DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Hemma från Stadion! Vi är i final! Fan vad stort.

Härligt med över 7000 på Stadion, rätt skönt drag ändå, trots att det var Valborg igår. Men framförallt, jäklar vilken inställning spelarna hade i andra halvlek! Riktigt jäkla stolt över att se det. Det är så det ska se ut varenda match när man har skölden på bröstet.

Stora plus till Jawo, Chibsah, och Span och Godsway.

Okej betyg till Östberg, Bergström och även Broberg och Adde.

Minus till Arvidsson, Erton och Oyal.

Vi är en match från Europa boys.

----

Skriv upp er till Åtvid ! Match redan på lördag igen. Denna gången åker jag och polarna med JK buss för att bidra till haussen, ingen sneresa denna gång. Ta er dit! Dags att börja vinna i Allsvenskan också.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Man får vara glad för det lilla här i livet. Men herregud vad taffligt spelet är. Två rena stolpträffar för Örgryte efter huvudlöst försvarsspel av DIF. Dessutom en missad uselt slagen straff. Summa sumarum..Vi gick vidare på tur o inte på skicklighet. Men strunt samna vem minns det om 100 år...
Boharta

Inlägg av Boharta »

Man kan undra över hur bekväm Erton är med att vara kapten, särskilt i det här utsatta läget.
Användarvisningsbild
Malto

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Doyle skrev:Man får vara glad för det lilla här i livet. Men herregud vad taffligt spelet är. Två rena stolpträffar för Örgryte efter huvudlöst försvarsspel av DIF. Dessutom en missad uselt slagen straff. Summa sumarum..Vi gick vidare på tur o inte på skicklighet. Men strunt samna vem minns det om 100 år...
Såg bara sista halvtimmen, tyckte det såg riktigt bra ut, framförallt med tanke på planens kvalitet.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Är lösningen att bänka #10 helt enkelt? När han är med stannar allt eftersom det hela tiden ska gå genom honom och han stoppar upp alla goda intentioner med sin nuvarande fumlighet och sitt överarbete. Utan Erton på plan blev allt mycket rakare och enklare.
Försvaret är dessvärre helt enkelt uselt när man ständigt hamnar i knät på Höie.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äh, Erton är vår bästa spelare så fort han håller någorlunda normal nivå. Bara för att han har varit kall första 5-6 matcherna på säsongen betyder inte att vi ska ta till så drastiska åtgärder eller få panik.

Nu får vi ju faktiskt se DIF utan Erton ett par veckor då han är skadad.
Expert.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Syns på kompisvallen då!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Leijon skrev:Syns på kompisvallen då!
Synd att det krockar med Elitloppet som är en riktigt härlig folkfest.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Roma - Lazio och DIF - IFK i italienska resp. svenska cupen - samma dag. Vilken fest!
20002001

Inlägg av 20002001 »

På lördag på Kopparvallen visar vi respekt. Det ska vara HELT KNÄPPTYST under den tysta minuten för Turina. Det går gärna vara en banderoll också.

Dags att visa upp " Stil & Klass nu" , minsta gilring mot aik i den matchen vore respektlöst och vedervärdigt enligt mig, vi är bättre än så!

Vi ska dit och sjunga fram DIF till seger! Bortaresor med DIF är alltid kul.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

20002001 skrev:På lördag på Kopparvallen visar vi respekt. Det ska vara HELT KNÄPPTYST under den tysta minuten för Turina. Det går gärna vara en banderoll också.

Dags att visa upp " Stil & Klass nu" , minsta gilring mot aik i den matchen vore respektlöst och vedervärdigt enligt mig, vi är bättre än så!

Vi ska dit och sjunga fram DIF till seger! Bortaresor med DIF är alltid kul.
Helt enig.
20002001

Inlägg av 20002001 »

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/f ... le11037.ab

Usch. TJ, det där var inge bra. Gå ut och kritisera JK sådär, det är att gå ut och kritisera alla oss som reser land och fucking rike runt för DIF och som står bakom det JK säger. Jag blir förbannad när jag hör det han säger.

Tack TJ, släng ännu mer skit på Djurgårdsfamiljen och dess supportrar. Det behövs.

Suck...
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

20002001 skrev:http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/f ... le11037.ab

Usch. TJ, det där var inge bra. Gå ut och kritisera JK sådär, det är att gå ut och kritisera alla oss som reser land och fucking rike runt för DIF och som står bakom det JK säger. Jag blir förbannad när jag hör det han säger.

Tack TJ, släng ännu mer skit på Djurgårdsfamiljen och dess supportrar. Det behövs.

Suck...
Själv har jag svårt att hitta något att kritisera i det TJ säger. Tycker han beskriver situationen bra och har en bra problembeskrivning där han pekar på att JK hamnar i en jobbig sits mellan Djurgården och DFG, tycker inte att han kritiserar den "vanliga" supportern (JK eller inte) så jag har svårt att se att du ska behöva bli förbannad så länge du inte tycker att hot är okej.

Finns bara ett sätt att komma vidare och göra något bra av det här och det är att alla som stöttar hemma och/eller reser land och rike runt tar avstånd från DFG och slutar romantisera det de håller på med. DFG är inte ett stöd till Djurgården och kommer aldrig att bli det om man fortsätter agera som nu.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Han säger ju att han är tveksam till om det ens borde få finnas officiella supportföreningar...
Expert.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

SirDIFalot skrev:Han säger ju att han är tveksam till om det ens borde få finnas officiella supportföreningar...
Nej, han frågar sig om man ska ha en officiell supporterklubb. Det är inte samma sak som att vara tveksam till att det ens borde få finnas officiella supporterföreningar, det är att ställa en fråga som behöver lyftas för diskussion.
Vad är syftet med att ha en officiell supporterförening kontra en inofficiell? Vilka krav/förväntningar finns från idrottsföreningen respektive supporterföreningen och vilka skillnader blir det i de kraven om det är en officiell eller en inofficiell relation man har?

Skälet till att han ställer frågan är att den officiella supporterklubben hamnar snett mellan klubben och de (upplevda?) krav som finns från DFG och att all den dialog som varit mellan JK och DIF Fotboll helt plötsligt inte var värd något alls. I det läget hade jag också velat ta ett steg tillbaka och se över och göra rollerna och kraven/förväntningarna betydligt klarare än vad de verkar vara idag. Fungerar inte en relation som tänkt får alla inblandade ta ett steg tillbaka och fundera på varför och ändra på det man kommer fram till är fel. Inget som helt konstigt i mina ögon.

Edit:
TJ och JK är inte problemet. Ta bort DFG ur ekvationen så är 99,99% av det här problemet löst!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Skriv svar