DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

B.I.B.A skrev:
Isabo skrev:
Enbom skrev:Jag kommer aldrig förstå norska alltså. Hoppas mysfarbrorn lyckas!

Det där var en lite svår dialekt, men jag hajade nästan helt utan problem.

Rent spontant känns han klockren! Hoppas han blir det också.
Tycker ni? Han var ju jättelätt att förstå?

Verkar vara en riktigt bra coach. Utstrålar lugn och pondus. Klart bättre än MP även om han också såg seriös ut de första intervjuerna.
Ja, den var inte som typ Oslo-dialekt, hade dock inte alls några problem att förstå. Nåt ord man fick fundera på nån sekund eller så.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av emilin »

Vet inte om det beror på brist av glada nyheter eller om detta faktiskt är jävligt positivt.
Jag tänker gå på det sista känns stabilt.
Vore ju grymt om PM skulle kunna få/ha möjligheten att bygga något under flera år. :D
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Vilken drömtränare! Hur fan landade vi honom? Av många sedd som en av Nordens bästa tränare.
Bra jobbat för en gångs skull DIF. Lyckas inte han så är ju det ännu ett bevis på MPs misslyckande.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

Högmo går före fall
Isabo

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

pulverapa skrev:Högmo går före fall
:lol:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

MP kändes seriös hela vägen. Däremot blev det lite pinsamt mot slutet eftersom det var lite för mycket snack och lite för lite verkstad...
Isabo

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:MP kändes seriös hela vägen. Däremot blev det lite pinsamt mot slutet eftersom det var lite för mycket snack och lite för lite verkstad...

ja, när han jämförde DIF med Bayern kändes det extremt pinsamt...
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Isabo skrev:
Metal Machine skrev:MP kändes seriös hela vägen. Däremot blev det lite pinsamt mot slutet eftersom det var lite för mycket snack och lite för lite verkstad...

Han menade nog Bajen.
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:
Isabo skrev:

Han menade nog Bajen.
Haha, här på forumet får man alltid ett gott skratt :lol:
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:
Isabo skrev:

Han menade nog Bajen.
:lol:

Ja, men även den jämförelsen haltade just då för de hade ju åtminstone vunnit nån match... :)

Vet inte vilket som är värst, att jämföra DIF 2013 med Champions League-finalisterna Bayern 2013, eller att jämföra DIF med Bajen...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Tvivlade på MP redan från början, men då tyckte jag ändå han kunde få en chans. Hans sätt att byta spelare var det första tecknet. Att man kan byta bort sju spelare och sedan säga "truppen är klar om vi inte kanske tappar någon" för att sedan värva sju spelare till som alla ska vara toppspelare. Ingen röd tråd eller kontinuerligtet i truppen, bara värva allt som finns tillgängligt och dumpa det gamla efter hand.

Sen kunde jag bli vansinnig på uttalanden som var i stil med "Målet är att vara bättre än förra året. Tidigare har DIF haft mål att man ska vinna SM-guld inom ett visst antal år. Såna mål gillar inte jag, man måste jobba med det man har och se hur lång tid det tar att gå framåt." Jo men tjena, hur ska vi komma framåt om vi har inställningen att det är bra om vi inte är sämre än ifjol?

Tack för att du gjorde dig av med Toivio, Daja och Kasper och presterade absolut ingenting för klubben. Sämsta tränaren jag kan minnas att DIF har haft inom någon sport.
Avgå Jocke.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Sämsta tränaren jag kan minnas att DIF har haft inom någon sport.
Och då har vi ändå haft både Jeglertz och Jonevret...
Senast redigerad av Isabo den 2013-05-17 12:46:03, redigerad totalt 1 gånger.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast ingen kan väl förneka att det lät jävligt bra när MP orerade? Han ingav förtroende. Det anser i alla fall jag. Däremot uppstår pinsamheterna mest när han för (som det känns) 20:e matchen i rad står och förklarar varför det gick snett. Man undrar liksom när de vackra orden ska börja omsättas i praktik.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Metal Machine skrev:Fast ingen kan väl förneka att det lät jävligt bra när MP orerade? Han ingav förtroende. Det anser i alla fall jag. Däremot uppstår pinsamheterna mest när han för (som det känns) 20:e matchen i rad står och förklarar varför det gick snett. Man undrar liksom när de vackra orden ska börja omsättas i praktik.
Jo de första intervjuerna och resultaten imponerade. Det var väl egentligen när silly season drog igång som oron började bubbla i magen första gången.
Avgå Jocke.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Skärpning!

Vi har bara sålt några hundra mer biljetter till vår klack än vad IFK har gjort inför cupfinalen. KÖP till era polare och ge bort, bara 100 kr.

Och till Södra för derbyt har det sålts på tok för få biljetter för att det ska vara ok...

VAD HÅLLER NI PÅ MED? KÖP BILJETTER OCH SPRID SAMMA SAK TILL ERA POLARE!

DIF behöver vårt stöd!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar