Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av -daniel- »

Vad gör spelare som Elias Fälth och Petter Granberg i ett svenskt landslag? Dessutom undrar jag vad Niklas Persson sysslar med nuförtiden, var länge sedan jag såg honom bra.
Användarvisningsbild
Jepe

Hockey-VM 2013

Inlägg av Jepe »

Varför är inte Rundblad och Adam Larsson med? Är Tobias Enström skadad? Varför får Fransson och Fälth (som förövrigt ser identisk ut med Per Ledin) så mycket tid i PP? Varför fick inte Loui Ericsson chansen direkt?

Hoppas nästan att ryktena om Per Mårts till aik stämmer, för han verkar sakna en hel del som headcoach.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Oerhört tråkigt och svag match av Sverige.

Matchens höjdpunkt var när publiken skanderade "Vi hatar Leksand" då Jonas Bergqvist var på jumbotronen.
Staten

Inlägg av Staten »

Vikas skrev:
Matchens höjdpunkt var när publiken skanderade "Vi hatar Leksand" då Jonas Bergqvist var på jumbotronen.
Haha.. oerhört klockrent.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:Varför är inte Rundblad och Adam Larsson med? Är Tobias Enström skadad? Varför får Fransson och Fälth (som förövrigt ser identisk ut med Per Ledin) så mycket tid i PP? Varför fick inte Loui Ericsson chansen direkt?

Hoppas nästan att ryktena om Per Mårts till aik stämmer, för han verkar sakna en hel del som headcoach.
Enström tackade nej. Men ja, tänk att vi sumpat Ekman-Larsson, Enström, Rundblad, Hedman och Adam Larsson och fått Fransson, Granberg och Fälth.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

OEL är skadad också.

Men Rundblad och Larsson har nobbats. Rundblad borde gå före Fälth. Larsson överglänser ju Tallinder i Devils. Sjukt att han inte fick chansen.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Även Hedman är skadad. Men Runblad borde gått före Fälth och Adam Larsson istället för Granberg. Skillnad på NHL och ES Mårts.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Märkligt vad folk saknar Adam Larsson, jag som sett Devils alla matcher (vet inte varför dom slutat att visa Devils matcher nu när det gäller som mest) saknar inte A. Larsson, han är helt enkelt inte tillräckligt bra att vara med, kan också tycka att det var märkligt att Tallinder kom med (vet inte en Devils-supporter som vill ha kvar honom i Devils), men han har en grym rutin & är nyttig vid sidan av isen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det finns något magiskt med sporten ishockey ändå. Jag var på Kanada - Norge ikväll, och trots det låga underhållningsvärdet på matchen, knappt 4000 på läktarna och jippostämnigen som råder runt omkring, med LSD-stinna maskotar och kiss-cam så kan jag inte låta bli att få en alldeles enorm hockeyabstinens. Sommaren är på gång på allvar och nästa säsong i Allsvenskan lär knappast bli en dans på rosor, och likförbannat sitter jag och längtar efter September.

Och vilken jävla jumbotron dom skaffat i Globen! Weltklasse!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

För att öka suget efter DIF's hockeysäsong så var det ju Djurgårds-speakern (...) i Globen ikväll hördes det som! Verkar vara varannan match mellan Solnas och vår.

Avdelning onödigt vetande.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:För att öka suget efter DIF's hockeysäsong så var det ju Djurgårds-speakern (...) i Globen ikväll hördes det som! Verkar vara varannan match mellan Solnas och vår.

Avdelning onödigt vetande.
Haha ja, det reagerade jag också på!

Vår speaker höll samma klass som vanligt. "Goal assisted by number 9... *bläddrar i papprena* ...Matt Duchene"
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast jag tycker att det klagas för mycket på vår speaker. Hon har en okej röst, till skillnad från Solnas dito, som låter som en riktigt grinig häxa. Usch...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Edin skrev:Det finns något magiskt med sporten ishockey ändå. Jag var på Kanada - Norge ikväll, och trots det låga underhållningsvärdet på matchen, knappt 4000 på läktarna och jippostämnigen som råder runt omkring, med LSD-stinna maskotar och kiss-cam så kan jag inte låta bli att få en alldeles enorm hockeyabstinens. Sommaren är på gång på allvar och nästa säsong i Allsvenskan lär knappast bli en dans på rosor, och likförbannat sitter jag och längtar efter September.

Och vilken jävla jumbotron dom skaffat i Globen! Weltklasse!
Som jag alltid sagt, skönt att få gå och kolla på lite hockey å vara lite plast. Man slipper ångesten.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Hockey-VM 2013

Inlägg av pulverapa »

Philip Holm var med i "kiss cam" häromdagen. Perfekt uppladdning inför försäsongen. :)
Rix

Inlägg av Rix »

Sedinarna och Edler eventuellet in i truppen. Nu har ju dem inte gjort någon succé i slutspelet, men helt klart lirare som man vill ha till VM.
Skriv svar