DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Re: DIF i Media

Inlägg av Buford »

Nummer19 skrev:Största frågan är hur fan TV4 lyckades få med Hardy på det här jippot.
Precis, karln vill ju knappt låta sig intervjuvas och har aldrig gillat media.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

Buford skrev:
Nummer19 skrev:Största frågan är hur fan TV4 lyckades få med Hardy på det här jippot.
Är väl tacksammare att träna några som kämpar till skillnad mot gamnacke-gänget som tog DIF till AS?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

BaronVonDif skrev:
Buford skrev:
Är väl tacksammare att träna några som kämpar till skillnad mot gamnacke-gänget som tog DIF till AS?
Eller distans helt enkelt. Detta är nog en rätt rolig grej att göra, även för Hardy nu när han skapat sig lite distans till alla år då hockey var lika med press och krav.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Men det är väl ganska uppenbart? Började väl kännas skralt i plånboken...

Jag kan för mitt liv inte begripa hur normalt funtade människor, trots en redig ersättning, frivilligt kan ställa upp i alla dessa pinsamma jippo-program som TV sänder numera. Herregud.

Nu har jag inte kollat på just det här programmet, men alla B-kändisar som slåss med näbbar & klor för att fortfarande få vara kvar i rampljuset genom att ställa upp i diverse lågvatten & kalkonproduktioner får mig att uttryckligen må dåligt både fysiskt och psykiskt.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:Men det är väl ganska uppenbart? Började väl kännas skralt i plånboken...

Jag kan för mitt liv inte begripa hur normalt funtade människor, trots en redig ersättning, frivilligt kan ställa upp i alla dessa pinsamma jippo-program som TV sänder numera. Herregud.

Nu har jag inte kollat på just det här programmet, men alla B-kändisar som slåss med näbbar & klor för att fortfarande få vara kvar i rampljuset genom att ställa upp i diverse lågvatten & kalkonproduktioner får mig att uttryckligen må dåligt både fysiskt och psykiskt.
Exakt, varför krångla till det? Sport, nyheter och program om dinosaurier.

Sport, nyheter och program om dinosaurier. Enkelt.

Film kan man se utan reklam i annat valfritt medium.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"Jag hade inga problem med ryggen förra säsongen, men jag är ingen stor tacklare på det sättet."
- Honken tar död på myten om att han inte kan gå in hundraprocentigt i tacklingsmomenten.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:"Jag hade inga problem med ryggen förra säsongen, men jag är ingen stor tacklare på det sättet."
- Honken tar död på myten om att han inte kan gå in hundraprocentigt i tacklingsmomenten.
Tycker att Honkens styrka är mer att hålla bort backarna/centrar än sätta hårda tacklingar. Få i vårt lag är lika bra på att använda kroppen för att hålla bort folk och skapar utrymme till andra spelare.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Exakt, han är makalös på detta. Tyvärr var han väldigt makalös på detta när alla andra tyckte det var ok att byta, så det blev ingen bra timing många gånger.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Söderström klev in i programmet; "hockeymatchen" Söderström, Rundqvist, Masken Carlsson, Dick Tärnström & Mattias Notan Norström klev in i dagens program för att förstärka laget.

Eftersom Dregen är Djurgårdare så kan man säga att han stalkade Söderström, men det lönade sig eftersom Dregen fick Söderströms guldhjälm från -2000
DIF_Tankar

Inlägg av DIF_Tankar »

En liten intervju med legendaren Håkan Södergren

http://diftankar.blogspot.se/2013/04/in ... hakan.html
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 6734152.ab

"De idrottsklubbar som drivs som aktiebolag ska även fortsättningsvis betala för polisens insatser i samband med matcher – men bara halva kostnaden. Det föreslår regeringens utredare Bo Svensson."

Jahapp där gick det åt helvete.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 6734152.ab

"De idrottsklubbar som drivs som aktiebolag ska även fortsättningsvis betala för polisens insatser i samband med matcher – men bara halva kostnaden. Det föreslår regeringens utredare Bo Svensson."

Well, det är helt åt helvete att klubbar som inte bedriver sin verksamhet som AB skall slippa undan betalning.

Dock så är halverad kostnad bättre än ingenting alls även om man tycker det borde vara lika för alla lag.

Hoppas dock att de även tar i beaktande den begränsning av vilka områden polisen faktiskt får ta betalt för, för i sådant fall finns det en chans att få ner kostnaderna. Om polisen endast får ta betalt över de områden som klubbarna själva kan påverka. (Arena, Biljettkassor och dylikt) så minskar kostnaderna en hel del också. Kostar betydligt mindre att behöva betala polisinsatsen för Arenan snarare än t.ex hela globenområdet.

Dock har jag en känsla av att om så är fallet så kommer vi se betydligt fler poliser INNE på arenan och betydligt mindre poliser utanför arenan :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

18DIF91 skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 6734152.ab

Well, det är helt åt helvete att klubbar som inte bedriver sin verksamhet som AB skall slippa undan betalning.

Dock så är halverad kostnad bättre än ingenting alls även om man tycker det borde vara lika för alla lag.

Hoppas dock att de även tar i beaktande den begränsning av vilka områden polisen faktiskt får ta betalt för, för i sådant fall finns det en chans att få ner kostnaderna. Om polisen endast får ta betalt över de områden som klubbarna själva kan påverka. (Arena, Biljettkassor och dylikt) så minskar kostnaderna en hel del också. Kostar betydligt mindre att behöva betala polisinsatsen för Arenan snarare än t.ex hela globenområdet.

Dock har jag en känsla av att om så är fallet så kommer vi se betydligt fler poliser INNE på arenan och betydligt mindre poliser utanför arenan :P
Det är väl en ökning. Vi har väl betalat 25% fram tills nu?
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

18DIF91 skrev:Dock har jag en känsla av att om så är fallet så kommer vi se betydligt fler poliser INNE på arenan och betydligt mindre poliser utanför arenan :P
Ungefär scenariot: Hovet är fyllt till sista plats men bara hälften är betalande åskådare, resten poliser... :D
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Bremberg goes bananas på twitter, vet inte men om man är en av de 3-4 största i DIFs historia så klankar man inte ner på klubben via twitter.

Tror tyvärr att han ställde till det rätt rejält förra säsongen inom truppen. Önskar självklart Bremberg all lycka och han var kung när han lekte i DIF tröjan, men han och hans twitter...njaaaaa
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar