LT10 skrev:Hoppas Jimmie blir kvar, han måste bli kvar!. Känns inte bra om Otto, Fimpen och Jimmie skulle lägga av samtidigt.
Glöm inte Linkan. Även om han inte direkt glänste sin sista säsong, så var han en viktig kulturbärare.
Jag minns en intervju med Nisse Ekman där han om Bremberg och Nilson sade att "det finns inga mer überdjurgårdare än de två". Om Nisse säger så, väljer åtminstone jag att tro på det och jag tycker det är beklämmande hur mycket smutskastning dessa båda har fått utstå de senaste säsongerna, sannolikt från folk utan minsta inblick bakom kulisserna.
Haha, off topic, men att Nilson skulle vara Djurgårdare
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
LT10 skrev:Hoppas Jimmie blir kvar, han måste bli kvar!. Känns inte bra om Otto, Fimpen och Jimmie skulle lägga av samtidigt.
Glöm inte Linkan. Även om han inte direkt glänste sin sista säsong, så var han en viktig kulturbärare.
Jag minns en intervju med Nisse Ekman där han om Bremberg och Nilson sade att "det finns inga mer überdjurgårdare än de två". Om Nisse säger så, väljer åtminstone jag att tro på det och jag tycker det är beklämmande hur mycket smutskastning dessa båda har fått utstå de senaste säsongerna, sannolikt från folk utan minsta inblick bakom kulisserna.
Haha, off topic, men att Nilson skulle vara Djurgårdare
Vad vet du om det? Finns en stor jävla chans att det har hänt mycket bakom kulisserna mellan Nilson och Djurgården. Man skulle ju inte direkt bli överraskad med tanke på hur föreningen har skötts..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Godnoken skrev:
Vad vet du om det? Finns en stor jävla chans att det har hänt mycket bakom kulisserna mellan Nilson och Djurgården. Man skulle ju inte direkt bli överraskad med tanke på hur föreningen har skötts..
Nej, klart att det är Djurgårdens fel. Det är alltid Djurgårdens fel numera. Stackars Marcus Nilson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Godnoken skrev:Vad babblar du om? Har jag antytt att det är Djurgårdens fel? Nej.
Du vet ingenting. Jag vet ingenting. Du kan inte uttala dig om det.
"Finns en stor jävla chans att det har hänt mycket bakom kulisserna mellan Nilson och Djurgården. Man skulle ju inte direkt bli överraskad med tanke på hur föreningen har skötts.."
Det är väl ändå en jävla antydan till att det är Djurgårdens fel?
Bara för att den ena parten gör fel betyder inte det att den andra gör rätt. Nilson kanske överdriver, men något skumt är det ju.
Nilson är Djurgårdare, det tvekar jag inte på. Sen att han beter sig som en gnagare är en annan sak.
Men vi vet som sagt ingenting, men det är inte omöjligt att han blivit felbehandlad.
Kall-El skrev:Jag hade gärna sett att man hade chansat med Fimpen på ett billigt kontrakt om han hade varit sugen på detta. En defensiv center som tillför energi och som dessutom är duktig på att teka och kan vara kulturbärare. Jag hade personligen valt att erbjuda ett billigt kontrakt till spelaren och hoppas på det bästa. Antagligen är jag helt ensam om denna uppfattning, men som lagbygget ser ut just nu hade Fimpen varit att föredra framför en spelare som t ex Ölvestad.
Båda ville förlänga.
Dock hade Fimpen fått spela med risk för bestående med, invaliditet eller ännu värre.
Risken var för stor och det potentiella priset för Fimpen för högt.
Klokt, sunt och extremt tragiskt att det inte blir någon förlängning.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Vi har begränsad budget och sett till de spelare vi har nu vore det allt annat än genomtänkt att signa upp en lönepost på Ölvestad. Det vi behöver är center som kan leda en "leading line" samt en forward med näsa för poäng.
Inget av detta kan Ölvestad bidraga med utan jag ser han som ersatt av Ahlén.
Kraven på Huddinge-killarna kommer helt enkelt bli för stora om inte två "poängplockare" till ansluter.
Dessutom saknar laget fortfarande en målvakt utgår jag från och jag är inte direkt sugen på att chansa med den signing heller.
Kan helt enkelt inte se det finnas pengar till två bra poängplockare en målvakt och Ölvestad.
Kall-El skrev:Vi har begränsad budget och sett till de spelare vi har nu vore det allt annat än genomtänkt att signa upp en lönepost på Ölvestad. Det vi behöver är center som kan leda en "leading line" samt en forward med näsa för poäng.
Inget av detta kan Ölvestad bidraga med utan jag ser han som ersatt av Ahlén.
Kraven på Huddinge-killarna kommer helt enkelt bli för stora om inte två "poängplockare" till ansluter.
Dessutom saknar laget fortfarande en målvakt utgår jag från och jag är inte direkt sugen på att chansa med den signing heller.
Kan helt enkelt inte se det finnas pengar till två bra poängplockare en målvakt och Ölvestad.
Ja, jag håller egentligen med... Men Ahlén är ett sjukt nerköp från Ölvestad.