Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Staten

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Staten »

Undra varför det är "ömsesidigt" mellan parterna att Pickard inte återvänder men att han kan tänka sig stanna i samma liga? Han verkade väl trivas bra?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Undra varför det är "ömsesidigt" mellan parterna att Pickard inte återvänder men att han kan tänka sig stanna i samma liga? Han verkade väl trivas bra?
Kanske inte så sugen på att sänka sin lön?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kan vi vara en av dom två klubbarna som är intresserade av Fornataro? Vad jag minns så skrev någon att vi letade efter en förstacenter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Kan vi vara en av dom två klubbarna som är intresserade av Fornataro? Vad jag minns så skrev någon att vi letade efter en förstacenter.
Andy.

För övrigt hoppas jag att vi är en av klubbarna som som är intresserade av Fransson. (Och Fornataro)
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Kan vi vara en av dom två klubbarna som är intresserade av Fornataro? Vad jag minns så skrev någon att vi letade efter en förstacenter.
Andy.

För övrigt hoppas jag att vi är en av klubbarna som som är intresserade av Fransson. (Och Fornataro)
Både Fransson och Fornataro skulle vara grymt bra nyförvärv, så hoppas verkligen DIF är med och jagar dem, vi borde faktiskt kunna ha råd med båda.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Hoppas INTE vi är med på Fornatarojakten, 75k Euro netto (eller mer som det förmodligen slutar på) är en sjukligt hög lön, betydligt högre än Johner och så bra är inte Fornataro. Alls.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Hoppas INTE vi är med på Fornatarojakten, 75k Euro netto är en sjukligt hög lön, betydligt högre än Johner och så bra är inte Fornataro. Alls.
Skulle nog hellre ha Fornataro än Justin Kelly eller Johner. Framför allt tycker jag vi behöver en playmaking center.

Är 75k euro netto särskilt mycket för förstacentern i ett lag med en budget på 12-13 mille?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker det låter mycket, typ 150K Euro brutto ger en lön över 100K SEK i månaden.

Sen är han bra, absolut, men i mitt tycke inte värd de pengarna.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Jag tycker det låter mycket, typ 150K Euro brutto ger en lön över 100K SEK i månaden.

Åh, vad jag önskar att jag hade bättre koll på vad spelar kostar osv, hur det blir med kostnader jämfört med en spelarbudget. Enligt valuta.se blir 75k euro cirka 640 000 SEK. Som sirDIF sade, är det mycket? Jag vill trycka på att jag inte har koll. Det är väl cirka 5 % av spelarbudgeten. Det betyder att vi har råd med 20 "sådana spelare" (kan ha räknat tokfel).

Försvinner det mer pengar från budgeten 12-13 milj. vid en sån lön, avgifter osv? Eller är 12-13 milj. plain and simple lönebudget?

Han snittar ändå 1 pinne per match. Våra andra poängspelare (som gör mindre poäng) lär väl kosta något liknande. Sedan går det alltid att hitta andra spelare, inte det jag säger. Men pengamässigt, är hans kaliber inte värd 75k euro?

Skål på den som kan utveckla mina frågetecken!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det stämmer att en center av klass är något man håller öhonen öppna efter.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag är rätt säker på att Challe, Zabel, Bäcklin och målvaktstränarens lön ska räknas in i spelarbudgeten också.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker det låter mycket, typ 150K Euro brutto ger en lön över 100K SEK i månaden.

Åh, vad jag önskar att jag hade bättre koll på vad spelar kostar osv, hur det blir med kostnader jämfört med en spelarbudget. Enligt valuta.se blir 75k euro cirka 640 000 SEK. Som sirDIF sade, är det mycket? Jag vill trycka på att jag inte har koll. Det är väl cirka 5 % av spelarbudgeten. Det betyder att vi har råd med 20 "sådana spelare" (kan ha räknat tokfel).

Försvinner det mer pengar från budgeten 12-13 milj. vid en sån lön, avgifter osv? Eller är 12-13 milj. plain and simple lönebudget?

Han snittar ändå 1 pinne per match. Våra andra poängspelare (som gör mindre poäng) lär väl kosta något liknande. Sedan går det alltid att hitta andra spelare, inte det jag säger. Men pengamässigt, är hans kaliber inte värd 75k euro?

Skål på den som kan utveckla mina frågetecken!
Nu skall jag inte hävda att jag har stenkoll meeeen...

Tänk på att sociala avgifter tillkommer, så din uträkning stämmer tyvärr inte alls.

Dessutom pratar vi alltså om ca 640.000 SEK netto, efter skatt, som är det aktuella budet. Det ger ca den dubbla lönen brutto eftersom vi lever i skatteparadiset Sverige. Kanske något lägre än den dubbla totalt sett.

Det handlar alltså om i runda slängar minst om 100K SEK / brutto per månad (lite beroende på hur man räknar, och hur många månader han är "anställd" osv) vilket förmodar jag är i paritet med vad Linkan tjänade förra säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag är rätt säker på att Challe, Zabel, Bäcklin och målvaktstränarens lön ska räknas in i spelarbudgeten också.
Intressant, det tror faktiskt inte jag men har egentligen inga belägg för det. Tycker det där inte hör till en spelarbudget.

Någon mer som vet?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Är det någon som har bra koll på Mikael Zettergren?

Han har gjort mycket poäng och framförallt mål i allsvenskan under ett par säsonger men inte alls gått bra i Västerås.
Passar bra in i DIF modellen med tanke på att han är från Stockholm.
Men som sagt dålig koll på han..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=850
Staten

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:Jag är rätt säker på att Challe, Zabel, Bäcklin och målvaktstränarens lön ska räknas in i spelarbudgeten också.
What!? Det låter ju oerhört konstigt. Det måste väl finnas olika budgetar för spelartrupp och ledare/administrativ personal?
Låst