Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Morwin »

rinkside96 skrev:Hört att DIF ska vara intresserad av Linus Carlsson från Haninge.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=99634
http://www.hockeymagasinet.com/2013/05/ ... jurgarden/

ÄR nu klar för J20 laget :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Morwin skrev:
rinkside96 skrev:Hört att DIF ska vara intresserad av Linus Carlsson från Haninge.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=99634
http://www.hockeymagasinet.com/2013/05/ ... jurgarden/

ÄR nu klar för J20 laget :)
Jag hade missat att Fredric Anderberg hade gått till Gnaget. Trist då han verkar ha fått mycket stöd och hjälp i sin rehab av DIF. Bra spelare.
Född till sportchef.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Har en liten förundring till er som sett J20 en del. Denne Oliver Forsberg, hur har han sett ut? Har en familj som är lite nyfiken då han tydligen fått ett tryoutkontrakt med Nyköpings Hockey i ettan.
strule

Inlägg av strule »

Stämmer det att Jakob Wallin, som var bland dom bästa i SSK J-20 gångna säsongen ska spela för Djurgåden i år?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

strule skrev:Stämmer det att Jakob Wallin, som var bland dom bästa i SSK J-20 gångna säsongen ska spela för Djurgåden i år?
Du kanske har hört det redan men det stämmer i alla fall. Även Jesper Sellin från vita hästen kommer in, även han sistaårsjunior. Inte Senseis favoritspelare direkt 174 resp 170 cm.

Linus Carlsson och Hampus Sjödahl är ju redan nämnda.

Det ska bli kul att se hur bra dessa spelare är, har väl egentligen bara sett Wallin som är duktig.

Backen Axel Walltott och DIF går skilda vägar. Axel har rätt bra potential men har haft problem med skador och behöver speltid för att utvecklas.

Förre DIF-junioren och nu Boston kontrakterade Alexander Fällströms lillebrorsa (98a) kommer att spela med DIFs J18. En riktigt bra 98a och målet är att ha en kedja med 98or och en 98 back med i J18.

Asstränaren i J18 förra året Magnus Welin går över till att scouta U16 (och även U15) spelare i Stockholmsområdet samt fungera som mentor åt DIFs U16-spelare för att minska klivet mellan U16 och J18. En roll som lite saknats tidigare då KG Stoppel skött all scouting, samtidigt som han har haft det övergripande ansvaret, nu kommer DIF kunna se fler matcher och skaffa sig en bättre överblick över spelarna. Huvudtränaren i J18 Stefan Gustafsson kliver upp som ass-tränare bakom säcken i J20.

De nya spelarna till J18 innehåller många intressanta namn. Målvakten Marmenlind är i den absoluta toppen bland 97or. Norske backen Andreas Røykås Marthinsen var med och tog J20-silver i norge förra året som U16-spelare och visade upp fina egenskaper när han var här och provtränade i julas. Backsida generellt är rätt vass även om den inte kommer upp till 96ornas backsida som är ruggigt bra. Forwardssidan innehåller Jonathan Davidsson som jag tycker är en fantastisk spelare som jag tror kommer explodera i J18 i år. Övriga forwards är inga fixstjärnor som vi vant oss vid senaste åren men är bra skolade, har bra attityd och är ändå riktigt bra. De 96or som blir kvar i J18 kommer verkligen få ta ansvar vilket jag tror gör dom gott. Tror det blir ett bättre "lag" generellt i J18 i år.

J20 är svåra att sia om. Man har en talangfullare trupp än förra året men men har också ett yngre lag. Lite beror det väl på hur många man lyfter upp till a-laget också. Men spelare som Liljendahl, Lindberg, Norell, Stoppel, Ollas Mattsson, Kalin, Bergkvist, Fors och Wallin bör kunna utgöra en riktigt bra stomme. Man har även en bra målvakt i Sandberg.

En kort uppdatering av läget i juniorlagen.
Född till sportchef.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Happ nu sticker även Oscar Lindstedt
http://www2.idrottonline.se/TranasAIFIF ... arforTAIF/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Happ nu sticker även Oscar Lindstedt
Tror inte det är något DIF grämer sig över. Helt enkelt en av dom som inte är tillräckligt bra för att gå från J20 till A-laget och hamnar i en division 1-klubb när han blir för gammal för J20. Inga konstigheter.

Någon med bättre koll på junisarna får gärna rätta mig om jag har fel.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:Happ nu sticker även Oscar Lindstedt
Tror inte det är något DIF grämer sig över. Helt enkelt en av dom som inte är tillräckligt bra för att gå från J20 till A-laget och hamnar i en division 1-klubb när han blir för gammal för J20. Inga konstigheter.

Någon med bättre koll på junisarna får gärna rätta mig om jag har fel.
Nej verkligen inget konstigt. Ser inte vem i a-laget han skulle peta.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

Har nämnt han tidigare i Silly tråden då jag var imponerad av hans fysiska tillgång men frågar er som har lite kolll: Hur bra är Oliver Forsberg? Är han något för A-Laget?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

MJ25 skrev:Har nämnt han tidigare i Silly tråden då jag var imponerad av hans fysiska tillgång men frågar er som har lite kolll: Hur bra är Oliver Forsberg? Är han något för A-Laget?
Nej.

Kan säkert bli hyfsad på sikt men inte i dagsläget. Den backplats som är kvar kommer, som Challe även har sagt, gå till Robin Norell. Han hade stor utveckling förra året och är fysiskt bättre än Forsberg. Forsberg är även överårig och har lämnat DIF.

Tror stenhårt på Robin Norell. En hård back som utvecklade sitt spel med klubban väldigt mycket förra året och gör väldigt få misstag. Har antagligen ett topp-5 slagskott i hela föreningen också. Riktigt bra kraft och sikte samt kan avlossa det hyfsat snabbt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Djurgården J20 mot aik idag på Ritorp!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kentta skrev:Djurgården J20 mot aik idag på Ritorp!
Ska du dit?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

android skrev:
Kentta skrev:Djurgården J20 mot aik idag på Ritorp!
Ska du dit?
Jodå, måste stilla hockeysuget lite. Själv?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Nix inte idag. Förhoppningsvis imorgon. En liten rapport?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Är inte så jävla bra på att skriva rapporter, men jag kan försöka :wink:
Skriv svar