Larsson ?
-
Larsson ?
Vad har hänt med Larsson som inte spelar Skadad eller ? Lassila har väl inte varit helt hundra i dom matcher jag sett i alla fall
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Larsson ?
Nej, han är inte skadad. Men efter AIK-matchen (då Lassila var grym och höll nollan) så har han gjort flera mycket bra insatser vilket gjort att Larsson fått stå på sidan.Boxercanyon skrev:Vad har hänt med Larsson som inte spelar Skadad eller ? Lassila har väl inte varit helt hundra i dom matcher jag sett i alla fall
Däremot håller jag med dig att det verkligen borde vara dags att låta Larsson stå mot Modo efter Lassilas mindre bra insatser mot Timrå och Brynäs.
Blue Brigade Sthlm
-
Boxer, du har inte sett dom senaste matcherna, det märks klart å tydligt. Men jag håller med föregående talare att Larsson skulle kunna få chansen nu på lördag mot MoDo. Det skulle betyda mycket för Daniel.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
-
Jag har ju inte sett senaste matcherna i oförsig men man är ju läskunnig o läser ju resultaten och tittar på highlightsen , och sen så har väl inte lassila vunnit matcher av egen kraft eller har han det ? är det inte så att han klarade sig bra när det nya försvarsspelet med marusak o johansson , fernholm mfl friska och fungerade då började ju framgången men sen så försvinner backar pga skador och helt plötsligt så vinner inte laget trots att lassila nu är grym vem räddar vem ? sen finns ju highlight att titta på och där ser man ju agerandet på de insläppta målen så helt borta är jag inte trots allt.
Det som är konstigt Larsson stod mycket fram till Jul med som det verkade mycket förtroende och sen ingenting
Det som är konstigt Larsson stod mycket fram till Jul med som det verkade mycket förtroende och sen ingenting
-
Man kan inte stirra sig blind på höjdpunkter och statistik. Lassila har vid flertalet matcher hållt siffror nere och mot Brynäs senast räddad han oss flera gånger.Boxercanyon skrev:Jag har ju inte sett senaste matcherna i oförsig men man är ju läskunnig o läser ju resultaten och tittar på highlightsen , och sen så har väl inte lassila vunnit matcher av egen kraft eller har han det ? är det inte så att han klarade sig bra när det nya försvarsspelet med marusak o johansson , fernholm mfl friska och fungerade då började ju framgången men sen så försvinner backar pga skador och helt plötsligt så vinner inte laget trots att lassila nu är grym vem räddar vem ? sen finns ju highlight att titta på och där ser man ju agerandet på de insläppta målen så helt borta är jag inte trots allt.
Jag tror att Larsson är minst lika mycket beroende av ett bra försvar som Lassila. Just nu är Lassila hetast och dessutom har han mer rutin än Larsson, framförallt av ett försvarsspel som fungerar så där, alltså är han förstavalet.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Rash om jag inte missminner mig så har Lassila 5 insläppta och 3 insläppta på de 2 senaste och det är väl verkligheten man ser på highlighten eller är det någon arrangerad historia tror du ? Ska vi gå in och jämnföra vilka lag som DIF har mött och vilka lag som varit i form vid dessa möten hemma eller borta och vem som stått i mål då och sen kan man kolla lite på % och egna skott på detta nu är det inte så viktigt men innan man hyllar o lyfter någon till skyarna så bör man nog se helheten det viktigaste är ju dock att DIF vinner
Till skillnad från dig så har jag varit på dom 4 senaste matcherna DIF lirat. Mot HV kan jag hålla med om att det var ett billigt mål.Boxercanyon skrev:Rash om jag inte missminner mig så har Lassila 5 insläppta och 3 insläppta på de 2 senaste och det är väl verkligheten man ser på highlighten eller är det någon arrangerad historia tror du ? Ska vi gå in och jämnföra vilka lag som DIF har mött och vilka lag som varit i form vid dessa möten hemma eller borta och vem som stått i mål då och sen kan man kolla lite på % och egna skott på detta nu är det inte så viktigt men innan man hyllar o lyfter någon till skyarna så bör man nog se helheten det viktigaste är ju dock att DIF vinner
Mot Linköping så är det tack vare Lassila vi överhuvudtaget fick med oss några poäng.
Mot Timrå kunde han kanske lastas för något mål, men å andra sidan så såg hela laget helt viljelöst ut, så det var knappast pga Lassila vi torska.
Mot Brynäs är Lassila chanslös på båda målen och gör för övrigt några fina räddningar.
Larsson kanske har lite bättre räddningsprocent än Teemu, men med tanke på att Lassila spelat 6 fler matcher så känns det som en marginell skillnad.
Alltså, enligt Säcken-Challe är Lassila hetast just nu och därför står han, inget fel i det om du frågar mig.
-
Ok, klantigt formulerat av mig. Lassila är hetast just nu, och det ser inte minst Säcken-Challe, alltså spelar han nu.Boxercanyon skrev:Ja vi behöver ju inte diskutera detta mer, tur att vi har så bra o kunniga tränare som vet vem som ska spela så vi vinner matcherna
Jag har absolut inget emot Larsson, när Lassila sviktade tidigare under säsongen så gick Larsson och gjorde riktigt bra ifrån. Men sen dippade han och Lassila tog över och sen dess tycker jag inte det finns nån anledning att flytta på honom.
-
-
-
Boxercanyon skrev:Dippade ? tyckte mig höra att på canal+ även på Match puls Hockey att han missat en träning pga försenat flyg,tåg och att det gjort att han inte spelade.
På sidan/bloggen Matte Alba har ingen näsa så står det att han missade matchen p.g.a. tåg
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården