Tycker han är bättre än båda 2 som jag skrev. Han är inte insatt som en poängmaskin ( och det var inte ölve och fimpen heller ) Men en trasig fimpen och en avdankad ölve nej tackMetal Machine skrev:Ja, för fan. En oteknisk, långsam "rollspelare" som gjorde 2 mål förra säsongen. Känns riktigt skönt att vi kunde landa en sån klassvärvning. Med DIF-logik lär han vara ännu sämre här.Morwin skrev:skönt kanske man slipper tjatet om ölvestad och fimpen nuBra värvning Challe
Fan, vad besviken jag är på den här jävla skitföreningen. Noll ambition.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Ja, bättre att värva spelare som vi redan från början VET är kassa, än att chansa med spelare som kanske kan floppa. De sistnämnda skulle ju trots allt kunna göra succé också och det vore fruktansvärt hemskt.
Nästa säsong sticker Guter, Sörensen, Holm och alla andra framstegsspelare. Kvar står vi med Timmy, Ahlén, Hank, Honken, spelgeniet Ljungh och klassbacken Alexander Falk. DÅ kanske vi har chansen att på allvar konkurrera om en division 2-plats. Blir spännande detta...
Nästa säsong sticker Guter, Sörensen, Holm och alla andra framstegsspelare. Kvar står vi med Timmy, Ahlén, Hank, Honken, spelgeniet Ljungh och klassbacken Alexander Falk. DÅ kanske vi har chansen att på allvar konkurrera om en division 2-plats. Blir spännande detta...
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-05-06 10:50:14, redigerad totalt 1 gånger.
Ja tur att ni kommer bli knäppta på näsan.Metal Machine skrev:Ja, bättre att värva spelare som vi redan från början VET är kassa, än att chansa med spelare som kanske kan floppa. De sistnämnda skulle ju trots allt kunna göra succé också och det vore fruktansvärt hemskt.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Snart är väl Calle G klar också :/
Bättre med en spelsugen och frisk Ahlén än en skadebenägen Fimp och förmodligen omotiverad Ölvestad
Jahapp, det var väl en sådan där "naturlig värvning".
Mikael Ahlén
+ Bra ålder
+ Fysisk spelare
+ Snittar 0,5 ppg (under hela sin tid i HA, bra som "brunkare")
+ Hyfsad billig
- Utvisningar
- Enkelspårig
- Dalande produktion (3 senaste säsongerna)
Finns säkert fler +/-. Men sett till honom ser jag nog en fler positiv aspekt än negativ. Däremot är det en helt annat femma att prata om vilka spelare vi behöver i dagsläget.
Men hellre en frisk Ahlén än en halvskadad Fimpen.
Jag skriver det nu, säsongen 2013/2014 blir chansningarnas säsong. Där vi hoppas på att en Huddinge-kedja ska producera stort, att Hank ska vakna och göra en fantastisk säsong, att Timmy och Lidström ska ta största möjliga revansch, där spelare som Johner, Guter och Sörensen ska leda laget och producera i likhet med Åberg, Otto och Wennberg, där Ahlén återvänder och ska bli en stomme-spelare.
Chansningens säsong, mina vänner.
Mikael Ahlén
+ Bra ålder
+ Fysisk spelare
+ Snittar 0,5 ppg (under hela sin tid i HA, bra som "brunkare")
+ Hyfsad billig
- Utvisningar
- Enkelspårig
- Dalande produktion (3 senaste säsongerna)
Finns säkert fler +/-. Men sett till honom ser jag nog en fler positiv aspekt än negativ. Däremot är det en helt annat femma att prata om vilka spelare vi behöver i dagsläget.
Men hellre en frisk Ahlén än en halvskadad Fimpen.
Jag skriver det nu, säsongen 2013/2014 blir chansningarnas säsong. Där vi hoppas på att en Huddinge-kedja ska producera stort, att Hank ska vakna och göra en fantastisk säsong, att Timmy och Lidström ska ta största möjliga revansch, där spelare som Johner, Guter och Sörensen ska leda laget och producera i likhet med Åberg, Otto och Wennberg, där Ahlén återvänder och ska bli en stomme-spelare.
Chansningens säsong, mina vänner.
Fornataro och Saviano vill ha in härnäst (eller likartade spelare), annars räcker inte det här särskilt långt alls.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jävligt svårt att bedöma innan forwardsbesättningen är helt klar. Men...
Att ersätta Jimmie med Ahlén? Mardröm.
Att ta in både Jimmie och Ahlén? Nej tack. Vem ska göra poängen?
Just nu lägger man alldeles för stor press på att Huddinge-spelarna ska vara tillräckligt bra för att vara en poängproducerande enhet. Samtidigt som Johner ska vara en förstacenter som han inte var ifjol.
Att ersätta Jimmie med Ahlén? Mardröm.
Att ta in både Jimmie och Ahlén? Nej tack. Vem ska göra poängen?
Just nu lägger man alldeles för stor press på att Huddinge-spelarna ska vara tillräckligt bra för att vara en poängproducerande enhet. Samtidigt som Johner ska vara en förstacenter som han inte var ifjol.
Expert.
-
Underbart det känns att sitta med Tingsryds stjärna från tiden som strykgäng i AS, Sörensen och Guter från bottenlaget Almtuna. Dessa tre ska alltså lyckas med något som de inte lyckats med tidigare. DIF-effekten?
Det här blir inte alls en chansningarnas säsong. Vi vet precis vad vi kommer att få, nämligen ett lag som hamnar någonstans mellan 7-11 i tabellen.
Att ta in Ahlén är som att kasta pengarna rakt ner i sjön. Rakt ner.
Det här blir inte alls en chansningarnas säsong. Vi vet precis vad vi kommer att få, nämligen ett lag som hamnar någonstans mellan 7-11 i tabellen.
Att ta in Ahlén är som att kasta pengarna rakt ner i sjön. Rakt ner.
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-05-06 10:55:34, redigerad totalt 2 gång.
Problemet nu är att vi max ska ha in 2 forwards till resten kommer fyllas på från juniorleden vid ev skador.
tippar på Ölvestad och calle g då ligger vi illa till.
Vi behöver 2 spelare som kan göra runt 40-50 poäng om vi nu ska ha någon som helst chans i denna serie.
tippar på Ölvestad och calle g då ligger vi illa till.
Vi behöver 2 spelare som kan göra runt 40-50 poäng om vi nu ska ha någon som helst chans i denna serie.
Haha.. kommer det upp som nyhet i eftermiddag avgår jag.johan_80 skrev:Snart är väl Calle G klar också :/
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Som ersättare till Hank hade han varit okej, men nu? VILKEN roll ska han ha? Ska Ljungh helt plötsligt gå in och dominera? Hur då? Hur fan då?
Avgå på en gång, Challe. Du är så jävla kass.
Avgå på en gång, Challe. Du är så jävla kass.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om de sista tre(?) platserna fylls av Ölvestad och två spelare som DEFINITIVT är tillräckligt bra för en topp 6-roll och en av dom måste vara center. Då är jag nog nöjd.
Men oddsen för att det skulle hända...
Expert.
På ett ungefär såhär då (topp 6 kan göras hur som):SirDIFalot skrev:Om de sista tre(?) platserna fylls av Ölvestad och två spelare som DEFINITIVT är tillräckligt bra för en topp 6-roll och en av dom måste vara center. Då är jag nog nöjd.
NY-NY-Sörensen
Ölvestad-Johner-Guter
Heinerö-Sundberg-Krüger
Hank-Honken-Ahlén
Extra: Ljungh