Uppfattade också frågan som så, gjorde väl även han som tävlade? Riktigt luddig ställd fråga...SirDIFalot skrev:Wikegård uppfattade frågan fel bara. Han trodde Jihde frågade vem som var yngsta kaptenen före Landeskog. Men Jihde frågade vem som var kaptenen före honom i Avs.
Hockey-VM 2013
Hockey-VM 2013
2014-04-07, vad hände?
Re: Hockey-VM 2013
Jag och min polare tolkade det rätt direkt.Jepe skrev:Uppfattade också frågan som så, gjorde väl även han som tävlade? Riktigt luddig ställd fråga...SirDIFalot skrev:Wikegård uppfattade frågan fel bara. Han trodde Jihde frågade vem som var yngsta kaptenen före Landeskog. Men Jihde frågade vem som var kaptenen före honom i Avs.
Första gången han ställde frågan lät det ungefär "Gabriel Landeskog blev innan säsongen utsedd till Colorado Avalanches lagkapten och blev då den yngsta lagkaptenen någonsin i NHL, vem tog han över den titeln av?". Om han ställde den annorlunda till Wikegård uppfattade jag inte.
Avgå Jocke.
Ryssland - Frankrike 1-2
Inget snack om att detta är den största skrällen.
Inget snack om att detta är den största skrällen.
Ok. Jag uppfattade frågan som vem han tog över kaptensbindeln från i Colorado. Klantigt ställd fråga i alla fall.#87 skrev:Det var inte frågan.Staten skrev:Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet.
Frågan var vem som hade titeln "yngst kapten i NHL", vilket var Sidney Crosby.
Sv: Hockey-VM 2013
Vår speaker skämmer ut sig i globen... helt borta är hon, tyvärr.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Hockey-VM 2013
Helt sjukt att hon haft kvar jobbet så länge som hon haft.pulverapa skrev:Vår speaker skämmer ut sig i globen... helt borta är hon, tyvärr.
Expert.
Det gjorde jag med, satt & skrek om Hejduk här, det svarade väl han som tävlade mot Wikegård också..?Staten skrev:Ok. Jag uppfattade frågan som vem han tog över kaptensbindeln från i Colorado. Klantigt ställd fråga i alla fall.#87 skrev:Det var inte frågan.Staten skrev:Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet.
Frågan var vem som hade titeln "yngst kapten i NHL", vilket var Sidney Crosby.
Fan vad trött jag blir. Tre av mina bekanta med hockeykunskaper som understiger min 2-åriga dotter på plats ikväll i globen, och jag är faktiskt riktigt jävla sugen på att se framför allt spelare som Simmonds och Girouux, som ju inte kom vidare med Flyers.
Aja, jag får väl hålla tillgodo framför tv:n med en bättre Pinot noir istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Hockey-VM 2013
Det är ju just Canadas fina spel du missade för Tre Kronor lirar damhockey, hoppas Zabel&co kollar in just Canadas PP, en inspiration för alla.sensei skrev:Fan vad trött jag blir. Tre av mina bekanta med hockeykunskaper som understiger min 2-åriga dotter på plats ikväll i globen, och jag är faktiskt riktigt jävla sugen på att se framför allt spelare som Simmonds och Girouux, som ju inte kom vidare med Flyers.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Jämtin är konstigt nog en av Sveriges bästa spelare i den här matchen ...
- SirDIFalot
Finns det något att lacka över?
Inte en enda spelare i Sveriges trupp hade gått in i Kanadas trupp. 0-3 är snarare smickrande siffror för Sverige.
Inte en enda spelare i Sveriges trupp hade gått in i Kanadas trupp. 0-3 är snarare smickrande siffror för Sverige.
Expert.
Inställningen och skärpan.SirDIFalot skrev:Finns det något att lacka över?
Jag tycker Sverige stundtals visade alldeles för mycket respekt, samtidigt som skärpan inte fanns där. Jag är övertygad om att vi vinner kvartsfinalen.
- -daniel-
Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.
Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
Men vart är "storstjärnorna" (med svenska mått mätt alltså) Loui Eriksson och Landeskog i en sådan här match? Det är ju nu de skall vara som bäst, båda utan tvekan sämst på banan bland forwards...
- SirDIFalot
Jag tycker inte Mårts riktigt ger dom chansen att vara våra bästa spelare. Bilda en leading line med dom istället för att gömma dom med två elitseriespelare vardera.-daniel- skrev:Mesigt som vanligt när Sverige möter Kanada. Vi kan bättre, trots att laget på pappret naturligtvis inte skall ha någon chans.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Detta är nog den blekaste Tre Kronor-trupp jag sett sedan proffsen var bannlysta i OS.
Det saknas så otroligt mycket kunskap i dagens match så man blir ju generad.
Det saknas så otroligt mycket kunskap i dagens match så man blir ju generad.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan