Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
-daniel- skrev:Varför skulle Anton Forsberg vilja till DIF när han uttryckligen nobbade SSK och ville högre upp i seriesystemet? Senast jag kollade simmade DIF och SSK i samma pool med piss.
Som jag skrev på förra sidan här, så har Modo redan angett sitt målvaktspar angående deras trupp-sida. Förhoppningsvis blir han överflödig hos dem och då har vi chansen med Challes Modo kontakter att nypa ett lånekontrakt med honom. Det är en riktigt bra ekonomisk lösning, tycker jag.

Men jag hoppas på Johan Backlund eller Alexander Bergh
Alexander Bergh ska tydligen lägga av med ishockeyn. Han lämnar Vita Hästen för att han inte längre kan komponera ihop det med sitt civila jobb.
http://afterice.se/2013/may/alexander-bergh-lamnar.html
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Rocky3000 skrev:
-daniel- skrev:Varför skulle Anton Forsberg vilja till DIF när han uttryckligen nobbade SSK och ville högre upp i seriesystemet? Senast jag kollade simmade DIF och SSK i samma pool med piss.
Som jag skrev på förra sidan här, så har Modo redan angett sitt målvaktspar angående deras trupp-sida. Förhoppningsvis blir han överflödig hos dem och då har vi chansen med Challes Modo kontakter att nypa ett lånekontrakt med honom. Det är en riktigt bra ekonomisk lösning, tycker jag.
Har man ställt in sig på en annan serie så tror jag det är hysteriskt liten chans / risk (whatever you want) att man väljer en lägre serie. Dessutom handlar det här om att gå till ett lag som inte ens tog sig till Kvalserien den föregående säsongen...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev: Alexander Bergh ska tydligen lägga av med ishockeyn. Han lämnar Vita Hästen för att han inte längre kan komponera ihop det med sitt civila jobb.
Helvetes jävla skit!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev: Alexander Bergh ska tydligen lägga av med ishockeyn. Han lämnar Vita Hästen för att han inte längre kan komponera ihop det med sitt civila jobb.
Helvetes jävla skit!
Haha, du måste sluta bli så upprörd över sånt. Vad är oddsen att vi ens var intresserad av denna division 1-målvakt? (som dock är väldigt noga Eliteprospect-scoutad givetvis)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tony Zabel från intervjun:
" Nu tappade vi ju Ottosson och det är ju ingen allt för lätt spelare att ersätta, så det är väl framför allt där vi vill hitta någon också. "

Taget något "out of context" förvisso, för det handlade om kedjekompositioner så det kan lika gärna handla om att att man vill "hitta en center internt i laget som skall fylla Ottos lucka" men man kan likväl tolka det som att man verkligen vill få in en center till. Klokt. Hoppas dock inte man gett upp om att hitta en vass ytterforward också, det lär behövas.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förutsätter at två forwards till skall in och att detta skall röra sig om toppnamn.

Det vore väldigt bra om en av dessa var center dessutom.

Denna trupp behöver få in två spelare som kan göra poäng, inte minst då mot bakgrund av vilka spelare som signats och vilka som lämnat.

Har fortfarande också en liten, liten förhoppning om att Fimpen trillar in på ett bananskal som en tredje forward in och han skulle verkligen behövas inte minst som tekare...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:Förutsätter at två forwards till skall in och att detta skall röra sig om toppnamn.

Denna trupp behöver få in två spelare som kan göra poäng, inte minst då mot bakgrund av vilka spelare som signats och vilka som lämnat.

Har fortfarande också en liten, liten förhoppning om att Fimpen trillar in på ett bananskal som en tredje forward in och han skulle verkligen behövas inte minst som tekare...
Skulle inte förvåna mig om att det rör sig om Fimpen och Calle G som sista namn. Djurgården är verkligen som Titanic. Nu är det tack och lov så att vi ställt oss på hög kant, så filmhelvetet är snart slut.

Usch vad trött jag blir. Enda sättet som kan rädda denna säsong är:

1. Om de två sista forwarsplatserna är riktiga världsklassvärvningar. Iom att vi får in en av allsvenskans mest begränsade spelare i Ahlén, ENBART för att han kan "kämpa", så är det tyvärr så att en spelare som Ölvestad är för "dålig" spelmässigt för att vara en av de som ska in. Samma med Kalus och Fimpen!

2. Vi får in en sjuhelvetes keeper.

3. Huddingekedjan får ett vansinnigt genombrott även på professionell nivå.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Manijock skrev:
Kall-El skrev:Förutsätter at två forwards till skall in och att detta skall röra sig om toppnamn.

Skulle inte förvåna mig om att det rör sig om Fimpen och Calle G som sista namn. Djurgården är verkligen som Titanic. Nu är det tack och lov så att vi ställt oss på hög kant, så filmhelvetet är snart slut.

Usch vad trött jag blir. Enda sättet som kan rädda denna säsong är:

1. Om de två sista forwarsplatserna är riktiga världsklassvärvningar. Iom att vi får in en av allsvenskans mest begränsade spelare i Ahlén, ENBART för att han kan "kämpa", så är det tyvärr så att en spelare som Ölvestad är för "dålig" spelmässigt för att vara en av de som ska in. Samma med Kalus och Fimpen!

