Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Är Ahlén en lika smart spelare som Honken så blir jag väldigt lycklig. Men har svårt att tro det. Är inte alls så jag minns honom i alla fall.

Jag tror han är mycket mer lik Hank. Han är väl sämre skridskoåkare men förhoppningsvis har han bättre tryck i sina tacklingar.
Expert.
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

"intressant grej. Malmö har blivit erbjudna Leksandsbacken, Alen Bibic. Salo har som ni vet överskott på backar"

Alen Bibic är jäkligt intressant enligt mig, är han dyr tro?

Ännu roligare skulle ju vara om hank och han skulle göra en intervju ihop där dem kommenterar detta!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challe sa ju i 08 hockey att Alen Bibic var en back han gillade som fan. Men jag tycker han är en säkerhetsrisk.

Icke-fråge oavsett, eftersom backsidan är spikad.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Pontulf skrev:"intressant grej. Malmö har blivit erbjudna Leksandsbacken, Alen Bibic. Salo har som ni vet överskott på backar"

Alen Bibic är jäkligt intressant enligt mig, är han dyr tro?

Ännu roligare skulle ju vara om hank och han skulle göra en intervju ihop där dem kommenterar detta!
Vi har iaf alla backplatser klara så
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Morwin skrev:
WiktorK skrev:
Andy skrev:Jag är mycket glad över värvningen av Ahlén.

Han kommer att tillföra mycket av det vi saknade den gångna säsongen i form av vilja att ge järnet varje situation, varje byte och varje match (även en i någon håla en retning torsdag i oktober).

Ahlén har dessutom utmärkta ledaregenskaper (påminner om Landeskog) och kan lyfta sitt LAG och pressa sina medspelare lite till. Han kommer också bidra till press och driv på träningarna där Ahlén är en föregångsman.

Ahlén står för samma "tysta" kvaliteter som Honken. Jag är lika glad som jag var när Honken värvades och jag tror att Ahlen blir lika viktig för LAGET som jag sa att Honken visade sig vara.

Vi har ingen elitseriebudget. Ahlén är en smart kostnadseffektiv värvning. Killen har dessutom rätt ålder och förutsättningar i övrigt att bli en framtida stomspelare. Challe bygger klokt och balanserar lång och kort sikt.
Visserligen har du mycket rätt i det du skriver om Ahlén.
Men dem egenskaper som du beskriver att han besitter, samt vad han ska uträtta. Är inte detta vad vi förväntade oss av Hank inför den gångna säsongen?

Det enda som jag frågar mig och känner mig skeptisk till. Vad ska Ahlén kunna tillföra bättre än Hank?
Rätt stor skillnad på Hank och Mikael. Hank är en powerforward ingen ledare, samt han har inte alls egenskaperna Mikael har. Honken och Ahlén är mera lika
Det Ahlen kommer att tillföra kommer kanske inte nödvändigtvis avspegla sig i hans egen statistik eller prestationer på isen. Däremot kommer han att spela en mycket stor roll för energin, inställningen och lagkamraternas förmåga att lyfta sig.

Minns hur det var vid Challes sista SM-guld. Han fick sjukt mycket kritik och dömdes ut av delar av DIFs suportrar. Jag vill dock på stå att han var den spelare som bidrog mest till att det guldet bärgades.

Ibland är det lätt att glömma att ishockey är en lagidrott
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Andy skrev: Det Ahlen kommer att tillföra kommer kanske inte nödvändigtvis avspegla sig i hans egen statistik eller prestationer på isen. Däremot kommer han att spela en mycket stor roll för energin, inställningen och lagkamraternas förmåga att lyfta sig.

Minns hur det var vid Challes sista SM-guld. Han fick sjukt mycket kritik och dömdes ut av delar av DIFs suportrar. Jag vill dock på stå att han var den spelare som bidrog mest till att det guldet bärgades.

Ibland är det lätt att glömma att ishockey är en lagidrott
Bild

Andy, vilka fina ord! Jag ställer mig upp och applåderar!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att Ahlén skulle kunna jämföras med Challe jag som väldigt långsökt.

Jag hade dock inget emot Hank ifjol som vissa andra. Utan förväntar mig att Ahlén tar en liknande roll för en fjärdekedja som honom. Jag har alltid velat ha en renodlad checkingline och kan vi nu skapa det är jag nöjd. Där av en av anledningarna till att jag tycker att Tim Eriksson aldrig kommit till sin rätta i DIF. Då "hans kedja" enligt mig ska vara en checking line.
Expert.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Nu jämförde ju iof inte han Ahlén med Challe. :)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Anton "Sockan" Forsberg spelar inte i Södertälje nästa säsong. Hans mål är att ta en plats i Modo.

