Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

Yellowhand skrev:No hard feelings Mattebo!

Eftersom det var en intervju med Troja antog jag att det var Troja som lämnat dem. Sedan tyckerr kanske inte jag heller att Carl är någon kanonvärvning. Han lirade i jvm men sedan har jag inte hört så mycket mer.
Bra, no hard feelings.

Tror inte att Troja behövde lämna sådana uppgifter. Tror snarare att den som skrev artikeln kollade på Eliteprospects och såg inte att Calle G till DIF var endast ett rumour. Nej, Calle G är ingen kanonvärvning. Inte sett till den trupp vi har och att vi signade Ahlén. Vi måste bara ha spets. Annars känns till och med en playoffplats svår.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Djurgården har en bra ungdomsverksamhet och har slussat in många i A-laget. Men sedan händer något. Hur många unga spelare har egentligen lämnat DIF de senaste åren. Krüger och Josefsson till NHL är inte så mycket att säga om men Axelsson, Danielsson, Brodin och minst tio till. En hel generation har försvunnit. Dags att tänka till?
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Yellowhand skrev:Djurgården har en bra ungdomsverksamhet och har slussat in många i A-laget. Men sedan händer något. Hur många unga spelare har egentligen lämnat DIF de senaste åren. Krüger och Josefsson till NHL är inte så mycket att säga om men Axelsson, Danielsson, Brodin och minst tio till. En hel generation har försvunnit. Dags att tänka till?
Du kanske har missat att vi spelar i allsvenskan idag och inte i Elitserien. Hade vi spelat i Elitserien hade vi kunnat behålla våra bra talanger som Åberg, Wennberg mm. Sen är det inte heller alla talanger som håller måttet och lämnar därför DIF.
Vad gäller Axelsson så bröts hans kontrakt med oss p.g.a. olika anledningar typ attityd mm, Danielsson valde vi att inte förlänga med för vi hade Ekman på ingång, Cehlin skulle ta steget och Tim hade gjort det bra och kunde spela i en 3/4 kedja. Brodin valde att lämna när vi åkte ur Elitserien.
Är ju en del talanger som återvänder några år senare som Ahlen mm när dem har fått mer erfarenhet så tycker inte att man behöver tänka till som du säger.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Å din förklaring till att vi inte är i Elitserien längre och knappast går upp i år heller!
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Yellowhand skrev:Å din förklaring till att vi inte är i Elitserien längre och knappast går upp i år heller!
För att vi har gjorde ett för dåliga värvningar 11/12 och fick en för dålig start 12/13 och det tog för lång tid att rätta till problemet. (Coachbytet)

Anledningen att vi inte går upp i år? Förmodligen den dåliga ekonomin.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
Yellowhand skrev:Å din förklaring till att vi inte är i Elitserien längre och knappast går upp i år heller!
För att vi har gjorde ett för dåliga värvningar 11/12 och fick en för dålig start 12/13 och det tog för lång tid att rätta till problemet. (Coachbytet)

Pengar är inte allt, Ajk hade sämre ekonomi och ett skämt till trupp när dom gick upp, ett fungerande lag, tydlig spelide och bra coach kommer man långt med. Lyckats Zabel få det mediokra på pappret att gå från zero till hero kan det bli nåt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Boeman

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Boeman »

BaronVonDif skrev:
SirDIFalot skrev:

Pengar är inte allt, Ajk hade sämre ekonomi och ett skämt till trupp när dom gick upp, ett fungerande lag, tydlig spelide och bra coach kommer man långt med. Lyckats Zabel få det mediokra på pappret att gå från zero till hero kan det bli nåt.
Nej pengar är verkligen inte allt.Det kanske underlättar men det är kanske bara en 1/10 del av anledningen till att man går upp. Mora,AIK,Rögle är praktexempel Leksand och Växjö gick upp med en hyffsad budget men inte pga av någon storsatsning.

Jag tror Zabel är en man att få ihop ett lag på riktigt faktiskt,
Fler och fler lag börjar värva budget och spelare som passar in till skillnad från tidigare
Och det är jag övertygad om är nyckeln till framgång.
skoa

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av skoa »

Kanske en dum fråga men hur ser ölvestads läge ut? Lägger han ner eller? Någon som vet/hört något?
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

skoa skrev:Kanske en dum fråga men hur ser ölvestads läge ut? Lägger han ner eller? Någon som vet/hört något?
Det sägs att han slutar.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
skoa skrev:Kanske en dum fråga men hur ser ölvestads läge ut? Lägger han ner eller? Någon som vet/hört något?
Det sägs att han slutar.
Han gör kanske en Otto, velar för länge? En rädda Jimmie kampanj härnäst?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Finns en hel del intressanta nordamerikaner i finska ligan som har haft en halvknackig säsong med ändå har en del att komma med! Tänker framför allt på centrar... vet ej hur deras lönekrav ser ut.
Men en speciellt som vore väääldigt intressant är Angelo Esposito som stannat upp rejält i sin utveckling. Kanske de går att locka han att försöka få igång karriären i stockholms stolthet .. kanske inte speciellt rimligt med en intressant tanke kanske?
Annars kanske locka hem John Norman ?

(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10436) Esposito
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

robin_dif skrev:Finns en hel del intressanta nordamerikaner i finska ligan som har haft en halvknackig säsong med ändå har en del att komma med! Tänker framför allt på centrar... vet ej hur deras lönekrav ser ut.
Men en speciellt som vore väääldigt intressant är Angelo Esposito som stannat upp rejält i sin utveckling. Kanske de går att locka han att försöka få igång karriären i stockholms stolthet .. kanske inte speciellt rimligt med en intressant tanke kanske?

Han var en supertalang.Men alldeles för slö och arrogant för att lyckas enligt vad jag har hört,Det måste inte vara sanning men han känns lite som Fabian Brunnström i min mening.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Boeman skrev:
robin_dif skrev:Finns en hel del intressanta nordamerikaner i finska ligan som har haft en halvknackig säsong med ändå har en del att komma med! Tänker framför allt på centrar... vet ej hur deras lönekrav ser ut.

Han var en supertalang.Men alldeles för slö och arrogant för att lyckas enligt vad jag har hört,Det måste inte vara sanning men han känns lite som Fabian Brunnström i min mening.
Shit vad fan hände där? Öste in poäng i Färjestad innan han drog till NHL där han gjorde en riktigt bra säsong poängmässigt, sen verkar det ha gått utför, även vid återkomsten till ES.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6659
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Äh, låt Rocky vara lite nu. Alla har påpekat det redan.
SirDIFalot vad tror du om:

Bild Patrick Thoresen

Finns det någon chans att locka hit Thoresen, med hjälp av bland annat Djurgårdshjälpen?

2006 sa han: "Jag väljer Djurgården framför andra svenska klubbar om och när jag kommer tillbaks." och
"Vilket är ditt bästa minne från tiden i Djurgården?

- Det är utan att tveka då Järnkaminerna firade 25 år, med 2500 fans som skrek och sjöng hela matchen.
Då gick det rysningar genom hela mig i 60 minuter! Det var otroligt stort!"

Han skulle vara den perfekta "ersättaren" till Jimmie Ölvestad! Men som sagt, ingen kan i praktiken ersätta en sådan ikon,
men fick vi in Thoresen i laget, så skulle jag känna mig trygg!

Om detta skulle vara helt jävla omöjligt att värva hit Patrick, vad tycker du om dessa två:

Bild Mikhail Stefanovich

Bild Kirill Starkov

De båda snittar poäng och Starkov har HA rutin och kan tänka mig är revansch sugen att blomma ut på riktigt, så varför inte i Djurgården?
Bild
Manijock

Inlägg av Manijock »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:Äh, låt Rocky vara lite nu. Alla har påpekat det redan.
SirDIFalot vad tror du om:

Bild Patrick Thoresen

Finns det någon chans att locka hit Thoresen, med hjälp av bland annat Djurgårdshjälpen?

2006 sa han: "Jag väljer Djurgården framför andra svenska klubbar om och när jag kommer tillbaks." och
"Vilket är ditt bästa minne från tiden i Djurgården?

- Det är utan att tveka då Järnkaminerna firade 25 år, med 2500 fans som skrek och sjöng hela matchen.
Då gick det rysningar genom hela mig i 60 minuter! Det var otroligt stort!"

Han skulle vara den perfekta "ersättaren" till Jimmie Ölvestad! Men som sagt, ingen kan i praktiken ersätta en sådan ikon,
men fick vi in Thoresen i laget, så skulle jag känna mig trygg!
Om det nu skulle vara så att vi fick in Thoresen(även om det är orealistiskt x10), så skulle han inte vara ersättare till någon. Då ingen i förra säsongens lag ens är i närheten av Patricks kaliber. Har vi möjlighet att få in Thoresen så är det bara att be Jimpa att fara, hur sorgligt det än må vara.

Nu kommer inte detta vara en möjlighet, framförallt inte ekonomiskt, så detta uttalande är bara rent teoretiskt.
Låst