Raus skrev:Hade varit kul att se Josefson i VM också. Platsar han?
Japp. (Tyvärr)
Säger en del om styrkan på Sveriges lag dock. Backlund är typ förstacenter.
Backlund är skadad och missar VM. Josefson platsar inte. Däremot är det tjänstefel att Andreas Engqvist inte ens fick chansen att visa upp sig inför VM, hade lätt tagit en plats.
Ja centersidan oroar, tyvärr har de flesta bra centrarna tagit sig vidare till slutspelet.
Berglund, Zetterberg, Bäckström och H.Sedin är alla vidare och jag tvekar på att någon av dem kommer till VM om dem inte blir överkörda med 4-0 i första rundan.
Joel Lundqvist är en bra spelare i VM i en 3-4 kedja, men att sätta in honom mot typ Giroux blir jobbigt.
Sen håller jag med er andra, varför har inte Andreas Enqvist fått chansen i en Euro hockey tour turnering så att han i alla fall hade fått en chans att visa upp sig.
Jerka skrev:Oscar Eklund byter klubb i Finland. HIFK blir hans klubbadress kommande säsong.
Såg d, har han varit bra i Finland?
Han var som jag förstått det rätt bra första året, men fick hela förra säsong förstörd pga en knäskada som höll han utanför spel under långa perioder. Spelade totalt 8 matcher vilket knappast kan varit kul för honom.
Oscar Eklund är definitivt en sån back man skulle vilja haft kvar i DIF. Där kan vi snacka om en spelare som fick onödigt mycket skit under sin tid i DIF, trots att han var riktigt bra för sin ålder.