Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.

Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
Jag tycker inte Mårts riktigt ger dom chansen att vara våra bästa spelare. Bilda en leading line med dom istället för att gömma dom med två elitseriespelare vardera.
Äh de var ju betydligt bättre mot Norge men åkte o gömde sig i kvällens match...mycket kan man säga om Mårts men tycker knappast han kan lastas för just det här.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Inte konstigt att folk pratar om damhockey när en sådan kass/vek spelare som Danielsson är med, inte nog att han är med han får dessutom spela i PP....
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.

Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
Jag tycker inte Mårts riktigt ger dom chansen att vara våra bästa spelare. Bilda en leading line med dom istället för att gömma dom med två elitseriespelare vardera.
Äh de var ju betydligt bättre mot Norge men åkte o gömde sig i kvällens match...mycket kan man säga om Mårts men tycker knappast han kan lastas för just det här.
Skillnad på Kanada & Norge, eller?
Staten

Inlägg av Staten »

Kör Wikegård och Melin hela sändningen istället. Jäkligt sköna killar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Skillnad på Kanada & Norge, eller?
So? Vissa spelare åker ju inte o gömmer sig medan andra tydligen gör det när det gäller som mest.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Medans vissa andra spelare åker och gömmer sig när laget möter Norge, men det är klart det är lättare att vara bra när man möter ett svagt Norge. Matcherna har inte börjat att gälla som mest ännu, det är om en vecka som matcherna gäller som mest.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Självklart, men säger du att Gabriel o Loui var godkända den här matchen? Nästan pinsamt när spelare som Jämtin och Järnkrok är bättre. Inte direkt så att "stjärnspelarna" faller bort pga hård uppvaktning heller...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har sett alldeles för lite nhl, men det jag sett av Gabriel i DIF & Tre Kronor är verkligen "mycket snack & lite verkstad".
Dra på sig utv i anfallszon är det enda han gör med beslutsamhet.
Men & andra sidan tror jag tom Sundin & Forsberg hade fått det tufft att glänsa i dagen grå sosse-kronor.
Alla är lika bleka och så där nästan-lagom-bra.

Det här laget påminner inte så lite om ett annat lag som jag sett väldigt många matcher med senaste 30 åren.
Trubbigt & fantasilöst anfallsspel, trögt långsamt & väldigt virrigt försvarsspel.
Addera sedan en fågelholk i båset och hyfsat förväntansfull hemmapublik på det så har vi en svårslagen torsk-cocktail
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Är själv allergisk mot ledare som inte leder. Ledare som står avskärmade från de som ledaren är satt att leda. Det är vidrigt att se.

Människor i grupp behöver ALLTID en eller flera som leder - det är nog en primal-drift/funktion. Vi jobbar gärna och gör det hängivet - om vi har anledning att göra det - om någon leder oss och visar att det är det som förväntas av gruppen.

Att inte leda sin grupp aktivt och visa och tända varje enskild individs vilja att ge gruppen sitt allra yttersta - det är fan vulgär-uselt. På alla nivåer men på elitnivå allra mest så.

Jag ser inte att detta sker i Mårts era. Lika lite som Hårde Hardy ledde oss under sorge-säsongen.

Nu kommer Mårts inte plötsligt att bli en furie i båset och det får vi leva med. Synd. Var har jag mina Clarityn?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Självklart, men säger du att Gabriel o Loui var godkända den här matchen? Nästan pinsamt när spelare som Jämtin och Järnkrok är bättre. Inte direkt så att "stjärnspelarna" faller bort pga hård uppvaktning heller...
Dom var absolut INTE godkända, Loui ger sig själv underkänt inte bara i denna matchen utan i hela VM, det är bara att hoppas laget är bäst när det gäller, men eftersom Sverige har Mårts i båset så är jag väldigt tveksam, hans lag har väl aldrig varit bäst när det gäller som mest.

Ska bli kul att se vad Edler kan göra för detta lag, Sedinarna bör få fart på lagets PP..
Donkels

Inlägg av Donkels »

Att se dom Svenska backarna mot Kanada igår påminde väldigt mycket om ett visst Allsvenskt lag.
Usel markering
Usel backchecking
Uselt närkampspel
Usla uppspel

Börjar det ringa en klocka vilket Allsvenskt lag jag syftar på?
Magnutz

Sv: Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av Magnutz »

Donkels skrev:Att se dom Svenska backarna mot Kanada igår påminde väldigt mycket om ett visst Allsvenskt lag.
Usel markering
Usel backchecking
Uselt närkampspel
Usla uppspel

Börjar det ringa en klocka vilket Allsvenskt lag jag syftar på?
Tingsryd!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Får Sverige ta in fler spelare? Ytterligare nio svenska spelare kan bli tillgängliga i natt, om jag räknat rätt. Har ingen koll på skadeläget dock, ska tilläggas.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Metal Machine skrev:Får Sverige ta in fler spelare? Ytterligare nio svenska spelare kan bli tillgängliga i natt, om jag räknat rätt. Har ingen koll på skadeläget dock, ska tilläggas.
Var väl 3 platser + 1 målvakt kvar vi kunde ta in.

Med Sedinarna och Edler så är det med andra ord bara en målvaktsplats kvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alla platser är fyllda nu.
Expert.
Skriv svar