DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Var det inte någon som inför säsongen sa att detta lag är bättre än förra säsongen?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jokester skrev:
minalman skrev:Tycker mer man ska jämföra MP och Challe. Att försöka vara både sportchef och huvudtränarare fungerar inte i dagens elitidrott. Challe kom undan med en hårsmån eftersom han hade Zabel. Fotbollen behöver en ny huvudtränare som kan stoppa blödningen.
Sir Alex Ferguson i Manchester United har väl ändå gjort det hyfsat.

Funkar nog ganska bra om man har X antal miljarder att spendera på spelare.

......vart är HM-Persson?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Boharta skrev:Djurgårdshjälpen kan räkna in ett nytt uppdrag.
Har diskuterats men ser man detta blir man lätt uppgiven :cry:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm1891 skrev:Var det inte någon som inför säsongen sa att detta lag är bättre än förra säsongen?
Det var det rätt många som trodde. Jag var ganska tveksam dock. Bevis finns i DIFpodden. Men det här handlar väl inte om att ha rätt.

Fyfan vad det här ingjuter depression i en...
Expert.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Vikas skrev:
Jokester skrev:
minalman skrev:Tycker mer man ska jämföra MP och Challe. Att försöka vara både sportchef och huvudtränarare fungerar inte i dagens elitidrott. Challe kom undan med en hårsmån eftersom han hade Zabel. Fotbollen behöver en ny huvudtränare som kan stoppa blödningen.
Sir Alex Ferguson i Manchester United har väl ändå gjort det hyfsat.

Funkar nog ganska bra om man har X antal miljarder att spendera på spelare.

......vart är HM-Persson?

Ja, man får nog snarare kolla med Röda Korset för katastrofhjälp.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Intervjun med Jawo på C More. Inget fel på hans spel idag tycker jag. Men det märks att det inte är "hans" Djurgården som förlorar.
Det vimlar nog av legoknektar i dagens lag, som inte kommer göra det där extra för att vända på detta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Intervjun med Jawo C More. Inget fel på hans spel idag tycker jag. Men det märks att det inte är "hans" Djurgården som förlorar.
Det vimlar nog av legoknektar i dagens lag, som inte kommer göra det där extra för att vända på detta.
Man har skickat iväg många Djurgårdare... Ett exempel på vad som kan hända för alla här som vill göra samma sak med DIF hockey.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Klart är ju iaf att Djurgårdens IF just nu jobbar hårt för att bli av med alla sina fans.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Klart är ju iaf att Djurgårdens IF just nu jobbar hårt för att bli av med alla sina fans.
Fantastiskt bra tajming när man ska byta arena i år... Vi behövde verkligen ett positivt år. :(
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Folk kommer inte orka länge till. Allt är skit för tillfället.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Sitter på bussen påväg hem från Åtvid och känner bara total tomhet.

Lee Harwey Oswald: Jag kände att det var dags att spendera tid och pengar på just den här matchen för att jag har gjort så på alla andra av DIFs matcher i år och jag har bestämt mig för att vara 100 % i år.

Sen har du fel Lee Harwey, vi ska inte ge oss på Reinfeldt eller Grönhagen. Detta är MP:s fel, för det är han som värvat ihop detta jävla skitlag. Vad ska Anders och Martin och Grönhagen etc göra? De kan inte trolla. MP värvade ihop ett skitlag, och drog när han märkte att det var ett sjunkande skepp.

MP är, enligt mig, fortfarande ytterst ansvarig för att säsongen just nu ser ut som den gör. Hade MP varit kvar i denna matchen, vad hade det gjort för skillnad? Han hade ställt ut samma lag och det hade blivit 5-1, kanske till och med 5-0 för MP har en förmåga att byta ut anfallare mot försvarare när vi ligger under .

Fy fan vilken jävla tomhet.

---

Sen så var det ju det här med att vi möter serieledarna Malmö hemma nästa söndag. Kan inte direkt påstå att jag längtar JÄTTEMYCKET.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

MP drog inte pga av hot. Han drog för att han inte kunde stå ut med att vara ifrågasatt.

Att vi förlorade idag beror på the legacy of MP.
Staten

Inlägg av Staten »

Det här säger ju väldigt mycket så här i efterhand;
Nyheter24:s sportchef, Ehsan Fadakar, förutspådde redan innan äventyret började att 34-åringen inte skulle lyckas.

”Magnus Pehrsson till Ålborg. Ett väldigt dåligt skämt. Det är bara det att det är sant. Hur det har gått till är det inte många som vet, definitivt inte spelare eller ledare i Gais.”, skrev han i sin krönika.

Han fortsatte:

”Makrillarna skulle spela attraktiv fotboll men lyckades till slut göra färre mål än jumbon Norrköping. Han svek klubben han lovat en långsiktig satsning. Han gick bakom ryggen på de flesta. Det är knappast så man beter sig. Att sedan kalla ett mediokert år för fantastiskt är bara för mycket.”

Två år senare är det klart att situationen har blivit så ohållbar att Pehrsson, som rankades att vara ett av de stora framtidshoppen inom svensk fotboll på tränarsidan, har fått sparken.

”Den som det ändå är mest synd om är trots allt Ålborg. Här har de satsat i flera år, lyckats bli bäst i Danmark och slagit Celtic i Champions League. Och då kommer trollkarlsagenten Patrick Mörk och lurar i dem att Pehrsson är mannen som kan ta klubben till nästa nivå. Det blir slutet för Ålborg för den här gången.”
Kan tänka mig att han får lite svårt att landa prestigejobb i framtiden.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Det här säger ju väldigt mycket så här i efterhand;
Nyheter24:s sportchef, Ehsan Fadakar, förutspådde redan innan äventyret började att 34-åringen inte skulle lyckas.

”Magnus Pehrsson till Ålborg. Ett väldigt dåligt skämt. Det är bara det att det är sant. Hur det har gått till är det inte många som vet, definitivt inte spelare eller ledare i Gais.”, skrev han i sin krönika.

Han fortsatte:

”Makrillarna skulle spela attraktiv fotboll men lyckades till slut göra färre mål än jumbon Norrköping. Han svek klubben han lovat en långsiktig satsning. Han gick bakom ryggen på de flesta. Det är knappast så man beter sig. Att sedan kalla ett mediokert år för fantastiskt är bara för mycket.”

Två år senare är det klart att situationen har blivit så ohållbar att Pehrsson, som rankades att vara ett av de stora framtidshoppen inom svensk fotboll på tränarsidan, har fått sparken.

”Den som det ändå är mest synd om är trots allt Ålborg. Här har de satsat i flera år, lyckats bli bäst i Danmark och slagit Celtic i Champions League. Och då kommer trollkarlsagenten Patrick Mörk och lurar i dem att Pehrsson är mannen som kan ta klubben till nästa nivå. Det blir slutet för Ålborg för den här gången.”
Kan tänka mig att han får lite svårt att landa prestigejobb i framtiden.
Helsingborg kanske? http://vakanser.se/jobb/tidningsdistrib ... +sommaren/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Från och med idag är min profilblid svart, när vi börjar få någon framgång i Allsvenskan ska jag ändra den. Någonsom vill gissa hur länge den blir kvar?
Jag ser ett mönster...
Skriv svar