Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Alla transatlanter är ju inte dyra. Se på Tingsryd. Men de lägger å andra sidan noll resurser på scouting och träffar fel mer än hälften av gångerna. Senaste VIK-värvningen innebär nog att de förlorat jakten på Andy Miele.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Märkligt med VIK, de hade en ganska modest budget (åtminstone officiellt) inför förra säsongen...vet inte hur de ligger till nu, men de kan ju inte direkt ha ett jättebilligt lag.

Tycker både Västerås och SSK ser riktigt starka ut på anfallssidan, även Malmö och Rögle börjar se hyggliga ut. Vart hamnar DIF? Får vi in en riktigt vass center + Ölvestad / Kalus så är det väl OK förmodar jag, men mycket kommer ju som tidigare konstaterats stå och falla med Huddingekedjan känns det som.

Absolut inte fel att få in attityd i det här laget (i form av Ahlén, speciellt nu när Fimpen lägger av) men vi behöver ju producerande spelare som utan tvekan går in i top 6. Känns lite olustigt just nu tycker jag. Men som någon var inne på; vi har ju haft kanonlag tidigare utan att åstadkomma ett piss. Frågan är bara om vi kommer ha ett pisslag och åstadkomma underverk eller fortsätta på den inslagna vägen med besvikelser och bedrövelser...
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Ur ett perspektiv att etablera sig i HA (vilket jag anser att man borde göra, likt LIF gjorde sina senaste 2-3 säsonger) så tycker jag att Mikael Ahlén är en bra värvning och ersättare till Jimmie Ölvestad. För jag tvivlar på att Jimmie kommer att köra mer än 1 säsong till, om ens det (och vi går inte upp i år, om inte mirakel skall ske). Vi måste börja köra på värvningar som håller i mer än 1 år, vilket Mikael Ahlén är ett bra exempel på (inklusive Huddinge-kedjan osv).
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Där rök Oskar Sehlstedt till Oskarshamn.. Finns det någon möjlighet att vi kan snuva FBK på Henrik Karlsson?
Bild
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Rocky3000 skrev:Där rök Oskar Sehlstedt till Oskarshamn.. Finns det någon möjlighet att vi kan snuva FBK på Henrik Karlsson?
Han kan ju omöjligt vara billig, ser hellre Mark Owuya i så fall ;). Jag personligen tror iaf inte att Mark in da park stannar kvar i Nordamerika.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Jim Morrison skrev:
Erik af Sibirien skrev:
LT10 skrev:Hoppas Jimmie blir kvar, han måste bli kvar!. Känns inte bra om Otto, Fimpen och Jimmie skulle lägga av samtidigt.
Glöm inte Linkan. Även om han inte direkt glänste sin sista säsong, så var han en viktig kulturbärare.

Jag minns en intervju med Nisse Ekman där han om Bremberg och Nilson sade att "det finns inga mer überdjurgårdare än de två". Om Nisse säger så, väljer åtminstone jag att tro på det och jag tycker det är beklämmande hur mycket smutskastning dessa båda har fått utstå de senaste säsongerna, sannolikt från folk utan minsta inblick bakom kulisserna.
Haha, off topic, men att Nilson skulle vara Djurgårdare :lol:
O.K. Jim, jag tar dig på orden avseende lojaliteten hos Ray Manzarek, John Densmore och Robby Krieger, men om Nils Ekman kallar Marcus Nilson för überdjurgårdare så tror jag hellre på honom.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jag tror att Ahlén ersätter Fimpen, ser inte riktigt kopplingen med att Ahlén skulle ersätta Jimmie.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jokohanho skrev:Jag tror att Ahlén ersätter Fimpen, ser inte riktigt kopplingen med att Ahlén skulle ersätta Jimmie.
Här kan jag iofs ha tokfel, men inte sjutton är Ahlén center eller?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jokohanho skrev:Jag tror att Ahlén ersätter Fimpen, ser inte riktigt kopplingen med att Ahlén skulle ersätta Jimmie.
Av vad jag sett av Ahlén mäter han upp med Fimpen i inställning och upprätthållande av lagmoral. Det är känslan.

Utöver det har Fimpen överhanden. En vassare skridskoåkare med en bättre blick för spelet och ett gediget slagskott som inte bara vi supportrar utan även han själv tyvärr underskattade alldeles för ofta.

För att inte nämna att när han blev center på heltid visade sig vara seriens bästa tekare, och även högt rankad i ES.

Det är vad vi behöver. En sjukt duktig tekare som har tekningsprocent i höga 50-tal.
Otto och Fimpen går inte av för hackor i den så sjukt taktiskt viktiga kategorin. Johner är exempelvis knappast nån vidare tekare.

Men det verkar ju som att ansvariga har förljugit DIF Hockeys ekonomiska verklighet ända ned i döden så någon vidare munter vinter är väl inte att se fram emot, än mindre en transatlantcenter med tekningsskills i kraft med Zigomanis.

I och för sig kvävdes ju en förhoppning om modest munterhet redan med Huddingekedjan. Oja, det kanske blir bra. Vi kan ju försöka övertala oss själva det, när realiteten är att denna silly inte fört med sig ett enda litet pissfragment av optimism. Även de mest optimistiska måste se detta. På förhand, vill säga.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fan, Soldier. Det där är det bästa som skrivits här på myyyyycket länge. Personligen är jag dock optimistisk när det kommer till Huddinge-kedjan. Jag tror att det blir bra.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Metal Machine skrev:Fan, Soldier. Det där är det bästa som skrivits här på myyyyycket länge. Personligen är jag dock optimistisk när det kommer till Huddinge-kedjan. Jag tror att det blir bra.
Du får en tröstande klapp på axeln av mig i november. Det lovar jag.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mattebo skrev:
Metal Machine skrev:Fan, Soldier. Det där är det bästa som skrivits här på myyyyycket länge. Personligen är jag dock optimistisk när det kommer till Huddinge-kedjan. Jag tror att det blir bra.
Du får en tröstande klapp på axeln av mig i november. Det lovar jag.
Gött. Win-win-situation dårå. :)
Användarvisningsbild
jkfed

Inlägg av jkfed »

Hörde att vi visat intresse för Tony Lagerström, ekonomin kanske är värre än vad som öppet redovisas.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

jkfed skrev:Hörde att vi visat intresse för Tony Lagerström, ekonomin kanske är värre än vad som öppet redovisas.
Ja om vi väl bygger för framtiden, varför inte? Jag har liksom gett upp lite att vi ska ha ett slagkraftigt lag nästa år. Hoppas mer att vi om några säsonger är med och krigar om det igen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Morwin skrev:Hur fan har VIK råd att värva transatlant efter transatlant ?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10440 Oxå klar för klubben Kenndal McArdle

lever över sina tillgångar? Lär bita dom i röven endera dan
Låst