DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Såg att Dif och Häcken under de senaste 4 åren har lagt ut ungefär lika mycket pengar på spelarkontrakt. Det får en ju verkligen att undra över den situation vi har hamnat i.
Källa: http://osynligahanden.blogspot.se/
Egentligen säger det ju mest hur mycket vi lyckats kräma ur truppen. När MP gnölat om att spelarna inte följt matchplanen eller anpassat sig till spelsystemet har jag många gånger funderat på om spelarna var bra nog att följa plan och system... "Vi spelar lite som Bayern" det kräver spelarmaterial som klarar av det också.Boharta skrev:Såg att Dif och Häcken under de senaste 4 åren har lagt ut ungefär lika mycket pengar på spelarkontrakt. Det får en ju verkligen att undra över den situation vi har hamnat i.
Jobbig situation. Vi måste vinna - vi möter Malmö.
Ah gameday! Älskar när man vaknar upp på matchdag med dessa förhoppningar.
Innan man förstår att man möter Malmö... Någonting annat än en förlust idag är jag nöjd med.
Men vi ses väl på Stadion? Alltid oavsett!
Innan man förstår att man möter Malmö... Någonting annat än en förlust idag är jag nöjd med.
Men vi ses väl på Stadion? Alltid oavsett!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- Lee Harvey Oswald
Oavsett motstånd har vi ungefär 2% chans till 3p.
Årets upplaga av DIF skulle säkerligen parkera på de 4-5 sista platserna även i Superettan.
Precis som med Tre Kronors skämt till spel i årets hemma-VM så saknar detta lag i princip all form av struktur.
Det brister både i kunnande och hjärta, finns ingen strategi som håller ens för att gneta till sig 1p vissa matcher
Årets upplaga av DIF skulle säkerligen parkera på de 4-5 sista platserna även i Superettan.
Precis som med Tre Kronors skämt till spel i årets hemma-VM så saknar detta lag i princip all form av struktur.
Det brister både i kunnande och hjärta, finns ingen strategi som håller ens för att gneta till sig 1p vissa matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
MOT STADION! Värst vad taggad man blev.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tur att vi kan utnyttja dom 2%!Lee Harvey Oswald skrev:Oavsett motstånd har vi ungefär 2% chans till 3p.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Man upphör aldrig att förvånas...
Kul!
Kul!

Victory is sweetest when you've known defeat.
- Lee Harvey Oswald
En gång ingen gång, finns mycket kvar att jobba påBaronVonDif skrev:Tur att vi kan utnyttja dom 2%!Lee Harvey Oswald skrev:Oavsett motstånd har vi ungefär 2% chans till 3p.
Men visst kan detta bli en möjlig vändning i det kompakta DIF-mörkret.
Arbetsinsatsen, viljan och kunnandet fanns där idag (och lite flyt).
Av det jag sett denna säsong var detta utan jämförelse det bästa spelet sett över 90min.
2 mål mot MFF i spel 10-11, då tinar även en gammal surgubbe som jag upp en smula
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spelarna krigade verkligen matchen igenom idag. otroligt imponerad! äntligen får jag le lite. wow
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
-
Flyt? Är det flyt att få ett mål emot sig, i slutet på en väl genomförd halvlek, som lyckas kanske 1 gång/säsong? Är det flyt att nicka i ribban mitt under kvitteringsjakten? Är det flyt att få ett felaktigt rött kort? Njaaaa... Djurgården var bra i dag. Jag är euforisk nu!
Såg inte matchen. Men är det så som du säger så är det ju mycket bra. Att vinna är en sak. Att vinna när allt går emot en är fantastiskt.Metal Machine skrev:Flyt? Är det flyt att få ett mål emot sig, i slutet på en väl genomförd halvlek, som lyckas kanske 1 gång/säsong? Är det flyt att nicka i ribban mitt under kvitteringsjakten? Är det flyt att få ett felaktigt rött kort? Njaaaa... Djurgården var bra i dag. Jag är euforisk nu!
Härliga Djurgår'n.
Avgå Jocke.
Just hemma från Stadion!
Detta är det sjukaste jag varit med om sen Assyriska hemma 09 och eventuellt dubbelderbyt 2011. Jag gråter lite faktiskt. Jag är så jävla stolt. Vilken jävla insats vi gör, på läktaren och på planen. Wow!
Lee Harvey Oswald: DETTA är varför jag spenderar pengar på Djurgårdens IF. Ögonblick som dessa glömmer man aldrig. Du som är så jävla negativ borde testa någon gång. Att du ens kallar denna seger för " lite flyt" får mig att ens undra om du såg matchen.
Men du är trots allt en del av Djurgårdsfamiljen och till alla er vill jag säga: Jag älskar er!
Nu jävlar! Ge mig nästa söndag och ge mig Halmstad hemma!
Detta är det sjukaste jag varit med om sen Assyriska hemma 09 och eventuellt dubbelderbyt 2011. Jag gråter lite faktiskt. Jag är så jävla stolt. Vilken jävla insats vi gör, på läktaren och på planen. Wow!
Lee Harvey Oswald: DETTA är varför jag spenderar pengar på Djurgårdens IF. Ögonblick som dessa glömmer man aldrig. Du som är så jävla negativ borde testa någon gång. Att du ens kallar denna seger för " lite flyt" får mig att ens undra om du såg matchen.
Men du är trots allt en del av Djurgårdsfamiljen och till alla er vill jag säga: Jag älskar er!
Nu jävlar! Ge mig nästa söndag och ge mig Halmstad hemma!
Helt otroligt viktigt att det här hände. En riktig kämpaseger.