DIF Fotboll
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Ryktas att vi får se en tvärvändning idag när beslutet kommer. (14:00)
Nämligen att det blir 3-0 till Mjällby trots allt.
Nämligen att det blir 3-0 till Mjällby trots allt.
Expert.
DIF Fotboll
Stämmer ryktena om att vi tilldelas en 0-3 förlust mot Mjällby så är det skandal! En riktig jäkla praktskandal!
Har full förståelse för att Mjällby inte vill betala en resa till Stockholm samt alla kringkostnader. Och eftersom domaren valde att avbryta matchen på delvis felaktiga grunder så bör svff stå för Mjällbys kostnad.
Ska bli intressant och läsa vad beslutet blir, kommer väga ganska tungt om man tappar förtroendet helt eller fortsätter vara halvdant mot svff.
Har full förståelse för att Mjällby inte vill betala en resa till Stockholm samt alla kringkostnader. Och eftersom domaren valde att avbryta matchen på delvis felaktiga grunder så bör svff stå för Mjällbys kostnad.
Ska bli intressant och läsa vad beslutet blir, kommer väga ganska tungt om man tappar förtroendet helt eller fortsätter vara halvdant mot svff.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
There it is!
Vi kan alltså avgöra fotbollsmatcher i Sverige genom en strategisk utvald position på läktaren. Du kan alltså ordna 3-0 till vilket lag du vill som besökare. Perfekt system.
Vi kan alltså avgöra fotbollsmatcher i Sverige genom en strategisk utvald position på läktaren. Du kan alltså ordna 3-0 till vilket lag du vill som besökare. Perfekt system.
Expert.
-
Sjukt. Helt jävla sjukt. Det är meningen att vi ska åka ur i år.
Det är på grund av sånt här jag inte tittar på svensk fotboll. Man blir bara sur över bedrövliga domare och ett förbund som förstör all moral och sportslighet i det hela.
Sen att kvalitén överlag på spelarna är bedrövlig är en annan sak.
Sen att DIF omedelbart meddelar att de inte kommer överklaga bevisar bara att de redan gett upp säsongen.
Sen att kvalitén överlag på spelarna är bedrövlig är en annan sak.
Sen att DIF omedelbart meddelar att de inte kommer överklaga bevisar bara att de redan gett upp säsongen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Fotboll
Jag hoppas att aldrig, aldrig mer behöva se den där domaren på en fotbollsplan. Horribel historia från första början, från Chibsahs huvudskada, via päronfiaskot till att inte våga sticka ut huvudet på plan igen. "Jag kände mig hotad" är årets bortförklaring.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Aja, 0-3 kanske inte var så dumt ändå, tror vi hade riskerat större stryk om matchen spelats klart.
Det är vi som är nya bajen, vi får stryk av alla....i allt.
Har redan vant mig nu, orkade inte ens bli minsta upprörd när beslutet kom
Men beslutet lämnar en intressant öppning, för mindre begåvade individer att utforska
(som det finns en del av i alla supporterled).
Man drar helt sonika på sig en #27-tröja vid nästa derbyt, kastar in lite nötter & frukt till valfri "aik-neger", & vips 3p på kontot, Yeaah..
Det är vi som är nya bajen, vi får stryk av alla....i allt.
Har redan vant mig nu, orkade inte ens bli minsta upprörd när beslutet kom
Men beslutet lämnar en intressant öppning, för mindre begåvade individer att utforska
(som det finns en del av i alla supporterled).
Man drar helt sonika på sig en #27-tröja vid nästa derbyt, kastar in lite nötter & frukt till valfri "aik-neger", & vips 3p på kontot, Yeaah..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hur mycket skit ska en klubb behöva ta? När fan ska vi få känna någon glädje igen i Djurgårdens IF?
Poängtappet är väntat, jag blev förvånad när det skulle fortsätta matchen. Skulle inte förvåna mig om det är ett ekonomiskt beslut från SvFF så de skall slippa betala Mjällby. Cleant och enkelt.
Det som får en att ge upp är att tusentals DIF-supportrar som betalar biljetter, åker landet runt och ser till att div. allsvenska klubbar får in pengar skall straffas. Varför skall oskyldiga straffas? Det är ju någon Nordkoreansk mentalitet att straffa folk i flera led eller generationer. Där skulle man ju vilja veta tänket från SvFF.
Slutligen kan man ju konstatera att poängtappet på tre poäng skulle svidit mindre om vi vunnit mot BP, Syrianska och Åtvidaberg vilket vi normalt (utan MP:s skickliga lagbygge) hade gjort.
Är det någon som är för att starta en konkurrerande liga? Typ som AFC fungerade inom Amerikansk Fotboll way back when...
Det som får en att ge upp är att tusentals DIF-supportrar som betalar biljetter, åker landet runt och ser till att div. allsvenska klubbar får in pengar skall straffas. Varför skall oskyldiga straffas? Det är ju någon Nordkoreansk mentalitet att straffa folk i flera led eller generationer. Där skulle man ju vilja veta tänket från SvFF.
Slutligen kan man ju konstatera att poängtappet på tre poäng skulle svidit mindre om vi vunnit mot BP, Syrianska och Åtvidaberg vilket vi normalt (utan MP:s skickliga lagbygge) hade gjort.
Är det någon som är för att starta en konkurrerande liga? Typ som AFC fungerade inom Amerikansk Fotboll way back when...
Man önskar att man var förvånad men det är man inte, det har bara varit ett totalt mörker denna säsong hittills, kan det snälla vända snart 

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi kan börja med att sluta tycka så jävla synd om oss själva, börjar likna lite väl mycket Bajen ibland.Staten skrev:Hur mycket skit ska en klubb behöva ta? När fan ska vi få känna någon glädje igen i Djurgårdens IF?
En rad urusla beslut har lett till både fotbolls - samt hockeysektionen av Sveriges finaste förening sitter rejält i skiten. Lite självinsikt och beslutsamhet är nog det enda som kan vända den här potentiellt livshotande nedåtspiralen.
Självinsikt som i "jag är Djurgårdare" och beslutsamhet som "Jag kastar päronet"?-daniel- skrev:Vi kan börja med att sluta tycka så jävla synd om oss själva, börjar likna lite väl mycket Bajen ibland.Staten skrev:Hur mycket skit ska en klubb behöva ta? När fan ska vi få känna någon glädje igen i Djurgårdens IF?
En rad urusla beslut har lett till både fotbolls - samt hockeysektionen av Sveriges finaste förening sitter rejält i skiten. Lite självinsikt och beslutsamhet är nog det enda som kan vända den här potentiellt livshotande nedåtspiralen.
Skämt å sido, har en massa bajjare i släkten och visst börjar mentaliteten hamna på samma nivå bland oss Djurgårdare. Situationen känns ju helt hopplös när det gäller fotbollen, hur skall laget över huvudtaget kunna vända denna start?
Självinsikt, beslutsamhet och omvärdering av vad man vill ha ut av att vara Djurgårdare. Vi kan ju knappast förvänta oss SM-guld och berömmelse inom en överskådlig framtid, det måste finnas en annan motivation.
- SirDIFalot
2013. Aldrig har begreppet "DIF mot rubbet" känts mer aktuellt.
Fan vad kul det ska bli att överleva alla skit som kastas mot oss och ta oss ut starkare och klara av detta.
Fan vad kul det ska bli att överleva alla skit som kastas mot oss och ta oss ut starkare och klara av detta.
Expert.