Hur ska du ta bort DFG? dem är medlemmar i DIF fotboll som alla andra och har rösträtt och saker att säga till lika mycket som oss andra.Arkju skrev:Nej, han frågar sig om man ska ha en officiell supporterklubb. Det är inte samma sak som att vara tveksam till att det ens borde få finnas officiella supporterföreningar, det är att ställa en fråga som behöver lyftas för diskussion.SirDIFalot skrev:Han säger ju att han är tveksam till om det ens borde få finnas officiella supportföreningar...
Vad är syftet med att ha en officiell supporterförening kontra en inofficiell? Vilka krav/förväntningar finns från idrottsföreningen respektive supporterföreningen och vilka skillnader blir det i de kraven om det är en officiell eller en inofficiell relation man har?
Skälet till att han ställer frågan är att den officiella supporterklubben hamnar snett mellan klubben och de (upplevda?) krav som finns från DFG och att all den dialog som varit mellan JK och DIF Fotboll helt plötsligt inte var värd något alls. I det läget hade jag också velat ta ett steg tillbaka och se över och göra rollerna och kraven/förväntningarna betydligt klarare än vad de verkar vara idag. Fungerar inte en relation som tänkt får alla inblandade ta ett steg tillbaka och fundera på varför och ändra på det man kommer fram till är fel. Inget som helt konstigt i mina ögon.
Edit:
TJ och JK är inte problemet. Ta bort DFG ur ekvationen så är 99,99% av det här problemet löst!
DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Sv: DIF Fotboll
Långt fler än DFG kastar grejer på läktaren. Finns ett hundratal "vanliga" supportrar som inte drar sig för att sänka en motståndare med ett mynt eller liknande. Skulle ett motståndarlag igen göra en mjällby/daniel Mendes skulle det återigen regna in saker.
Får päronmannen ett kännbart straff som uppmärksammas i media kommer kastandet att minska.
Får päronmannen ett kännbart straff som uppmärksammas i media kommer kastandet att minska.
Re: Sv: DIF Fotboll
Man vill gärna tro dig, men reptilhjärnor lyssnar inte på vett, aldrig någonsin. Kanske minskar det för en stund men inte för en evighet, det är ju alldeles för lätt att kasta in saker tyvärr.pulverapa skrev:Får päronmannen ett kännbart straff som uppmärksammas i media kommer kastandet att minska.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Många här har lite konstig bild av DFG. Dom hjälper nog till mer än vad dom skadar när det kommer till saker som att kasta grejer på matcher. Bara att DFG går ut och säger att ingen får kasta nå saker på matcherna gör att folk lyssnar då de ärligt talat blir lite skraja för vad som kan hända om de gör det.
Och de går ju inte direkt att säga att de inte får besöka några matcher så länge de inte gör något brottsligt på matcherna. Där skapar dom ju faktiskt inga problem som sagt.
Och de går ju inte direkt att säga att de inte får besöka några matcher så länge de inte gör något brottsligt på matcherna. Där skapar dom ju faktiskt inga problem som sagt.
Expert.
DFG är knappast fler än medlemmarna som tycker att hot är fel väg att gå. Alltså kan de inte få något demokratiskt inflytande så länge övriga medlemmar är på tårna och utnyttjar sin rösträtt. Vill inte den stora massan vara styrd av en liten klick kommer den heller inte att bli det.sthlm1891 skrev:Hur ska du ta bort DFG? dem är medlemmar i DIF fotboll som alla andra och har rösträtt och saker att säga till lika mycket som oss andra.Arkju skrev:Nej, han frågar sig om man ska ha en officiell supporterklubb. Det är inte samma sak som att vara tveksam till att det ens borde få finnas officiella supporterföreningar, det är att ställa en fråga som behöver lyftas för diskussion.SirDIFalot skrev:Han säger ju att han är tveksam till om det ens borde få finnas officiella supportföreningar...
Vad är syftet med att ha en officiell supporterförening kontra en inofficiell? Vilka krav/förväntningar finns från idrottsföreningen respektive supporterföreningen och vilka skillnader blir det i de kraven om det är en officiell eller en inofficiell relation man har?
Skälet till att han ställer frågan är att den officiella supporterklubben hamnar snett mellan klubben och de (upplevda?) krav som finns från DFG och att all den dialog som varit mellan JK och DIF Fotboll helt plötsligt inte var värd något alls. I det läget hade jag också velat ta ett steg tillbaka och se över och göra rollerna och kraven/förväntningarna betydligt klarare än vad de verkar vara idag. Fungerar inte en relation som tänkt får alla inblandade ta ett steg tillbaka och fundera på varför och ändra på det man kommer fram till är fel. Inget som helt konstigt i mina ögon.
