Håller med. Skeptiskt till att lägga så att säga alla äpplen i samma korg. Då är vi djävligt illa ute om han viker ned sig. Bättre att satsa på fornataro, som klarat av att spela i HA utan att få hybris eller stora darren med för mycket ansvar.SirDIFalot skrev:Jo, men en extremt liten möjlighet i så fall. De som Madhawken sagt är att Malmö blev bortskrattade. Västerås är fortfarande med med så även fyra andra klubbar varav minst en rysk. Vi har ju ingen aning om Djurgården ens är intresserade.Rocky3000 skrev:Då finns det med andra ord en teoretisk möjlighet att Djurgården Hockey kan finansiera en sådan här värvning med hjälp av sponsorer och den nuvarande kampanjen, Härligt!BaronVonDif skrev:Djurgårdshjälpens pengar är tillgängliga närsomhelst men kampanjen pågår tills säsongsstart, dom dryga 20 k som finns i potten nu kommer man inte långt på dock.Rocky3000 skrev:Går det inte att "öronmärka pengarna" till det bud hans agent vill ha för att släppa Miele hit?pulverapa skrev:
Djurgårdshjälpen är pengar som blir tillgängliga först när säsongen startat.
och vem kan säga nej till en Skoda Rapid Sport Concept?
Edit. Förtydligande; Skulle tex det finnas 400k i kassan om två veckor och Challe ringer och säger att det fattas exakt 400 k för att värva en center kan vi ju inte säga 'nej, du får vänta till september'.Att bara ha vetskapen om att Andy Miele kan bli precis den pusselbiten till att vi fixar ett Elitseriekontrakt, gör mig helt varm av lycka! Sen Anton Forsberg i målet, perfekt!
DÄREMOT så innebär ju detta med stor sannolikhet att Västerås INTE har ett bud ute till Matt Fornataro, de kan ju inte ha råd med båda. Så jag skulle nog hugga där.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Enligt Madhawk har de ju ett bud ute till Fornataro också. De verkar alltså inte vara varandra uteslutande.SirDIFalot skrev: DÄREMOT så innebär ju detta med stor sannolikhet att Västerås INTE har ett bud ute till Matt Fornataro, de kan ju inte ha råd med båda. Så jag skulle nog hugga där.
http://mrmadhawk.se/2013/may/mitell-nas ... ml#comment
"Vad gäller Fornataro så ska han har ett bud på 75.000 euro netto per säsong. Och VIK vill skriva ett tvåårskontrakt med honom. Frågan är vad Fornataro själv vill. Hans tjej väntar barn och det kan vara så att man vill födda barnet på hemmaplan. Då blir det tufft läge för VIK."kaminor skrev:
Enligt Madhawk har de ju ett bud ute till Fornataro också. De verkar alltså inte vara varandra uteslutande.
http://mrmadhawk.se/2013/may/mitell-nas ... ml#comment
Då blir Mike Iggulden ett riktigt bra alternativ med andra ord! Om nu Fornataro vill hem.
Skulle vi ha råd med Mike Iggulden? Vill inte Rögle behålla honom?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Låter väldigt långsökt att vi skulle ha råd med honom.Staten skrev:Skulle vi ha råd med Mike Iggulden? Vill inte Rögle behålla honom?
Expert.
Långsökt? Han står ju för fan utan kontrakt! Har dessutom spelat i Sverige sedan 2011, och genom det förhoppningsvis fått en förkärlek till landet och vill vara kvar här. Varför inte då kröna verket med att representera Stockholms Stolthet? Han och Dustin Johner skulle bli riktigt vassa ihop!SirDIFalot skrev:Låter väldigt långsökt att vi skulle ha råd med honom.Staten skrev:Skulle vi ha råd med Mike Iggulden? Vill inte Rögle behålla honom?
- SirDIFalot
Men han har ju haft en topplön i ES två säsonger i rad. Bara för att han är kontraktslös betyder ju inte att han är villig att lyssna på vad som helst.Rocky3000 skrev:Långsökt? Han står ju för fan utan kontrakt! Har dessutom spelat i Sverige sedan 2011, och genom det förhoppningsvis fått en förkärlek till landet och vill vara kvar här. Varför inte då kröna verket med att representera Stockholms Stolthet? Han och Dustin Johner skulle bli riktigt vassa ihop!SirDIFalot skrev:Låter väldigt långsökt att vi skulle ha råd med honom.Staten skrev:Skulle vi ha råd med Mike Iggulden? Vill inte Rögle behålla honom?
Expert.
I och för sig, men vi har en chans då tycker jag att vi ska ta den, om nu Fornataro lämnar landet, annars är han prio ett utan tvekan! Eller vad säger du?SirDIFalot skrev: Men han har ju haft en topplön i ES två säsonger i rad. Bara för att han är kontraktslös betyder ju inte att han är villig att lyssna på vad som helst.
- SirDIFalot
Jag har inget emot Fornataro. Men ska det in en förstacenter som gör att jag är nöjd med hela forwardsbesättningen ska det nästan vara någon ännu bättre än så.Rocky3000 skrev:I och för sig, men vi har en chans då tycker jag att vi ska ta den, om nu Fornataro lämnar landet, annars är han prio ett utan tvekan! Eller vad säger du?SirDIFalot skrev: Men han har ju haft en topplön i ES två säsonger i rad. Bara för att han är kontraktslös betyder ju inte att han är villig att lyssna på vad som helst.
Expert.
Andy Miele, med andra ord?SirDIFalot skrev:Jag har inget emot Fornataro. Men ska det in en förstacenter som gör att jag är nöjd med hela forwardsbesättningen ska det nästan vara någon ännu bättre än så.Rocky3000 skrev:I och för sig, men vi har en chans då tycker jag att vi ska ta den, om nu Fornataro lämnar landet, annars är han prio ett utan tvekan! Eller vad säger du?SirDIFalot skrev: Men han har ju haft en topplön i ES två säsonger i rad. Bara för att han är kontraktslös betyder ju inte att han är villig att lyssna på vad som helst.

Rocky3000 skrev:Andy Miele, med andra ord?SirDIFalot skrev:Jag har inget emot Fornataro. Men ska det in en förstacenter som gör att jag är nöjd med hela forwardsbesättningen ska det nästan vara någon ännu bättre än så.Rocky3000 skrev:I och för sig, men vi har en chans då tycker jag att vi ska ta den, om nu Fornataro lämnar landet, annars är han prio ett utan tvekan! Eller vad säger du?SirDIFalot skrev: Men han har ju haft en topplön i ES två säsonger i rad. Bara för att han är kontraktslös betyder ju inte att han är villig att lyssna på vad som helst.
Man får nog säga att killen är lite för bra för Allsvenskan. Om han vill hit måste vi fan sno honom från Västerås!
Har svårt att tro att Miele skulle vilja spela i Allsvenskan.
...om inte Västerås använder sin nya kommundoping för att pröjsa ut nån löjlig lön det vill säga.
...om inte Västerås använder sin nya kommundoping för att pröjsa ut nån löjlig lön det vill säga.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Snackade just med Martin Strandfelt... Han skulle absolut kunna tänka sig att spela med DIF, laget i hans hjärta.
100Kkr/mån är inte aktuellt. Han vill ha minst 150Kkr/mån. Eller en miljon på ett år.
100Kkr/mån är inte aktuellt. Han vill ha minst 150Kkr/mån. Eller en miljon på ett år.
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Eh va? Spillde han ut det bara sådär?pulverapa skrev:Snackade just med Martin Strandfelt... Han skulle absolut kunna tänka sig att spela med DIF, laget i hans hjärta.
Då kan vi stryka att han skulle vara "billig" som några här inne ville få det till.
Expert.