Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är rätt säker på att Challe, Zabel, Bäcklin och målvaktstränarens lön ska räknas in i spelarbudgeten också.
What!? Det låter ju oerhört konstigt. Det måste väl finnas olika budgetar för spelartrupp och ledare/administrativ personal?
Ledarna som sysslar med sporten brukar väl alltid räknas in i den budgeten?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Staten skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är rätt säker på att Challe, Zabel, Bäcklin och målvaktstränarens lön ska räknas in i spelarbudgeten också.
What!? Det låter ju oerhört konstigt. Det måste väl finnas olika budgetar för spelartrupp och ledare/administrativ personal?
Ledarna som sysslar med sporten brukar väl alltid räknas in i den budgeten?
Tror inte det är så faktiskt, men är som sagt inte helt säker.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Måste vi alltid värva spelare som redan har "bevisat sig"? Det verkar ju ändå aldrig funka. Vi får alltid betala så mycket mer för det vi vill ha in för att vi har ett så förbannat smalt synfält. Vidga vyerna. Vad är det som gör att VIK och BIK alltid fyndar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Måste vi alltid värva spelare som redan har "bevisat sig"? Det verkar ju ändå aldrig funka. Vi får alltid betala så mycket mer för det vi vill ha in för att vi har ett så förbannat smalt synfält. Vidga vyerna. Vad är det som gör att VIK och BIK alltid fyndar?
Jo, nu när vi fått sänka budgeten tvingas vi ju "chansa" lite på spelare som Huddinge-lirarna. Kan gå bra. Kan gå dåligt. Men det innebär ju inte att vi ska ta risker på varje position. Kan vi i alla fall få in några som bevisat sig på den här nivån så borde vi göra det. Hade mycket hellre tagit Fornataro istället för Johner.
Expert.
Metal Machine

Samtidigt undrar jag fortfarande vad som är problemet med DIF. Både i fotbollen och hockeyn tycks allting vi tar i förvandlas till skit. Varför?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Samtidigt undrar jag fortfarande vad som är problemet med DIF. Både i fotbollen och hockeyn tycks allting vi tar i förvandlas till skit. Varför?
Typ alla spelare verkar må bättre av att spela i lag där man inte behöver hantera någon press. Det tror jag är en stor nyckel.

Vi kan nog låtsas att vår klack och stöd hjälper hur mycket vi vill, men ska vi vara ärliga tror jag inte alla spelare mår bättre av det. Tragiskt nog.
Expert.
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Samtidigt undrar jag fortfarande vad som är problemet med DIF. Både i fotbollen och hockeyn tycks allting vi tar i förvandlas till skit. Varför?
Typ alla spelare verkar må bättre av att spela i lag där man inte behöver hantera någon press. Det tror jag är en stor nyckel.

Vi kan nog låtsas att vår klack och stöd hjälper hur mycket vi vill, men ska vi vara ärliga tror jag inte alla spelare mår bättre av det. Tragiskt nog.
Jag köper inte den förklaringen. Jag gör det bara inte. Det måste vara något annat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror helt klart förklaringen om press har en hel skopa sanning i sig... är en enorm skillnad att spela i bonnlag som typ BIK och Västerås (om man nu enkom ser till hockeyn) än att representera en storstadsklubb.

Det är därför jag hoppas spelare som bevisligen presterat tidigare (innan DIF sejouren) kan acklimatisera sig den kommande säsongen jämfört med den första.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Jag tror helt klart förklaringen om press har en hel skopa sanning i sig... är en enorm skillnad att spela i bonnlag som typ BIK och Västerås (om man nu enkom ser till hockeyn) än att representera en storstadsklubb.

Det är därför jag hoppas spelare som bevisligen presterat tidigare (innan DIF sejouren) kan acklimatisera sig den kommande säsongen jämfört med den första.
Visst är det så, DIF spelade ju bättre hockey i en halvfull Glob utan klack för ca 10 år sedan än ett kokande Hovet senaste åren, å andra sidan spelade fotbollen fantastiskt bra i ett kokande Stockholms Stadion 2000-2005 och spelar sämre när publiksnittet dalar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Äh vi har värvat många fel under senare år. Simple as that.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Äh vi har värvat många fel under senare år. Simple as that.
Ja, och där ibland många spelare som levererat på samma nivå tidigare men inte längre så fort de kommit till DIF. Därav diskussionen. Varför?
Expert.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

SirDIFalot skrev:
Ja, och där ibland många spelare som levererat på samma nivå tidigare men inte längre så fort de kommit till DIF. Därav diskussionen. Varför?
Det gäller ju även fotbollen, märkligt vad som händer så fort de kritar på för DIF.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Jag tror nästan vi måste diskutera konkreta fall för att komma vidare där.

Generellt så har jag saknat lagkänslan, den där känslan man får när spelare gör saker för varandra, ler och nickar åt varandra och bara garvar åt ev. missöden och kommer igen.

Ytterst är det givetvis ett ledarproblem.

Sen är det ju också små marginaler, små skillnader ger stora effekter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Lägg till att stora framgångsrika år har varit resultatet av ett banbrytande och unikt spelsystem både i fotboll och hockey. När DIF är ledande leder vi serien.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Highwind

Inlägg av Highwind »

Den bästa "värvningen" var att förlänga med Sörensen. Han var vår bästa spelare i slutet av serien och under kvalserien. Överlägset. Betydligt bättre än de som har lämnat oss (Wennberg, Gustafsson och Åberg). Han kommer att dominera hela serien.

Likt Holm verkar han vara downtoearth(farsa som han är) och ödmjuk mot det arbete som krävs för att bli en bättre spelare.
Låst