Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Stulle »

Mattebo skrev:
cCat skrev:
Mattebo skrev:Finns det någon cirkasumma på hur mycket som har kommit?

Handlar det om 30 lappar eller 100 lappar?
Det handlar om 20 lappar.
Vi har dock några nära förestående projekt som förhoppningsvis kommer boosta insamlingen!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Trodde det var mycket mer vid det här laget. 1 % av målet. Måste det verkligen vara en insamling som handlar om en specifik spelare för att folk ska vädra lädret?
Jag tror att folk avvaktar mer då det inte finns någon närliggande deadline. Jag har själv inte satt in några pengar än, men jag gör det när lönen dimper in den 20:e.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

Stulle skrev:
Mattebo skrev:
cCat skrev:

Vi har dock några nära förestående projekt som förhoppningsvis kommer boosta insamlingen!

Trodde det var mycket mer vid det här laget. 1 % av målet. Måste det verkligen vara en insamling som handlar om en specifik spelare för att folk ska vädra lädret?
Jag tror att folk avvaktar mer då det inte finns någon närliggande deadline. Jag har själv inte satt in några pengar än, men jag gör det när lönen dimper in den 20:e.
Du har nog en poäng där. Hela lönen då? =)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:

Är det sämre än väntat eller ligger man ungefär i fas med vad man har planerat för såhär långt?
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:

Är det sämre än väntat eller ligger man ungefär i fas med vad man har planerat för såhär långt?
Sämre skulle jag påstå, det var dock nog inte så klokt att dra igång kampanjen så tätt inpå säsongskortsförsäljningen, folk som ligger ute med 1-6000 kr har det nog rätt knapert denna månad. Som cCat var inne på har vi inte kommit igång med några kampanjer än och det lär boosta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Kall-El

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Högst personligen tror jag att nyckeln till att dra in pengar är att försöka få många att betala en liten summa relativt ofta som typ en gång i månaden och låta detta ske automatiskt. Tror inte någon skulle sakna att 50 kronor drogs från deras konto varje månad t ex. ( Sedan kan man självfallet låta folk få välja mellan 50 och 100 kronor )

Om 1000 personer gick med på detta skulle det ticka in 50k varje månad direkt.

Svårigheten blir ju att nå ut till rätt personer samt göra allt det praktiska så enkelt som möjligt. För det får självfallet inte vara svårt. Helst skall det bara röra sig om några klick och så är det klart.

Kunde man sedan hotta upp denna typ av satsning med att man varje månad lottade ut t ex ett träningsbesök med a-truppen eller en signerad matchtröja tror jag att rätt många skulle nappa på idéen.

fick man 1000 personer att lägga 50 kronor i månaden på det viset under ett år skulle det bli 600k om jag nu inte räknat alldeles galet.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Högst personligen tror jag att nyckeln till att dra in pengar är att försöka få många att betala en liten summa relativt ofta som typ en gång i månaden och låta detta ske automatiskt. Tror inte någon skulle sakna att 50 kronor drogs från deras konto varje månad t ex. ( Sedan kan man självfallet låta folk få välja mellan 50 och 100 kronor )

Om 1000 personer gick med på detta skulle det ticka in 50k varje månad direkt.

Svårigheten blir ju att nå ut till rätt personer samt göra allt det praktiska så enkelt som möjligt. För det får självfallet inte vara svårt. Helst skall det bara röra sig om några klick och så är det klart.

Kunde man sedan hotta upp denna typ av satsning med att man varje månad lottade ut t ex ett träningsbesök med a-truppen eller en signerad matchtröja tror jag att rätt många skulle nappa på idéen.

fick man 1000 personer att lägga 50 kronor i månaden på det viset under ett år skulle det bli 600k om jag nu inte räknat alldeles galet.
Det var de små och ånga bidragen som gjorde "Rädda Otto" till den framgång som kampanjen var.

Jag hoppas att de många små bidragen blir en bra bas i Djurgårdshjälpen, men att vi lyckas kompletera med några få stora också samt att "En dag för DIF" drar in en rejäl slant.

De många små bidragen är också viktiga då det gör att många fler känner sig delaktiga och därmed stolta över resultatet.

Jag hoppas att "Djurgårdshjälpen" blir alla Djurgårdares kampanj. jag vill att alla sjall vara delaktiga och känna att de är delägare.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Ett förslag till webbsidan!
På förstasidan, lägg överst information om vad Djurgårdshjälpen är och vad det har för syfte. För en som besöker för första gången lär denna information vara grundläggande att få reda på. Sen kan man få reda på hur man stödjer den!

Kämpa på, ska snart lägga in en slant!!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hockeyhjärta skrev:Ett förslag till webbsidan!
På förstasidan, lägg överst information om vad Djurgårdshjälpen är och vad det har för syfte. För en som besöker för första gången lär denna information vara grundläggande att få reda på. Sen kan man få reda på hur man stödjer den!

Kämpa på, ska snart lägga in en slant!!
Tack för dina uppmuntrande ord och tack för förslaget om hemsidan.

Så som du föreslår kommer den nya hemsidan att se ut.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Det svåra är nog att få ut det till folk/företagare som har pengar, kommer ni få nån draghjälp av DIFhockey? Jag vet flera som skulle kunna lätta på lädret men dom är aldrig inne på detta forum, och får helt enkelt inte reda på att ni har det här och gör ett grymt jobb.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Det blev rejäl DIF-sponsring denna månaden: 500 kr till Djurgårdshjälpen, 10.700 kr för 2 säsongskort och 3.000 för ständigt medlemsskap till frugan. Totalt 14.200 kronor till klubbkassan. Nu kör vi!!!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Violator77 skrev:Det blev rejäl DIF-sponsring denna månaden: 500 kr till Djurgårdshjälpen, 10.700 kr för 2 säsongskort och 3.000 för ständigt medlemsskap till frugan. Totalt 14.200 kronor till klubbkassan. Nu kör vi!!!
Blir mycket nudlar närmaste veckorna?
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den stora frågan är väl var man finner en hustru som inte skulle slå ihjäl en efter att ha spenderat de summorna? :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kall-El skrev:Den stora frågan är väl var man finner en hustru som inte skulle slå ihjäl en efter att ha spenderat de summorna? :)
Har en sådan också, än så länge blåmärksfri :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdshjälpen

Inlägg av JohanPez »

Kall-El skrev:Den stora frågan är väl var man finner en hustru som inte skulle slå ihjäl en efter att ha spenderat de summorna? :)
Det kallas separerad ekonomi. Det hon inte vet att du spenderar skadar ingen :)

Edit: Kallas det verkligen separerad ekonomi? Nåväl, motsatsen till det extremt ofördelaktiga 'delad ekonomi' som jag vet är så poppis bland er därute.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Stocky skrev:Det svåra är nog att få ut det till folk/företagare som har pengar, kommer ni få nån draghjälp av DIFhockey? Jag vet flera som skulle kunna lätta på lädret men dom är aldrig inne på detta forum, och får helt enkelt inte reda på att ni har det här och gör ett grymt jobb.
Tack för dina uppskattande ord!

Vi vet av erfarenhet från "Rädda Otto" att det först är när folk börjar sprida ordet från mun till mun via sina nätverk, kompiskretsar och arbetsplatser som insamlingen lyfter.

När vi har vår nya hemsida uppe och när DIF inom kort ger oss lite draghjälp så kommer vi att behöva hjälp från alla er som läser här inne att sprida budskapet i era respektive nätverk. Om alla skickar 20 SMS till polare, snackar på jobbet, printar och sätter upp några flyers samt de som kan langar in en slant kommer insamlingen att dra iväg snabbt.

Hjälp oss när det är dags!
Skriv svar