2. Vi får in en sjuhelvetes keeper.

3. Huddingekedjan får ett vansinnigt genombrott även på professionell nivå.
Du har helt rätt i att signingen av Ahlén innebär att Ölvestad som spelartyp inte är vad lagbygget behöver. Ungefär som när Tjärnqvist signades som sista forward in för ett par säsonger sedan.

Sedan hoppas i alla fall jag fortfarande på att en med Allsvenska mått mätt klasscenter ansluter. Detta kombinerat med en skadefri Fimpen skulle i alla fall vara godtagbart, även om nog truppen skulle behöva ha två poängplockar in och det ordentligt.

Skulle det visa sig att två spelare av Ölvestad, Fimpen och Gustafsson blir sista spelare in ja då ser det jävligt mörkt ut enligt mig.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Tony Zabel från intervjun:
" Nu tappade vi ju Ottosson och det är ju ingen allt för lätt spelare att ersätta, så det är väl framför allt där vi vill hitta någon också. "

Taget något "out of context" förvisso, för det handlade om kedjekompositioner så det kan lika gärna handla om att att man vill "hitta en center internt i laget som skall fylla Ottos lucka" men man kan likväl tolka det som att man verkligen vill få in en center till. Klokt. Hoppas dock inte man gett upp om att hitta en vass ytterforward också, det lär behövas.
Jag tror att man kan tolka det som att det jag skrev för ett par veckor sedan - att DIF letar en första center - stämmer.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Jimmie är väl den sortens spelare man vill ska signa allra först. En tvekande Jimpa är ingen förstärkning.
Nu vill jag se ett LAG byggas som slår björklöven i alla fyra matcher. Fixar de det så fixar de en KS-plats.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:

Jag tror att man kan tolka det som att det jag skrev för ett par veckor sedan - att DIF letar en första center - stämmer.
Jag tror du har rätt.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:

Jag tror du har rätt.
Vad jag däremot inte vet men spekulerar i är följande:

Vid sidan av den tekningssäkre, speluppbyggande center av högsta klass man söker så kommer man att plocka in ytterligare två forwards:

A. är en "nyrekryterad" forward. Tror inte att Challe letar efter en "brunkare" till utan söker en målskytt som spelar enkelt, rakt samt naturligt går på mål och avslutar iskallt. Ingen teknisk begåvning eller lirare utan någon som är på rätt ställe och kan trycka in pucken.

B. är Jimmie om han förlänger. Om han inte förlänger vill Challe ha in Kalus på den platsen. Hinner Kalus få något annat letar Challe energispelare/retsticka

Fimpen lägger av om inte ett mirakel sker.

Därutöver plockar man in två juniorer i truppen vilket ger oss 14 forwards.

På målvaktssidan har Challe is i magen, överväger olika alternativ. Han vet att Adam håller för att ha förstaspaden så det är ingen panik. Dyker ett fynd upp tar han det, han har råd att vänta och i så fall finns möjligheten att sy upp en verklig klassmålvakt som står utan kontrakt när säsongen drar i gång. Skulle ingen sådan dyka upp kommer han att värva en back up av samma klass eller något sämre än Adam.

Djurgårdshjälpen pengarna kommer att bli avgörande för förstärkningar under säsongen. Får vi ihop de 2 MSEK vi siktar på så kan det bli något riktigt bra
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har mycket svårt att se oss ha budget för 3 etablerade forwards till. ( Om inte ett av kontrakten är för en tokbillig fimpen då förstås. )

Dessutom utgår jag från att vi fortfarande måste signa på oss en målvakt till vilket kommer kosta lite deg det också.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Har mycket svårt att se oss ha budget för 3 etablerade forwards till. ( Om inte ett av kontrakten är för en tokbillig fimpen då förstås. )

Dessutom utgår jag från att vi fortfarande måste signa på oss en målvakt till vilket kommer kosta lite deg det också.
Pengarna kommer att brännas på centern.

Den andra forwarden av allsvensk klass behöver nödvändigtvis inte bli särskilt kostsam. Det är inte en etablerad elitseriespelare vi talar om utan en rollspelare med vissa specifika egenskaper.

Jimmie lär sänka sin lön om han förlänger. Förlänger han inte så blir inte Kalus jättedyr.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
Kall-El skrev:Har mycket svårt att se oss ha budget för 3 etablerade forwards till. ( Om inte ett av kontrakten är för en tokbillig fimpen då förstås. )

Pengarna kommer att brännas på centern.

Den andra forwarden av allsvensk klass behöver nödvändigtvis inte bli särskilt kostsam. Det är inte en etablerad elitseriespelare vi talar om utan en rollspelare med vissa specifika egenskaper.

Jimmie lär sänka sin lön om han förlänger. Förlänger han inte så blir inte Kalus jättedyr.
Varken Ölvestad eller Kalus är en bra lösning anser jag. Kvoten av den typen av spelare är fylld i och med värvningen av Ahlén. Ska det endast in två spelare till så måste båda två vara spelskickliga. Något annat finns inte. Annars lägger man alldeles för stort ansvar på att Huddinge-killarna ska bidra med stor poängproduktion.
Expert.
Låst