"Ericsson VD stöttade DIF-uppvaktning"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

"Ericsson VD stöttade DIF-uppvaktning"

Inlägg av Remy Lebeau »

Djurgården har uppvaktat Stockholms finansborgarråd Kristina Axén Olin för att förhöra sig om kommunens syn på en bättre Dif-kontroll över Hovet. Med i Dif-delegationen: Carl-Henric Svanberg, vd i Ericsson."

Något positivt händer i alla fall. Ska bli spännande att följa.

Länk -> http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14479946.asp
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Det här med kontroll är lite luddigt för mig. Det är ju klockrehnt om vi kan få rättigheterna till kringförsäljningen. Men ska ägandet ligga kvar hos Globe Arena som fortfarande kommer ta ut planhyra?

*Förvirrad apa*
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det finns säkert goda anledningar. Om inte annat är det säkert bättre ur likviditetssynpunkt med ett arrende än ett köp.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Andy skrev:Det finns säkert goda anledningar. Om inte annat är det säkert bättre ur likviditetssynpunkt med ett arrende än ett köp.
Så sant!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Jag tycker att det låter väldigt bra faktiskt. Det är ju tur att dom har starka namn som är med och styr frågan.. Hoppas att det fixar sig .
espen21

Inlägg av espen21 »

Kul att läsa att ledningen jobbar aktivt för att få bättre möjligheter till att styra över arena frågan. De måste ha ändrat lite i inställingen nu i alla fall, förut var det inte ens prat om att ta över hovet.

Jag tror det är nyckeln till allting om jag ska va ärlig. Skulle vi få en bättre ekonomi så är vi oslagbara. Jag menar, vi är ju inte så långt efter nu trots en dålig ekonomi. Hur bra sjulle vi kunna bli om vi fick tillgång till en egen arena eller i alla fall få lite mer pengar vid hemmamatcherna!?

Att Svanberg fanns med på mötet hjälper säkert, det är bra med inflytelserika personer, vare sig man vill att det ska va så eller inte. Kulturminstern är ju gift med en djurgådare (ulf adelsson) med =)

Dessutom är ju Reinfeldt djurgårdare...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu har inte reinfeldt något med arenafrågorna att göra då det är STHLMs politiker som styr i frågan inte regeringen.

En regering som förhoppningsvis dessutom blir av med makten fortast möjligt!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kall-El skrev:Nu har inte reinfeldt något med arenafrågorna att göra då det är STHLMs politiker som styr i frågan inte regeringen.

Jag trodde inte att man fick använda ett sånt ovårdat språk i detta forumet...

Får väl replikera med:
"Blodet är blått och hjärtat sitter knappast till vänster"
espen21

Inlägg av espen21 »

Nu var det inte min mening att skapa en politisk debatt här inne =) men visst...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

odburt skrev:
Kall-El skrev:Nu har inte reinfeldt något med arenafrågorna att göra då det är STHLMs politiker som styr i frågan inte regeringen.

Får väl replikera med:
Var inte mycket ovårdat i mitt inlägg alls. En majoritet av Sveriges befolkning kommer få det ruskigt mycket bättre när dessa muppar försvinner från makten. Alla möjligen då utom de personer som blir av med sin åtalsamnesti för att de fifflat bort pengar utomlands för att slippa betala skatt...
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Ja det har ju blivit så himla mycket bättre de senaste åren när sossarna haft makten ^^
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

odburt skrev:

Får väl replikera med:
Lägg ner politik snacket! Vi är alla djurgårdare, från Reinfeldt till höger till Ohly till vänster!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Kall-El skrev: En majoritet av Sveriges befolkning kommer få det ruskigt mycket bättre när dessa muppar försvinner från makten. Alla möjligen då utom de personer som blir av med sin åtalsamnesti för att de fifflat bort pengar utomlands för att slippa betala skatt...
Vad fan har det här med Svanbergs deltagande i mötet att göra? Lägg det i en egen tråd. Skärpning för fan
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Reinfeldt kan ju ta med sig Lasse från vänstern som ju också är Djurgårdare så har vi bred politisk enighet ;-)
Skriv svar