Linkan är tillsammans med Thoresen och Adam Andersson de enda offensiva hoten i DIF. Han gör en bra match igår men slarvar klart vid 2-1 målet. Antar att man får ta det onda med det goda.
Ska vi göra några fler mål den här säsongen får Eklund och Falk m.m kliva upp. Dessa herrar har inte gjort någonting i de matcher jag har sett så här långt.
Det är nog varken rätt eller fel utan snarare frustration från Calle Johansson, precis samma frustration som Challe Berglund ger uttryck för. De säger helt enkelt lite mer i stundens hetta än vad de skulle säga med normalpuls.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kritiken är befogad men Linkan ska inte bara ha ris. Han kämpar hårt och om jag får gissa så är han frustrerad över missade frilägen och att passningsspelet inte funkar. När han lite för tidigt "ger upp" så gör han det i fel lägen.
Tror de rutinerade tänker lite väl defensivt för att säkra upp att så lite misstag som möjligt görs av de yngre. Har också sett att de "offrat" egna målchanser för att ge junisarna möjlighet till att göra mål.
De matcher jag sett hittills tycker jag Linkan har visat ett större hjärta än på länge. Han har bitvis slitit hårdare än vanligt i egen zon och gått in lite tuffare i närkamperna.
Tråkigt att han inte sätter chanserna dock och att han inte lyckas skapa fler riktigt farliga målchanser.
Linkan är väl framför allt en puckhållare, passningsläggare och målskytt snarare än grovjobbare.
...ja vad ska man säga o denna Linkan? Han har en extremt stor potential som bräcker det mesta när han känner görd et. Tycker man ser frustrationen i hans ´ögon när spelet i dif inte funkar. Då känns det nästan som om han ska markera att det är ingen ide att kämpa när vi ändå inte lyckas spela med pucken. Som att förnedringen i tredje gör att han inte vill vara delaktig. Ja, vad vet jag, synd iaf på en annan så väl genomförd match av honom. Där han till2-1 målet tillsammans med Lassila var Difs bästa. Han är inte värd denna sågning, men med tanke på hans kapacitet var slarvet hekt onödigt! Men kan han kämpa hela matchen igenom tror jag han går mot en lysande säsong, speciellt när Otto e tillbaka, så han får någon att lira med...
ciaobella
DJ The real one.. skrev:Tycker karln verkar jävligt disträ överhuvudtaget..
Det måste väl ändå vara årets överdrift..Tycker att Linkan har krigat på jävligt bra hittils under säsongen, han agerade kanske inte så jävla aggresivt vid frölundas 2-1 mål igår men annars har han svarat för en fullt godkänd säsong hittils. Linkan är dessutom en av ytterst få i laget som kan skapa lite tryck i motståndarzonen..
DJ The real one.. skrev:Tycker karln verkar jävligt disträ överhuvudtaget..
Det måste väl ändå vara årets överdrift..Tycker att Linkan har krigat på jävligt bra hittils under säsongen, han agerade kanske inte så jävla aggresivt vid frölundas 2-1 mål igår men annars har han svarat för en fullt godkänd säsong hittils. Linkan är dessutom en av ytterst få i laget som kan skapa lite tryck i motståndarzonen..
113 WHB
Nu menade jag inte bara på planen.. Men det är förvisso ointressant hur han är utanför planen så länge han ger 100% på den! Vilket han uppenbarligen inte gör. Själv fattar jag dock lättast tycke för spelare som visar ett brinnande engagemang för sin klubb jämt.
När han sedan bemöter kritiken med följande "det går in i ena örat o ut genom det andra" Blir i alla fall jag fundersam på om vi ska vänta oss även i framtiden att han kan visa upp ett nonchalant beteende. Om så är fallet har jag inte mycket till övers för honom. Hur var det Boustedt sa? "Vi hänger ingen för ett misstag, men vi skjuter den som inte ger allt" det är den inställningen som ska gälla!!!
I vissa lägen ser Linkan lite lojj ut, jag tycker att Calle har helt rätt. Av en sån toppspelare som Linkan ändå är måste han väl prestera mer än vad han har gjort än så länge? Rätta mig om jag har fel.