Men tittar man närmre på Modos trupp finns endast B. Starkbaum och L. Ullmark angivna som deras målvakter. Öppnar det här upp för ett lån av "Sockan" till oss? Nu när Södertälje har gjort klart med lånet av Niklas Lundström.

Jag skulle gärna vilja se "Sockan" och Adam fightas om förstaspaden och det gör inte saken sämre att de är jämngamla heller!
Bild
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Vad är sannolikheten att vi kan plocka in en riktig kanon från AHL?

Jag saknar Zigomanis, både hans tekningar och hans arbetsmoral.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9525)

Sen finns det ju en som jag personligen skulle vilja se som skulle behöva en nystart i karriären vilket kanske skulle kunna se i Europa.
Jonathan Cheechoo (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5529)

Ska väl dock erkänna att jag tvivlar STARKT på att någon av dessa skulle kunna vara aktuella men drömma måste man väl få göra? :P
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Att Ahlén skulle kunna jämföras med Challe jag som väldigt långsökt.

Jag hade dock inget emot Hank ifjol som vissa andra. Utan förväntar mig att Ahlén tar en liknande roll för en fjärdekedja som honom. Jag har alltid velat ha en renodlad checkingline och kan vi nu skapa det är jag nöjd. Där av en av anledningarna till att jag tycker att Tim Eriksson aldrig kommit till sin rätta i DIF. Då "hans kedja" enligt mig ska vara en checking line.
Om det är mig du syftar på så jämför jag inte Challe och Ahlén.

Det jag jämför är processen och diskussionen om de båda (här inne bland annat) där Challe bedömdes vara slut och att hans kontrakt inte skulle förlängas på grund av hans individuella prestationer. Det många "tyckare" missade att Challe betydde mycket för laget

På samma sätt förhåller det sig med Ahlén. Han kommer inte att glänsa på isen, göra flest mål, åka fortast, eller göra snyggast dragningar eller finter. Däremot kommer han att betyda massor för laget precis som Challe gjorde på sin tid.

Jag jämför sålunda inte spelarna Ahlén och Challe utan deras betydelse för laget på isen, vid sidan av isen. På match och träning.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Andy skrev:
Om det är mig du syftar på så jämför jag inte Challe och Ahlén.

Det jag jämför är processen och diskussionen om de båda (här inne bland annat) där Challe bedömdes vara slut och att hans kontrakt inte skulle förlängas på grund av hans individuella prestationer. Det många "tyckare" missade att Challe betydde mycket för laget

På samma sätt förhåller det sig med Ahlén. Han kommer inte att glänsa på isen, göra flest mål, åka fortast, eller göra snyggast dragningar eller finter. Däremot kommer han att betyda massor för laget precis som Challe gjorde på sin tid.

Jag jämför sålunda inte spelarna Ahlén och Challe utan deras betydelse för laget på isen, vid sidan av isen. På match och träning.
Låter som om vi borde ha anställt honom som maskot istället.
Eller vi har ju saknat någon som kan stå på räcket i klacken, där kanske han skulle passa? Hur är hans taktkänsla?

Kunde inte låta bli :wink:

Jag är emot denna värvning men vad vore denna tråd om man inte fick vara besviken (eller positiv) över det som presenteras? Att sitta och vänta på facit är ju skittråkigt.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

crike skrev:Låter som om vi borde ha anställt honom som maskot istället.
Du menar en ny: http://2.bp.blogspot.com/_SS6gANq7LPY/T ... CT0498.JPG

Ser härligt ut.

Vad tror ni om "Sockan" då? Finns det någon chans att Challe lånar hit han?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Varför skulle Anton Forsberg vilja till DIF när han uttryckligen nobbade SSK och ville högre upp i seriesystemet? Senast jag kollade simmade DIF och SSK i samma pool med piss.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:Varför skulle Anton Forsberg vilja till DIF när han uttryckligen nobbade SSK och ville högre upp i seriesystemet? Senast jag kollade simmade DIF och SSK i samma pool med piss.
Som jag skrev på förra sidan här, så har Modo redan angett sitt målvaktspar angående deras trupp-sida. Förhoppningsvis blir han överflödig hos dem och då har vi chansen med Challes Modo kontakter att nypa ett lånekontrakt med honom. Det är en riktigt bra ekonomisk lösning, tycker jag.

Men jag hoppas på Johan Backlund eller Alexander Bergh
Bild
Låst