Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Sillyn de senaste säsongerna har ändå givit en lite optimism. Dock så har man känt för att blanda alkohol, benzo samt lyrica och skurit sig på armarna under säsongens gång.
Årets silly har varit hemsk, tre ikoner har lagt av, vår ekonomi är katastrofal och värvningarna har inte varit klockrena. Får vi en bra säsong för en gångs skull tro? DIF-logiken. Förlorar när vi ska vinna och vinner matcher som är förlorade på förhand. Vi har nu en säsong som är skit på förhand, är detta vårt år? Vi kan inte ens hoppas längre.
Årets silly har varit hemsk, tre ikoner har lagt av, vår ekonomi är katastrofal och värvningarna har inte varit klockrena. Får vi en bra säsong för en gångs skull tro? DIF-logiken. Förlorar när vi ska vinna och vinner matcher som är förlorade på förhand. Vi har nu en säsong som är skit på förhand, är detta vårt år? Vi kan inte ens hoppas längre.
- Dr Avalanche
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Ursäkta en gammal mans oro. Men jag återkommer med den drucknes envishet till målvaktsfrågan. Är Adam verkligen vår första-målvakt kommande säsong? Såvitt jag har sett så har varken Challe eller Zabel sagt något i frågan. Mer än att man sagt att vi behöver värva en målvakt till, vilket är tämligen uppenbart eftersom vi bara har en just nu...
Han är ju faktiskt "nästan ny" bra nyhet dock....
@SVTDusan: Glada nyheter till alla DIF:are. Han är på is! http://t.co/ZkEixYyEVQ
@SVTDusan: Glada nyheter till alla DIF:are. Han är på is! http://t.co/ZkEixYyEVQ
2014-04-07, vad hände?
Fan va nice med nisseJepe skrev:Han är ju faktiskt "nästan ny" bra nyhet dock....

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Vore väl helt sanslöst bra på den här nivån. Men ryktet säger väl att han kostade mer än han smakade sist. Att han var rätt dyr på ES-nivå. Så det är väl inget vi har råd med nu.cCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
Han vore givetvis jättebra. Men skulle kanske inte producera så mycket poäng.
Expert.
För vilka pengarcCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det vore väl bra. Men är det realistiskt?cCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
Med tanke på vem som skriver är det väl inte helt omöjligt att det handlar om Djurgårdshjälpen-pengar.Morwin skrev:För vilka pengarcCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2?
Ja, tack.cCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
Jag comittar 10 lax till en Zigo eller Hannula insamling.cCat skrev:Vad tror ni om att få in Mike Zigomanis i truppen?
"Men ”Ziggy” stannar gärna:
– Ja, det vore kul att få komma tillbaka till Djurgården. Det känns som prio ett klubben i Sverige. Jag gillar organisationen, klubbledningen, tränarna och killarna. Stan är jättefin. Så jag vet inte vad Djurgården vill men jag tycker det skulle vara kul att få komma tillbaka."
Det skulle vara riktigt nice att få se han i Djurgårdströjan igen!
– Ja, det vore kul att få komma tillbaka till Djurgården. Det känns som prio ett klubben i Sverige. Jag gillar organisationen, klubbledningen, tränarna och killarna. Stan är jättefin. Så jag vet inte vad Djurgården vill men jag tycker det skulle vara kul att få komma tillbaka."
Det skulle vara riktigt nice att få se han i Djurgårdströjan igen!

- Christopher J
Jag föreslår Pavel Brendl. Haft några tyngre säsonger senaste åren och tror han behöver en nystart. Vi behöver en målskytt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5213
Christopher J skrev:Jag föreslår Pavel Brendl. Haft några tyngre säsonger senaste åren och tror han behöver en nystart. Vi behöver en målskytt.
Ser man på antalet matcher spelare de senaste åren så känns det som en "Linkan 2012-2013"-värvning.
Nej tack till Brendl. Visst är han en vass målskytt, men han verkar dras med skador och vi har inte råd med sådana spelare.
Zigomanis vore en kanonnyförvärv, en vass tekare som dessutom kan producera. Om han är sugen på DIF så är han jättevälkommen!
Zigomanis vore en kanonnyförvärv, en vass tekare som dessutom kan producera. Om han är sugen på DIF så är han jättevälkommen!