Edit:
TJ och JK är inte problemet. Ta bort DFG ur ekvationen så är 99,99% av det här problemet löst!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Jag är väl medveten om att DFG inte kastar saker på matcherna och jag har inga problem med att DFG går på matcher så länge de sköter sig.SirDIFalot skrev:Många här har lite konstig bild av DFG. Dom hjälper nog till mer än vad dom skadar när det kommer till saker som att kasta grejer på matcher. Bara att DFG går ut och säger att ingen får kasta nå saker på matcherna gör att folk lyssnar då de ärligt talat blir lite skraja för vad som kan hända om de gör det.
Att sköta sig innebär också att man inte hotar spelare/ledare/supportrar (vare sig i Djurgården eller i motståndarlag). Den som inte kan ställa upp på en så uppenbar och enkel princip vill inte jag ha på arenan då det bara ställer till med problem och skapar onödiga kostnader som jag hellre hade sett lades på laget.
Vill man slåss med andra lags firmor och "försvara, slåss för sitt lag" så har jag inga problem med det heller så länge man håller det så jävla långt bort från civila och laget man säger sig supporta som det någonsin är möjligt.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Sv: DIF Fotboll
Största problemet med DFG är att det tenderar att bli lite väl aggressivt på t.ex. bortaresor och då hänger en del folk på. Det svinas för mycket runtomkring matcherna.
Annars tycker jag de är rätt sköna. Så jävla rätt när de skickar ut stöddiga leksingar från våra sektioner.
Annars tycker jag de är rätt sköna. Så jävla rätt när de skickar ut stöddiga leksingar från våra sektioner.
DIF Fotboll
Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/art ... wwredirect
2014-04-07, vad hände?
Helt otroligt att de inte tar ställning mot sånt där, det är elevernas ansvar att visa att sånt inte får försiggå på skolorna.Jepe skrev:Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?
DIF Fotboll
Alexander skrev:Helt otroligt att de inte tar ställning mot sånt där, det är elevernas ansvar att visa att sånt inte får försiggå på skolorna.Jepe skrev:Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?

Skämtåsido när kommer Reinfeldts presskonferens?
2014-04-07, vad hände?
-
Felet med DFG är väl att det består av ett gäng korkade pundare, som tror att de är något jävla HA. Tuffa grabbar som vågar vara numerärt överlägsna, påtända som höghus, och slå på småpojkar. Verkligen tufft.
Sju JK bussar, minst två private bussar och ett gäng minibussar! Vi blir många på kopparvallen!
Har ni inte skrivit upp er ännu? Dra ihop en bil med kompisarna. Detta vill ni inte missa!
VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
---
Mitt mål imorgon är att glömma soppan med TJ, MP och bara åka till Åtvid för att jag älskar DIF och Djurgårdsfamiljen. Jag ska dit för att jag ska sjunga DIF till seger. Nu tar vi oss i kragen och knyter näven tillsammans. Nu jävlar tar vi första segern! Vi ses vid Klocktornet imorgon.
Glöm inte, klä er i blott !
Har ni inte skrivit upp er ännu? Dra ihop en bil med kompisarna. Detta vill ni inte missa!
VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
---
Mitt mål imorgon är att glömma soppan med TJ, MP och bara åka till Åtvid för att jag älskar DIF och Djurgårdsfamiljen. Jag ska dit för att jag ska sjunga DIF till seger. Nu tar vi oss i kragen och knyter näven tillsammans. Nu jävlar tar vi första segern! Vi ses vid Klocktornet imorgon.
Glöm inte, klä er i blott !
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- SirDIFalot
Hur får vi bort dom mörka krafterna från våra skolor?Alexander skrev:Helt otroligt att de inte tar ställning mot sånt där, det är elevernas ansvar att visa att sånt inte får försiggå på skolorna.Jepe skrev:Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?
Expert.
Jag föreslår kollektiv bestrafning.SirDIFalot skrev:Hur får vi bort dom mörka krafterna från våra skolor?Alexander skrev:Helt otroligt att de inte tar ställning mot sånt där, det är elevernas ansvar att visa att sånt inte får försiggå på skolorna.Jepe skrev:Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?
- SirDIFalot
Bra förslag. Alla får Icke Godkänt i alla ämnen tills eleverna skärper sig.Alexander skrev:Jag föreslår kollektiv bestrafning.SirDIFalot skrev:Hur får vi bort dom mörka krafterna från våra skolor?Alexander skrev:Helt otroligt att de inte tar ställning mot sånt där, det är elevernas ansvar att visa att sånt inte får försiggå på skolorna.Jepe skrev:Varför har inte de skötsamma eleverna sagt ifrån?
Expert.