Får också Linkan-vibbar av honom.Vikas skrev:Christopher J skrev:Jag föreslår Pavel Brendl. Haft några tyngre säsonger senaste åren och tror han behöver en nystart. Vi behöver en målskytt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5213
Ser man på antalet matcher spelare de senaste åren så känns det som en "Linkan 2012-2013"-värvning.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu är backsidan spikad och skit och jag vet att han har stora hjärnskakningsproblem.
Men fan vilken värvning Sanny Lindström skulle vara som är stockholmskille och förmodligen vill tillbaka hit förr eller senare. En sån back man drömt om länge. Han valde ju mellan oss och Färjestad när han kom hem. Men givetvis inte aktuellt när vi spelar i Allsvenskan.
Men fan vilken värvning Sanny Lindström skulle vara som är stockholmskille och förmodligen vill tillbaka hit förr eller senare. En sån back man drömt om länge. Han valde ju mellan oss och Färjestad när han kom hem. Men givetvis inte aktuellt när vi spelar i Allsvenskan.
Expert.
-
Vad händer egentligen? Är något på gång?
Challe tar de piano nu! Han lägger dem sista pengarna på André Mattsson och David longstaf!Metal Machine skrev:Vad händer egentligen? Är något på gång?
- SirDIFalot
Då kan vi stryka Fornataro.
Johan Svensson ?@MrMadhawk 46s
Fornataro klar för Leksand.
Expert.
Skönt att slippa han i VIK dock. Men nu vill man att DIF ska få fram en förstecenter eller en forward som kan göra 40-50 poäng.SirDIFalot skrev:Då kan vi stryka Fornataro.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är inte helt ledsen över att vi missar Fornataro, han är bra och besitter de egenskaper DIF borde eftersöka så det handlar inte om det, men när lag går in i budgivningar om spelare tenderar det väldigt ofta att kosta betydligt mer än det smakar.
- Christopher J
Danmarks lagkapten Morten Green tycker jag borde vara ett alternativ. Har flera säsongers erfarenhet från både Elitserien och allsvenskan och gjorde en bra säsong i tyska ligan senaste året. Kan spela både center och ytter.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=590
Frågan är om vi kan matcha lönen han förmodligen vill ha. Tyska ligan tjänar dem rätt bra i.Christopher J skrev:Danmarks lagkapten Morten Green tycker jag borde vara ett alternativ. Har flera säsongers erfarenhet från både Elitserien och allsvenskan och gjorde en bra säsong i tyska ligan senaste året. Kan spela både center och ytter.
Skulle gärna se Mikael Johansson från Frölunda! Smart spelare som säkert kan göra en hel del poäng i HA!
Skulle var en bra värvning, men är det där något aktuellt citat? AHL slår nog tyvärr högre än andraligan i Sverige.Rocky3000 skrev:"Men ”Ziggy” stannar gärna:
– Ja, det vore kul att få komma tillbaka till Djurgården. Det känns som prio ett klubben i Sverige. Jag gillar organisationen, klubbledningen, tränarna och killarna. Stan är jättefin. Så jag vet inte vad Djurgården vill men jag tycker det skulle vara kul att få komma tillbaka."
Det skulle vara riktigt nice att få se han i Djurgårdströjan igen!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Citatet kommer ifrån: http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... -spel.html och är ifrån 2010.Henke_F skrev:
Skulle var en bra värvning, men är det där något aktuellt citat? AHL slår nog tyvärr högre än andraligan i Sverige.
Här kommer min värvningslista över VM-spelare som för närvarande är kontraktslösa
och potentiella kandidater till att fylla vår centerpositionen i Djurgården!
IIHF Ice Hockey World Championship
GROUP STOCKHOLM
Belarus: Mikhail Stefanovich
Czech Republic: Petr Koukal
Denmark: Kirill Starkov
Norway: Patrick Thoresen
Slovenia: Rok Ti?ar
Sweden: Niklas Persson
GROUP HELSINKI
Finland: Juha-Pekka Hytönen
Latvia: Armands B?rzi?š
Russia: Artem Anisimov
Slovakia: Tomáš Surový
USA: Drew LeBlanc
GROUP STOCKHOLM

GROUP HELSINKI

- SirDIFalot
Artem Anisimov, där har vi en realistisk värvning..
Expert.
Anisimov, Thoresen och Persson kan vi fet glömma.Rocky3000 skrev:Här kommer min värvningslista över VM-spelare som för närvarande är kontraktslösa
GROUP STOCKHOLM
Belarus: Mikhail Stefanovich
Czech Republic: Petr Koukal
Denmark: Kirill Starkov
Norway: Patrick Thoresen
Slovenia: Rok Ti?ar
Sweden: Niklas Persson
GROUP HELSINKI
Finland: Juha-Pekka Hytönen
Latvia: Armands B?rzi?š
Russia: Artem Anisimov
Slovakia: Tomáš Surový
USA: Drew LeBlanc
Drew Leblanc skulle dock vara intressant. Center i Chicago är inte lätt att vara med den uppställningen dom har.
Dock svårt att se att någon av dessa hamnar i DIF, oavsett om dem inte har kontrakt till nästa år.