Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Zioun

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Zioun »

Kan vi inte öppna en fond för en framtida arena?
Man lever bara en gång...
isolerad

Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra de

Inlägg av isolerad »

cCat skrev:
isolerad skrev:Kul att ni försöker skapa någonting som kan bli riktigt bra och samla ihop oss supportrar!

Men jag har en fundering kring hemsidan. Är lila som bakgrund för loggan ett medvetet val?
På vissa skärmar ser det bra ut.. Skumt..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
R: 79 G: 56 B: 208 får jag till att bakgrundsfärgen är, dvs mer rött än grönt vilket innebär att färgen är lila. Om ni vill ha blått så är det bara att höja eller sänka grönt respektive rött.
Senast redigerad av isolerad den 2013-05-01 17:53:22, redigerad totalt 1 gånger.
i
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Andy skrev:Att värvningar ska ske i samråd med oss är enbart en garanti för att kunna lägga in ett veto om Challe, mot förmodan, skulle föreslå en ur ett suporterperspektiv kontroversiell värvning.

Vår utgångspunkt är dock - till skillnad mot under "Rädda Otto" då vi arbetade för en särskild spelare - att Challe är den som bäst både vet vad laget behöver och hur det som finns på marknaden kan värderas och passa in.

Vi har en tight dialog med Challe och DIF och hittills råder full samsyn.

Jag är ganska säker på att vi aldrig kommer att behöva vårt "veto" men det känns tryggt att ha det - det är ju trots allt många som bidrar och lägger sina surt förvärvade pengar på vår insamling. Vi vill ju vara helt säkrta på att vi - liksom efter "Rädda Otto" - kan se de som bidrar i ögonen och känna stolthet.
Kan ni ge ett exempel på detta veto, bara för att förtydliga. Är det till exempel om Jimmie förlänger och Ahlén kommer in och Challe vill värva Carl Gustafsson i januari?

Jag förstår själva idén bakom detta vetot, men tycker förklaringen/beskrivningen känns lite luddig.

För övrigt fantastiskt initiativ och jag kommer att donera och hoppas att ni har styrkan och orken att fortsätta i all evighet :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Zioun skrev:Kan vi inte öppna en fond för en framtida arena?
Styrelsen är inte intresserad av att Djurgården äger en egen arena. Blev ganska tydligt på infomötet senast.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi gör

Inlägg av cCat »

isolerad skrev:
cCat skrev:
isolerad skrev:Kul att ni försöker skapa någonting som kan bli riktigt bra och samla ihop oss supportrar!

Men jag har en fundering kring hemsidan. Är lila som bakgrund för loggan ett medvetet val?
På vissa skärmar ser det bra ut.. Skumt..

R: 79 G: 56 B: 208 får jag till att bakgrundsfärgen är, dvs mer rött än grönt vilket innebär att färgen är lila. Om ni vill ha blått så är det bara att höja eller sänka grönt respektive rött.
Tack. Kan inte du maila mig på martin@djurgardshjalpen.se?

Du får gärna hjälpa till mer om du vill?

Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Zioun skrev:Kan vi inte öppna en fond för en framtida arena?
Mm, vi behöver bara ett hundratal miljoner och sedan tillstånd att bygga den. (Och då är samla in ett hundratal miljoner den enkla biten)
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

seppuko skrev:
Andy skrev:Att värvningar ska ske i samråd med oss är enbart en garanti för att kunna lägga in ett veto om Challe, mot förmodan, skulle föreslå en ur ett suporterperspektiv kontroversiell värvning.

Vår utgångspunkt är dock - till skillnad mot under "Rädda Otto" då vi arbetade för en särskild spelare - att Challe är den som bäst både vet vad laget behöver och hur det som finns på marknaden kan värderas och passa in.

Vi har en tight dialog med Challe och DIF och hittills råder full samsyn.

