Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

Jag hoppas att alla som sitter här inne och hoppas på vissa nyförvärv är med och pyntar till Djurgårdshjälpen. =)
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av cCat »

Mattebo skrev:Jag hoppas att alla som sitter här inne och hoppas på vissa nyförvärv är med och pyntar till Djurgårdshjälpen. =)
Tack Mattebo!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Liknelsen med Erik Ryman är fullständigt efterbliven. Ryman gjorde 13p i norska ligan och följde upp det med 5p i SEL. Donatis låg runt 60p i norska ligan. Viiiiiiiiiiiiss skillnad där.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Rocky3000 »

cCat skrev:
Mattebo skrev:Jag hoppas att alla som sitter här inne och hoppas på vissa nyförvärv är med och pyntar till Djurgårdshjälpen. =)
Tack Mattebo!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Självklart!

Då kan vi verkligen göra Bild på följande spelare:

J. Donati & T. Donati
J. Smotherman eller M. Strandfeldt eller Mika Hannula eller D. Umi?evi? :)
J. Backlund
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Liknelsen med Erik Ryman är fullständigt efterbliven. Ryman gjorde 13p i norska ligan och följde upp det med 5p i SEL. Donatis låg runt 60p i norska ligan. Viiiiiiiiiiiiss skillnad där.
Nu var väl inte Ryman tänkt som en poängmaskin varken i Norge eller Sverige. Han var ju en defensiv back. Så att försöka bedöma honom på poäng överhuvudtaget är väl efterblivet om något.

Jag skulle vara lite orolig om vi tog in Donatis. Då har vi tagit in fem forwards från sämre ligor, ligor som har en historia av att leverera en del kassa nyförvärv till svensk hockey. Inga säkra kort direkt. Har länge varit sugen på Donati-tvillingarna men när icke-EU regeln slopades så blev dom inte längre aktuella för mig.
Expert.
Metal Machine

Vill bara belysa att jämförelsen som sådan är efterbliven. Två helt olika spelartyper som diskuteras. Men det ska bli kul att se Donati-bröderna göra succé i BIK Karlskoga i vinter...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Metal Machine skrev:Men det ska bli kul att se Donati-bröderna göra succé i BIK Karlskoga i vinter...
Tyvärr blir det så.. de var den värvningen åt hank von helvete!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Vill bara belysa att jämförelsen som sådan är efterbliven. Två helt olika spelartyper som diskuteras. Men det ska bli kul att se Donati-bröderna göra succé i BIK Karlskoga i vinter...
Dom har ju ryktats till allsvenskan i ett par vändor förut men det har inte blivit av av någon anledning.

Är dom på väg till BIK?
Expert.
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Vill bara belysa att jämförelsen som sådan är efterbliven. Två helt olika spelartyper som diskuteras. Men det ska bli kul att se Donati-bröderna göra succé i BIK Karlskoga i vinter...
Dom har ju ryktats till allsvenskan i ett par vändor förut men det har inte blivit av av någon anledning.

Är dom på väg till BIK?
Känns som en typisk BIK-värvning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror knappast BIK har råd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror knappast BIK har råd.
De måste ha stora lönekrav eller något. Med tanke på hur många gånger de varit på g till Sverige men i slutändan nobbat eller om det är klubben som nobbat efter att ha träffat spelarna eller något.

Det ligger en hund begraven någonstans i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
De måste ha stora lönekrav eller något. Med tanke på hur många gånger de varit på g till Sverige men i slutändan nobbat eller om det är klubben som nobbat efter att ha träffat spelarna eller något.

Det är möjligt, jag är dock inte säker på att det verkligen varit något konkret intresse tidigare eller bara påhittat intresse från diverse bloggar / forum.

Men just i BIK's fall så tror jag helt enkelt deras väldigt modesta budget sätter stopp, den lär väl vara halva vår eller något liknande. Fantastiskt egentligen hur man lyckas få ett så pass slagkraftigt lag under de förutsättningarna, år efter år efter år.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Det är möjligt, jag är dock inte säker på att det verkligen varit något konkret intresse tidigare eller bara påhittat intresse från diverse bloggar / forum.

Men just i BIK's fall så tror jag helt enkelt deras väldigt modesta budget sätter stopp, den lär väl vara halva vår eller något liknande. Fantastiskt egentligen hur man lyckas få ett så pass slagkraftigt lag under de förutsättningarna, år efter år efter år.
Ja och de kommer säkert vara där uppe igen trots att de tappat allsvenskans kanske bästa spelare i Marcus Nilsson och även Olimb och dessutom sin första målvakt och deras tre bästa backar!
Tänk om spelare kunde ta samma kliv när de kom till DIF!
Honken

Inlägg av Honken »

BIK är nog färdiga med värvandet av forwards. Dom har 14 st. under kontrakt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fransson eller Pickard är VIK:s målvaktsalternativ
Nu kan det avslöjas att ett annat namn man har på radarn är Djurgårdsmålvakten, Chet Pickard.
Kanadensaren får av allt att döma inte bli kvar i Djurgården och det är ömsesidigt mellan parterna. Däremot vill han stanna i Sverige.
Expert.
Låst