Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Välkommen Micke!
Skönt med ett kontrakt på 2 år också för att bygga lite kontinuitet.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Lät på challe som att timmy sitter säkert.isolerad skrev:Tror ni det finns det någon risk/chans att Ahlén blir kapten?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
- Säsongskort: Ja
Är inte Honken det bästa valet annars?
Då är det bara att fortsätta för Challe att gå på samma linje och värva "hem" Martin Strandfeldt med tanke på hans U16-SM guld med Djurgården.floor15 skrev:Välkommen Micke!
Nu måste krutet läggas på att hitta en spelskicklig center.
Mikael Ahlén? Hur tänker Challe här. Känner mig riktigt uppgiven. Vi är i enormt behov av spelskickliga spelare. Vi har förlorat Ågren, Ottoson, Wennberg. Ingen av dem har ersatts. Om nu Ölvestad blir klar också kommer vi ha det mest fantasifattiga spelet i hela ligan. Vi kan inte bygga vårt lag på grovjobbare utan finess. Varför ska vi fylla laget med mediokra spelare. Bättre att satsa på våra juniorer istället.
- Nummer19
Gillar värvningen om inte tanken är att han kommer ersätta Jimmie rakt av. Har fortfarande inte riktigt gett upp hoppet angående honom. Hoppas snarare på att han är en ersättare för Kalus.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ågren är han med NHL-skottet va?rikkard skrev:Mikael Ahlén? Hur tänker Challe här. Känner mig riktigt uppgiven. Vi är i enormt behov av spelskickliga spelare. Vi har förlorat Ågren, Ottoson, Wennberg. Ingen av dem har ersatts. Om nu Ölvestad blir klar också kommer vi ha det mest fantasifattiga spelet i hela ligan. Vi kan inte bygga vårt lag på grovjobbare utan finess. Varför ska vi fylla laget med mediokra spelare. Bättre att satsa på våra juniorer istället.
- Nummer19
Ågren var fan riktigt tufft att tappa. Saknar grabben redan.rikkard skrev:Mikael Ahlén? Hur tänker Challe här. Känner mig riktigt uppgiven. Vi är i enormt behov av spelskickliga spelare. Vi har förlorat Ågren, Ottoson, Wennberg. Ingen av dem har ersatts. Om nu Ölvestad blir klar också kommer vi ha det mest fantasifattiga spelet i hela ligan. Vi kan inte bygga vårt lag på grovjobbare utan finess. Varför ska vi fylla laget med mediokra spelare. Bättre att satsa på våra juniorer istället.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Åberg*rikkard skrev:Mikael Ahlén? Hur tänker Challe här. Känner mig riktigt uppgiven. Vi är i enormt behov av spelskickliga spelare. Vi har förlorat Ågren, Ottoson, Wennberg. Ingen av dem har ersatts. Om nu Ölvestad blir klar också kommer vi ha det mest fantasifattiga spelet i hela ligan. Vi kan inte bygga vårt lag på grovjobbare utan finess. Varför ska vi fylla laget med mediokra spelare. Bättre att satsa på våra juniorer istället.
Jag tar denna värvning som att Ölve lämnar oss. (Punkt Slut) Skulle Ölvestad komma in (eller Kalus) kommer laget att kännas obalanserat och mediokert. Precis som du säger så behöver vi spelskickliga spelare! Känns såå fel, och feltajmat. Aaaarhghrh... vet inte vad jag ska känna. Dock var inte det här vad jag hoppades på.
För att vi har en budget på 12 miljoner kronor. Det innebär att vi kommer att knyta till oss en hel del mediokra spelare blandat med lite spets. Håller inte med om att vi borde satsat på en junior istället. Det är ju där problemet legat ett par år nu, för många juniorer som får för stort ansvar. Mikael Ahlén har i alla fall rätt ålder inne och är "färdigbyggd". Sen tycker jag vi har en del spelskicklighet i laget; Sörensen, Johner, Guter och den nya huddingekedjan i viss mån. Men nu måste spets in i laget; en ny förstecenter (som verkar vara Challes fokus) och gärna också Ölvestad.rikkard skrev:Mikael Ahlén? Hur tänker Challe här. Känner mig riktigt uppgiven. Vi är i enormt behov av spelskickliga spelare. Vi har förlorat Ågren, Ottoson, Wennberg. Ingen av dem har ersatts. Om nu Ölvestad blir klar också kommer vi ha det mest fantasifattiga spelet i hela ligan. Vi kan inte bygga vårt lag på grovjobbare utan finess. Varför ska vi fylla laget med mediokra spelare. Bättre att satsa på våra juniorer istället.
-
Det är kvalserien till division 1 som gäller alltså? Trist.
skönt kanske man slipper tjatet om ölvestad och fimpen nu
Bra värvning Challe 

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Ja, för fan. En oteknisk, långsam "rollspelare" som gjorde 2 mål förra säsongen. Känns riktigt skönt att vi kunde landa en sån klassvärvning. Med DIF-logik lär han vara ännu sämre här.Morwin skrev:skönt kanske man slipper tjatet om ölvestad och fimpen nuBra värvning Challe
Fan, vad besviken jag är på den här jävla skitföreningen. Noll ambition.
Mmm, detta var inget jag ville se