Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:Stefan Ridderwall ?@SteffRidderwall 21s
Ska fansen kräva att Tre kronor ska spela totalhockey ska TK kräva att fansen skapar samma stämning som DIF-HV71 2010. Ge och ta.
Haha! Skön han är, Stefan! Synd att han inte är en bättre hockeymålvakt bara. Alltid gillat den grabben.
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stentuff »

SirDIFalot skrev:Stefan Ridderwall ?@SteffRidderwall 21s
Ska fansen kräva att Tre kronor ska spela totalhockey ska TK kräva att fansen skapar samma stämning som DIF-HV71 2010. Ge och ta.
Helt rätt! Landslagsstämning är så torftigt att man storknar.
Användarvisningsbild
Malto

Hockey-VM 2013

Inlägg av Malto »

Hade tänkt att gå och se nån match med kidsen, typ Kanada-Tjeckien. Tre gånger 840 spänn tyckte de att det skulle kosta. Konstigt att det blir tyst på läktarna, folk är rånade och i chock!

Edit; plus nån djävla avgift för förköp.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Domarna i VM verkar inte gilla Landeskog. I alla gruff-situationer framför målvakt etc så är det hela tiden bara han som åker ut, vare sig det är 1v1 eller Landeskog ensam mot 3 norrmän (allvarligt, skummaste domslutet jag nånsin sett)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:Domarna i VM verkar inte gilla Landeskog. I alla gruff-situationer framför målvakt etc så är det hela tiden bara han som åker ut, vare sig det är 1v1 eller Landeskog ensam mot 3 norrmän (allvarligt, skummaste domslutet jag nånsin sett)
Det är typ tredje eller fjärde gången som bara han åker ut i ett vanligt gruff efter avblåsning. Helt sjukt.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kommentar från hvfan
Vill du avsluta din karriär i Elitserien eller NHL? Vilken klubb isåfall?

Gabriel Landeskog:
MIn moderklubb är ju Hammarby och drömmen vore att spela med dom i Elitserien en säsong innan man lägger upp skridskorna på hyllan. Annars blir det DIF för hela slanten!
Rix

Inlägg av Rix »

Caveman skrev:Kommentar från hvfan

Gabriel Landeskog:
MIn moderklubb är ju Hammarby och drömmen vore att spela med dom i Elitserien en säsong innan man lägger upp skridskorna på hyllan. Annars blir det DIF för hela slanten!
Rätt väntat svar, hoppas Hammarby håller sig nere i divisonerna nu. För jag antar att jag inte är den enda som har hört ryktena om att Bajen Fans görs om till Hammarby hockey när karantänen är slut.
Gode

Inlägg av Gode »

Rix skrev:

Gabriel Landeskog:
Rätt väntat svar, hoppas Hammarby håller sig nere i divisonerna nu. För jag antar att jag inte är den enda som har hört ryktena om att Bajen Fans görs om till Hammarby hockey när karantänen är slut.
Fick berättat för mig av en fd lumpare som hävdar att han sitter i deras styrelse att de redan har röstat igenom det.
Står även på deras hemsida såg jag nu.
Rix

Inlägg av Rix »

Gode skrev:
Rix skrev:

Gabriel Landeskog:
Fick berättat för mig av en fd lumpare som hävdar att han sitter i deras styrelse att de redan har röstat igenom det.
Står även på deras hemsida såg jag nu.
Ja då stämmer det, jobbar med Hammarbys speaker i Bandy och Handboll som berätta för mig igår.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ryssland-USA visar hittills hur motivation kan slå klass.

Ryssarna har ett mycket bättre lag på pappret, men de är också lite för fina för att göra jobbet till 100% medan jänkarna sliter något kopiöst.

Kul match.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det finns INGEN klass i Ryssarnas mål....
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Vad gör ens Bryzgalov i Rysslands lag? Är Bobrovsky skadad?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:Vad gör ens Bryzgalov i Rysslands lag? Är Bobrovsky skadad?
Dom hade lovat Bryzgalov platsen som etta för länge sedan. "chans att visa upp sig inför OS" medan Varlamov och Bobrovsky redan är typ givna på dom andra två OS-platserna. Däremot så tackade Bob nej till VM när Bryz var uttalad etta.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Vad gör ens Bryzgalov i Rysslands lag? Är Bobrovsky skadad?
Dom hade lovat Bryzgalov platsen som etta för länge sedan. "chans att visa upp sig inför OS" medan Varlamov och Bobrovsky redan är typ givna på dom andra två OS-platserna. Däremot så tackade Bob nej till VM när Bryz var uttalad etta.
Bobrovsky given? Han måste spela bra även nästa säsong.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Är Finland på väg att göra en Finland, månne?
Skriv svar