Det är där man kan hitta spelare som är hyfsat färdiga hockeyspelare, men ändå har rejäl utvecklingspotential. Äldre spelare saknar ofta det senare och yngre spelare saknar det förra, och skulle de blomma ut tappar man dem ofta redan efter ett år (som med Åberg), medan spelare som är något år äldre kan stanna i ett par år åtminstone. I det åldersspannet finns den stora luckan i DIF idag.
(Och vill ni diskutera Leksands ekonomi så görs det företrädesvis via PM. Detta är tråden om DIF:s silly season och lagbygget 13/14.)
Eftersom vår målvaktstränare är från S-tälje har han säker koll på Mattsson.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Challe sa till Hockeytorsk-poden att de letar efter en som kan göra mål och möjligtvis en till center. Men att den spelaren också kan vara en ren wing-spelare. Som sagt, beror på vad som finns på marknaden. Det kan bli så att det blir två ytterforwards. Vilket jag, och säkerligen du också, hoppas att det inte blir. En till center tycker jag behövs.SirDIFalot skrev: Fortfarande en kostnadsfråga och verkar som vi behöver lägga den stora löneposten på en center.
Skit i Mattsson! Försök att ragga hit Anton Forsberg på lån! Han vill jag ha hit! Han är 92 också!-daniel- skrev:Jag känner likadant. Sen är det naturligtvis något av en chansning (om det nu stämmer alltså), men det är liksom alla lösningar vi har råd med.Metal Machine skrev:Perfekt med två unga målvakter som kan konkurrera, om du frågar mig. Mattsson är nog ett bra alternativ.SirDIFalot skrev:Kollar man din inläggshistorik verkar du haft rätt sist du kom med ett rykte. Så det är väl intressant.rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Dock tveksamt om jag skulle välja en ung målvaktstalang.

Enda fördelen med Mattsson som tilltalar mig är att han är 191 cm lång!
FÖredrar att ÄGA en målvakt än att ha en målvakt på lån.Rocky3000 skrev:Skit i Mattsson! Försök att ragga hit Anton Forsberg på lån! Han vill jag ha hit! Han är 92 också!-daniel- skrev:Jag känner likadant. Sen är det naturligtvis något av en chansning (om det nu stämmer alltså), men det är liksom alla lösningar vi har råd med.Metal Machine skrev:Perfekt med två unga målvakter som kan konkurrera, om du frågar mig. Mattsson är nog ett bra alternativ.SirDIFalot skrev:Kollar man din inläggshistorik verkar du haft rätt sist du kom med ett rykte. Så det är väl intressant.rinkside96 skrev:Målvakten Johan Mattsson ska vara väldigt nära DIF.
Dock tveksamt om jag skulle välja en ung målvaktstalang.Perfekt!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Enroth är 181 cm 95,6% i vm ganska ok.Rocky3000 skrev:/player.php?player=15830]Anton Forsberg[/url] på lån! Han vill jag ha hit! Han är 92 också!Perfekt!
Mattsson kan bli en riktigt bra målvakt, att satsa på två yngre målvakter är inte helt fel faktiskt.
Dessutom kanske det finns mer pengar kvar till spetsförvärv på forwardssidan.
Dessutom kanske det finns mer pengar kvar till spetsförvärv på forwardssidan.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Presenteras det snart att Jimmie lägger av samtidigt som Kalus förlänger med en säsong tros? Har en känsla av något sådant.
Mattsson verkar förövrigt intressant.
Kämpa Challe.
Kämpa Challe.
Spela fult
Varken kalus eller Ölvestad kommer att spela med oss.diftobbe89 skrev:Presenteras det snart att Jimmie lägger av samtidigt som Kalus förlänger med en säsong tros? Har en känsla av något sådant.
Kämpa Challe.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och det vet du?Morwin skrev:Varken kalus eller Ölvestad kommer att spela med oss.diftobbe89 skrev:Presenteras det snart att Jimmie lägger av samtidigt som Kalus förlänger med en säsong tros? Har en känsla av något sådant.
Kämpa Challe.
Spela fult