-daniel- skrev:Andy skrev:-daniel- skrev:Tony Zabel från intervjun:
" Nu tappade vi ju Ottosson och det är ju ingen allt för lätt spelare att ersätta, så det är väl framför allt där vi vill hitta någon också. "
Taget något "out of context" förvisso, för det handlade om kedjekompositioner så det kan lika gärna handla om att att man vill "hitta en center internt i laget som skall fylla Ottos lucka" men man kan likväl tolka det som att man verkligen vill få in en center till. Klokt. Hoppas dock inte man gett upp om att hitta en vass ytterforward också, det lär behövas.
Jag tror att man kan tolka det som att det jag skrev för ett par veckor sedan - att DIF letar en första center - stämmer.
Jag tror du har rätt.
Vad jag däremot inte vet men spekulerar i är följande:
Vid sidan av den tekningssäkre, speluppbyggande center av högsta klass man söker så kommer man att plocka in ytterligare två forwards:
A. är en "nyrekryterad" forward. Tror inte att Challe letar efter en "brunkare" till utan söker en målskytt som spelar enkelt, rakt samt naturligt går på mål och avslutar iskallt. Ingen teknisk begåvning eller lirare utan någon som är på rätt ställe och kan trycka in pucken.
B. är Jimmie om han förlänger. Om han inte förlänger vill Challe ha in Kalus på den platsen. Hinner Kalus få något annat letar Challe energispelare/retsticka
Fimpen lägger av om inte ett mirakel sker.
Därutöver plockar man in två juniorer i truppen vilket ger oss 14 forwards.
På målvaktssidan har Challe is i magen, överväger olika alternativ. Han vet att Adam håller för att ha förstaspaden så det är ingen panik. Dyker ett fynd upp tar han det, han har råd att vänta och i så fall finns möjligheten att sy upp en verklig klassmålvakt som står utan kontrakt när säsongen drar i gång. Skulle ingen sådan dyka upp kommer han att värva en back up av samma klass eller något sämre än Adam.
Djurgårdshjälpen pengarna kommer att bli avgörande för förstärkningar under säsongen. Får vi ihop de 2 MSEK vi siktar på så kan det bli något
riktigt bra