Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

Kan han vara en ledande spelare i Troja kan han vara en spelare i vår fjärdekedja. Vi spelar i Allsvenskan, vi har inte råd att värva spelare som är bra på allt. Dessa spelare spelar i Elitserien eller i bättre ligor. Visst det finns ett fåtal som spelar i Allsvenskan, men de stannar inte länge. Vi ska värva spelare som gör sitt genombrott i DIF, det är enda chansen.
Vad vi behöver göra nu är att bygga ett lag som består av alla dessa delar istället. En perfekt blandning mellan bra defensiv, bra offensiv, hårt spel och vinnarkaraktär. Ahlen står för de två sista och han spelar i Hockeyallsvenskan så han kan spela hockey, men hans "specialitet" är att vinna närkamper och vara en spelare som tar ansvar på och utanför isen och får hela laget att kämpa även när det går tufft.
Användarvisningsbild
Fricke

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Fricke »

Lugn och fin nu. Kan Ahlén bidra med attityd och energi i en fjärdelina och samtidigt frigöra löneutymme högre upp (ren spekulation) så är det väl inte så jävla illa.

Han har dessutom faktisk lyckats peta in 30 kassar i AS de senaste tre säsongerna (dock bara två senast) så helt jävla invalid kan han inte vara.

Det är Så här det känns att vara fattig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så länge han är tänkt för rätt roll och Challe ser behovet av att nästkommande värvningar måste vara tillräckligt skickliga för att gå in i topp 6 så är det väl fine antar jag.

Vi får inte heller glömma att Fimpen en gång i tiden var Hank eller Ahlén. Sen blev ju Fimpen en smartare spelare för varje år.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

kan Ahlén med sin spelstil få igång laget redan i första perioden denna såsng så är ju hälften vunnet ;)

Jag har för dålig koll på Ahlén för att säga något om honom och jag vill inte bilda mig en uppfattning om honom baserat på vad folk säger här inne, så jag avvaktar tills jag sett han på isen i sin tilldelade roll.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Vad är status för Fimpen och Ölvestad egentligen?
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

Calle skrev:Vad är status för Fimpen och Ölvestad egentligen?
Och Hank.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Henke95 skrev:
Och Hank.
Han utnyttjade inte sin outklausul och är därför kvar i truppen.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Så länge han är tänkt för rätt roll och Challe ser behovet av att nästkommande värvningar måste vara tillräckligt skickliga för att gå in i topp 6 så är det väl fine antar jag.

Vi får inte heller glömma att Fimpen en gång i tiden var Hank eller Ahlén. Sen blev ju Fimpen en smartare spelare för varje år.
Frågan är hur länge det dröjer innan vi värvar in de två sista till top 6, sen lär en junior ta sista platsen och vi har då totalt 13 forwards. Ahlén blir säkert helt okej i en fjärdekedja men nu vill man ha in lite spets i första och andra kedjan.

Dessutom börjar jag nästan undra om det inte är så att Huddinge kedjan kommer börja som fjärde kedja, då dem är oerfarna på denna nivå. Hank-Honken-Ahlén i en tredje som sätter press på backarna och sen in med en kreativ och snabb Huddinge kedja som kan utnyttja fart och passnings spel mot tröttare motståndare.
Senast redigerad av Rix den 2013-05-06 17:55:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Struten skrev:
Henke95 skrev:
Och Hank.
Varför är inte det officiellt? Hans klausul sträckte sig väl t.o.m. 30:e april?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henke95 skrev:
Struten skrev:
Henke95 skrev:
Och Hank.
Varför är inte det officiellt? Hans klausul sträckte sig väl t.o.m. 30:e april?
Det är ju officiellt.

DIF sa att klausulen gick ut 30:e april och efter det är han tillagd i truppen i truppen på hemsidan.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

crike skrev:
Rix skrev:...men får istället in vinnarskalle, bra ledare och en riktigt kämpe.
Nu beskriver du ju mig, får jag också lira med DIF? Nej just det ja, jag är ju ingen bra hockeyspelare trots dessa kvaliteterna.
Haha, så om man helt saknar vinnarskalle, är en latmask och urdåligt ledarämne så är man välkommen, bara man kan trixa, säg 400 i rad med pucken på bladet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Stulle skrev:Jag har för dålig koll på Ahlén för att säga något om honom och jag vill inte bilda mig en uppfattning om honom baserat på vad folk säger här inne, så jag avvaktar tills jag sett han på isen i sin tilldelade roll.
Helt rätt resonerat, fler borde ta efter. Allt för många här inne verkar inte ha sett Ahlén spela. Det här är ingen kille som kommer åka runt och såsa om det går dåligt för laget. Han viker sig inte för något eller någon, perfekt karaktärsspelare.

Sen håller jag med om att vi behöver värva två spelare till som kan bidra med poäng.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sensei skrev:
crike skrev:
Rix skrev:...men får istället in vinnarskalle, bra ledare och en riktigt kämpe.
Nu beskriver du ju mig, får jag också lira med DIF? Nej just det ja, jag är ju ingen bra hockeyspelare trots dessa kvaliteterna.
Haha, så om man helt saknar vinnarskalle, är en latmask och urdåligt ledarämne så är man välkommen, bara man kan trixa, säg 400 i rad med pucken på bladet?
Enligt vissa kan en spelares kvalité bara avgöras på antal poäng. Det är därför Eliteprospects är så bra, man ser direkt om en spelare suger eller äger. På allsvensk nivå verkar kriteriet vara ungefär 35-40 poäng eller mer för att vara bra. Synd för Ahlén som ju nääästan var en bra spelare för två år sen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
Stulle skrev:Jag har för dålig koll på Ahlén för att säga något om honom och jag vill inte bilda mig en uppfattning om honom baserat på vad folk säger här inne, så jag avvaktar tills jag sett han på isen i sin tilldelade roll.
Helt rätt resonerat, fler borde ta efter. Allt för många här inne verkar inte ha sett Ahlén spela. Det här är ingen kille som kommer åka runt och såsa om det går dåligt för laget. Han viker sig inte för något eller någon, perfekt karaktärsspelare.

Sen håller jag med om att vi behöver värva två spelare till som kan bidra med poäng.
Vi pratar ju om en hemvändare här. De flesta bör ju ha ganska bra koll på Ahlén. Framför med tanke på att vi mötte honom i serien i år.

Sen är det väl klart att Ahlén kan producera poäng också, liksom Hank. Men den rollen kommer de ju inte få utrymme för i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är rätt nöjd med Ahlén ändå, i alla fall om han är värvad som en 4:e linespelare.

Det är verkligen inte fel med attityd och vinnarskalle, men det får liksom inte bli på bekostnad av för mycket annat. Tror de allra flesta håller med där.
Låst