Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Man undrar ju vilka "realistiska" spelare det kommer tipsas om när vi spelar i ES igen med tanke på vilka det tipsas om nu när vår budget är lägre än någonsin...
Expert.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror Lunkan kontrakt går ut nästa år med Rangers. Han kanske är sugen på att komma tillbaka till Sverige?SirDIFalot skrev:Man undrar ju vilka "realistiska" spelare det kommer tipsas om när vi spelar i ES igen med tanke på vilka det tipsas om nu när vår budget är lägre än någonsin...
Han platsar inte..Lakrisal skrev:Jag tror Lunkan kontrakt går ut nästa år med Rangers. Han kanske är sugen på att komma tillbaka till Sverige?SirDIFalot skrev:Man undrar ju vilka "realistiska" spelare det kommer tipsas om när vi spelar i ES igen med tanke på vilka det tipsas om nu när vår budget är lägre än någonsin...
- starvin_marwin
Jag tar Mark från hamnen över Lundqvist alla dagar i veckan. Han var/är vår Ilya Bryzgalov.
Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vill väl egentligen ha Jimmie också men svårt att se hans plats i laget nu. Men drömmen vore Jimmie, en duktig center och en sniper men det kan man nog glömma.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Ta det lite lugnt. Vi har bara ett fåtal platser kvar att fylla. Det är absolut ingen panik ännu, detta kanske istället tyder på att Challe väntar inte AHL och drar till med en ordentligt fin värvning! Jimmie kan vi nog räkna bort dock :/
Tror dock inte att vi kommer få in någon " sniper " tyvärr :/ eller något riktigt poängmaskin som vi behöver utan det blir väl någon omotiverad spelare eller powerforward :/mb81 skrev:Vill väl egentligen ha Jimmie också men svårt att se hans plats i laget nu. Men drömmen vore Jimmie, en duktig center och en sniper men det kan man nog glömma.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Vi behöver väl främst en "disher". Snajprandet får Johner och Sörensen syssla med.Morwin skrev:Tror dock inte att vi kommer få in någon " sniper " tyvärr :/ eller något riktigt poängmaskin som vi behöver utan det blir väl någon omotiverad spelare eller powerforward :/mb81 skrev:Vill väl egentligen ha Jimmie också men svårt att se hans plats i laget nu. Men drömmen vore Jimmie, en duktig center och en sniper men det kan man nog glömma.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!

ja isf kommer vi komma efter karlskrona i allsvenskan detta årpulverapa skrev:Vi behöver väl främst en "disher". Snajprandet får Johner och Sörensen syssla med.Morwin skrev:Tror dock inte att vi kommer få in någon " sniper " tyvärr :/ eller något riktigt poängmaskin som vi behöver utan det blir väl någon omotiverad spelare eller powerforward :/mb81 skrev:Vill väl egentligen ha Jimmie också men svårt att se hans plats i laget nu. Men drömmen vore Jimmie, en duktig center och en sniper men det kan man nog glömma.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!

- -daniel-
Vet inte om ni missat det men vi har förmodligen väldigt dyra enkelriktade klausuler på bland annat Timmy Pettersson som gjort att en förmodat stor del av lönebudgeten äts upp redan där. Kan nästan lova vi har den dyraste backuppsättningen i serien, vilket naturligtvis påverkar offensiven.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Att vi skall få in Jimmie + 2-3 kvalitativa forwards är bara att glömma på en gång.
Ja därför man inte tar Jimmie-daniel- skrev:Vet inte om ni missat det men vi har förmodligen väldigt dyra enkelriktade klausuler på bland annat Timmy Pettersson som gjort att en förmodat stor del av lönebudgeten äts upp redan där. Kan nästan lova vi har den dyraste backuppsättningen i serien, vilket naturligtvis påverkar offensiven.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Att vi skall få in Jimmie + 2-3 kvalitativa forwards är bara att glömma på en gång.
Här har du en punkt .Morwin skrev:Ja därför man inte tar Jimmie-daniel- skrev:Vet inte om ni missat det men vi har förmodligen väldigt dyra enkelriktade klausuler på bland annat Timmy Pettersson som gjort att en förmodat stor del av lönebudgeten äts upp redan där. Kan nästan lova vi har den dyraste backuppsättningen i serien, vilket naturligtvis påverkar offensiven.Morwin skrev:Ja då ska ju inte Ölvestad vara med utan 2-3 st POÄNGLIRARE ska in i lagetmb81 skrev:Känns inte helt bra när klubbar med liknande budget förmodligen lägre än vi som vik och mif gjort flera riktigt bra offensiva värvningar. Vet att sillyn är långt ifrån slut men vi har värvat tre div1 lirare och en brunkare. Kommer det inte in minst två spelare som kan ligga på 40+ poäng blir jag riktigt besviken!
Kopiera och klistra in.
Född till sportchef.