Jag är ganska säker på att vi aldrig kommer att behöva vårt "veto" men det känns tryggt att ha det - det är ju trots allt många som bidrar och lägger sina surt förvärvade pengar på vår insamling. Vi vill ju vara helt säkrta på att vi - liksom efter "Rädda Otto" - kan se de som bidrar i ögonen och känna stolthet.
Kan ni ge ett exempel på detta veto, bara för att förtydliga. Är det till exempel om Jimmie förlänger och Ahlén kommer in och Challe vill värva Carl Gustafsson i januari?

Jag förstår själva idén bakom detta vetot, men tycker förklaringen/beskrivningen känns lite luddig.

För övrigt fantastiskt initiativ och jag kommer att donera och hoppas att ni har styrkan och orken att fortsätta i all evighet :)
Är väl snarare ett scenario där Challe blir galen och vill värva tex Almtorp som vill undvikas och vetot kan komma in i bilden. Varje säsong värvas det ju minst 1 spelare som alla fans och forumiter unisont tar avstånd ifrån och iaf jag vill bidra till en profil som både gillas av fans och är bra sportsligt."Rädda Otto" har ju en bättre klang än " Rädda Tyler Plante" tex.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Almtorp skulle väl vara en ganska så bra (eller kanske väldigt bra) center i Allsvenskan?

Vi har ju faktiskt ingen "Touma" där ute. Det närmaste vi kommer är väl Fernholm och den är väl en värvning de flesta skulle vara nöjda över. (I Elitserien alltså)
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi

Inlägg av Daniel942 »

cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:En fråga.

På twitterkontot står det
"Vilken spelare pengarna går till bestäms i samråd med Djurgårdshjälpen."

Vad innebär det exakt? Är det inte bättre om det är till 100% upp till Challe?
Svar på frågan.

Vi tillfrågar Challe vilka spelare han anser vara intressanta och som han vill använda pengarna till.

Vi beslutar om vi tycker det är okej att släppa diskuterad summa för nämnde spelare.

Challe har alltid sista ordet.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande.

Ok. Finns det någon speciell anledning till detta? Litar man inte på Challe? Finns det vissa spelare som han vill ha in som ni känner att vi inte borde ta in?

Vilken typ av spelare är det ni kommer säga nej till? Spelare som saknar Djurgårdsanknytning?

MÅSTE Challe använda dessa pengar? Om vi börjar serien kanonbra och inte ser någon anledning att värva någon, hur blir det då? Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget?
Vi kommer att diskutera med Challe.

Vill man själv ha full kontroll på vem som värvas för sina pengar föreslår jag att man startar sin egen kampanj och bestämmer vad man vill ha för upplägg.

Du verkar ta dig själv på för stort allvar, ärligt talat nu. Samla in pengar till spelartruppen om ni känner för det, men sen ska ni ju inte lägga er i Challes jobb alls.
DIF!
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans ka

Inlägg av cCat »

Daniel942 skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:En fråga.

På twitterkontot står det
"Vilken spelare pengarna går till bestäms i samråd med Djurgårdshjälpen."

Vad innebär det exakt? Är det inte bättre om det är till 100% upp till Challe?
Svar på frågan.

Vi tillfrågar Challe vilka spelare han anser vara intressanta och som han vill använda pengarna till.

Vi beslutar om vi tycker det är okej att släppa diskuterad summa för nämnde spelare.

Challe har alltid sista ordet.

Därav samråd, Challe kan inte bara ta pengarna till vad som helst utan Djurgårdshjälpens medgivande.

Ok. Finns det någon speciell anledning till detta? Litar man inte på Challe? Finns det vissa spelare som han vill ha in som ni känner att vi inte borde ta in?

Vilken typ av spelare är det ni kommer säga nej till? Spelare som saknar Djurgårdsanknytning?

MÅSTE Challe använda dessa pengar? Om vi börjar serien kanonbra och inte ser någon anledning att värva någon, hur blir det då? Skjuts pengarna in i nästa års spelarbudget?
Vi kommer att diskutera med Challe.

Vill man själv ha full kontroll på vem som värvas för sina pengar föreslår jag att man startar sin egen kampanj och bestämmer vad man vill ha för upplägg.

Du verkar ta dig själv på för stort allvar, ärligt talat nu. Samla in pengar till spelartruppen om ni känner för det, men sen ska ni ju inte lägga er i Challes jobb alls.
För stort allvar? Utveckla tack?

Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsamman

Inlägg av Daniel942 »

cCat skrev:

Du/ni verkar ju vilja lägga er i Challes jobb? Vad tänker ni med?

Antingen har man ju fullt förtroende för Challe och låter han bestämma eller så borde ni inte göra något alls. Oavsett hur mycket du vill ha känslan av att du bestämde vilka spelare som ska lira i DIF Hockey.
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Jepe »

Kul initiativ. Men som många andra varit inne på är jag skeptisk till det här med att ni bakom detta kan lägga in ett "veto". Blir ju lite som att ni är en extern finansiär fast ni basar över andras pengar & inte enbart era egna. Detta gör tyvärr att jag tvekar till att sätta in pengar på kontot.

Hade hellre sett att pengarna var Challes att bruka när de behövs och det är användbart.

Vill inte låta alltför negativ men att andra personer, som jag har noll koll på hur mycket hockey ni kan, ska styra pengarna likt en välgörenhetsstiftelse. Kommer ändå i slutändan säkert sätta in en slant men just nu tvekar jag.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsa

Inlägg av cCat »

Daniel942 skrev:
cCat skrev:

Du/ni verkar ju vilja lägga er i Challes jobb? Vad tänker ni med?

Antingen har man ju fullt förtroende för Challe och låter han bestämma eller så borde ni inte göra något alls. Oavsett hur mycket du vill ha känslan av att du bestämde vilka spelare som ska lira i DIF Hockey.
Jag vill bara klargöra en sak.

Är det så att du tror att jag gör detta för att få vara med och bestämma i DIF Hockeys arbete?

Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det är verkligen bara i Djurgården ett initiativ syftande till att förstärka spelarbudgeten med 2 MSEK, i ett läge då vi står vid avgrundens rand, kan ifrågasättas.

Man känner igen tongångarna från Rädda Otto och det är återigen ungefär samma personer som är mot initiativ syftande till att ge DIF bättre sportliga förutsättningar.

Min egen uppfattning är enkel - det är bättre att göra något än ingenting. Jag driver hellre en kampanj som är 25% fel (och därmed 75 % rätt) än gör ingenting (och därmed 100% fel).

Om världen delas upp i de som gör något och dr som sitter bakom en skärm, gör ingenting utom att klaga på de som gör något väljer jag alla dagar att tillhöra den förstnämnda gruppen.

Till er som vill vara med och hjälpa DIF att få en slagkraftigare trupp och som tror på det Djurgårdshjälpen står för - välkomna att vara med och skapa kampanjen - den tillhör och görs av oss alla.

Till er som tror att det är bättre att driva en annan kampanj, samla pengar till något annat eller bara tycker att man ska hjälpa DIF på något annat sätt - till er säger jag - ni har mitt fulla stöd - lycka till med ert!

Till er som inte vill engagera er på något sätt och samtidigt klanka ner på andra som försöker bidra till er vill jag bara säga - fundera på om det ni gör på något sätt bidrar till klubben ni säger er älska.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alla bidrag in på DIF Hockeys SEB-konto är viktiga. Vi kommer att behöva bidra med pengar mer eller mindre löpande då vi är i en knivig sits så länge som vi är kvar i HA. Sätt in en hundring i månaden, eller tre hundra eller tre tusen. Om vi alla som har någon slags inkomst gjorde detta skulle klubben andas mycket lugnare.

Ifrågasätt inte så jävla envist, detta initiativ ÄR sanktionerat av Djurgården Hockey.

Stötta och älska vår förening!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar