Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
Nej jag är inte Jimmie.

Jag vet dock detta till hundra procent.

I övrigt brukar jag vara noga med att skilja på när jag vet och när jag spekulerar.
Men återigen, hur kan du veta detta om du inte är Jimmie? Läs vad jag skrev ovan.
Man kan väl veta något om hur någon annan känner, tänker och resonerar utan att vara den personen?

Jag vet också, utan att vara Fimpen, att Fimpen önskar något överjävligt att kunna fortsätta i DIF fast det ser mörkt ut.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har man problem att motivera sig för ytterligare en säsong så är väl det så uppenbart att att kanske gå från 80.000 kr i månaden till 40.000 kr knappast är faktor som hjälper.

Även om det, huvudsakligen, inte handlar om pengar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
Nej jag är inte Jimmie.

Jag vet dock detta till hundra procent.

I övrigt brukar jag vara noga med att skilja på när jag vet och när jag spekulerar.
Men återigen, hur kan du veta detta om du inte är Jimmie? Läs vad jag skrev ovan.
Man kan väl veta något om hur någon annan känner, tänker och resonerar utan att vara den personen?
Nej, det gör det ju till precis lika stora spekulationer som mina åsikter i frågan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Har man problem att motivera sig för ytterligare en säsong så är väl det så uppenbart att att kanske gå från 80.000 kr i månaden till 40.000 kr knappast är faktor som hjälper.

Självfallet är det så, naivt att tro något annat.
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Har man problem att motivera sig för ytterligare en säsong så är väl det så uppenbart att att kanske gå från 80.000 kr i månaden till 40.000 kr knappast är faktor som hjälper.

Självfallet är det så, naivt att tro något annat.
Exakt, jag tvivlar inte en sekund på att Jimmie ställer upp för DIF i ur och skur, han är förfan urtypen av en Järnkamin. Men man glömmer lätt att ishockey spelare lever på att spela ishockey och som med alla jobb så spelar faktiskt lönen roll.
Sen kan folk sitta och tro annat, men då är man rätt naiv.
Rix

Inlägg av Rix »

Tänkte på en sak såhär inför stundande VM, det vore perfekt för Challe att åka till Globen och scouta lite spelare. Nu kommer de flesta spelare som spelar VM inte vara aktuella för AS i Sverige, men kanske kan hitta en eller två i de mindre lagen, som man kan kolla upp hela VM och kolla hur han gått i ligorna.

Kan tänka mig att spelare i Österrike, Schweiz, Tyskland, Lettland, Danmark, Tjeckien och Finland kan vara intressanta och inte heller helt omöjliga att locka över.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Rix skrev:Tänkte på en sak såhär inför stundande VM, det vore perfekt för Challe att åka till Globen och scouta lite spelare. Nu kommer de flesta spelare som spelar VM inte vara aktuella för AS i Sverige, men kanske kan hitta en eller två i de mindre lagen, som man kan kolla upp hela VM och kolla hur han gått i ligorna.

Kan tänka mig att spelare i Österrike, Schweiz, Tyskland, Lettland, Danmark, Tjeckien och Finland kan vara intressanta och inte heller helt omöjliga att locka över.
En ny Lassen kanske? :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Rix

Inlägg av Rix »

seppuko skrev:
Rix skrev:Tänkte på en sak såhär inför stundande VM, det vore perfekt för Challe att åka till Globen och scouta lite spelare. Nu kommer de flesta spelare som spelar VM inte vara aktuella för AS i Sverige, men kanske kan hitta en eller två i de mindre lagen, som man kan kolla upp hela VM och kolla hur han gått i ligorna.

Haha nja, backsidan är ju spikad, men kanske finns någon forward som sticker ut. Dock är det ett långskott såklart :D
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Rix skrev:
seppuko skrev:

Haha nja, backsidan är ju spikad, men kanske finns någon forward som sticker ut. Dock är det ett långskott såklart :D
Glöm inte att Lassen faktiskt spelade forward ett kort tag!

Nä men för att vara seriös, självklart kommer Challe eller någon vara där för scouting, om inte för denna säsong men för framtiden. Hockeyn i Europa har tagit stora steg fram vilket vi som faktiskt tittar på VM sett. Dock är steget till Elitserien kanske fortfarande lite för stort för vissa men nu med andra förutsättningar är det mer öppet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Modo släpper: Björn Svensson enligt Expressen.

Om ni fick välja fritt, vilka skulle ni värva hit eller vilka ska Challe snegla lite extra på:

(En kan vi redan stryka på listan, Niklas Roest som blev klar för Bik Karlskoga.)

NORGES VM-TRUPP

Målvakter:

Lars Haugen (Minsk), Steffen Söberg (Vålerenga), Lars Volden (Espoo Blues).

Backar:

Alexander Bonsaksen (Rögle), Jonas Holös (Växjö), Henrik Solberg (Stavanger), Daniel Sörvik (Vålerenga), Ole-Kristian Tollefsen (Färjestad), Mats Trygg (Lörenskog), Henrik Ödegaard (Sparta Sarpsborg).

Forwards:

Morten Ask (Vålerenga), Anders Bastiansen (Färjestad), Robin Dahlström (Örebro), Kristian Forsberg (Modo), Mads Hansen (Storhamar), Marius Holtet (Färjestad), Andreas Martinsen (Düsseldorf), Ken André Olimb (Düsseldorf), Mathis Olimb (Frölunda), Mats Rosseli Olsen (Frölunda), Niklas Roest (Sparta Sarpsborg), Martin Röymark (Färjestad), Per-Åge Skröder (Modo), Lars Erik Spets (Lörenskog), Patrick Thoresen (SKA St. Petersburg).
Bild
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Rocky3000 skrev:Modo släpper: Björn Svensson enligt Expressen.

Om ni fick välja fritt, vilka skulle ni värva hit eller vilka ska Challe snegla lite extra på:

(En kan vi redan stryka på listan, Niklas Roest som blev klar för Bik Karlskoga.)

NORGES VM-TRUPP

Målvakter:

Backar:

Alexander Bonsaksen (Rögle), Jonas Holös (Växjö), Henrik Solberg (Stavanger), Daniel Sörvik (Vålerenga), Ole-Kristian Tollefsen (Färjestad), Mats Trygg (Lörenskog), Henrik Ödegaard (Sparta Sarpsborg).

Forwards:

Morten Ask (Vålerenga), Anders Bastiansen (Färjestad), Robin Dahlström (Örebro), Kristian Forsberg (Modo), Mads Hansen (Storhamar), Marius Holtet (Färjestad), Andreas Martinsen (Düsseldorf), Ken André Olimb (Düsseldorf), Mathis Olimb (Frölunda), Mats Rosseli Olsen (Frölunda), Niklas Roest (Sparta Sarpsborg), Martin Röymark (Färjestad), Per-Åge Skröder (Modo), Lars Erik Spets (Lörenskog), Patrick Thoresen (SKA St. Petersburg).
Ingen av dem :P? Ända man vill ha från norge är ju Martin S och Donati's ^^ ( om inte espen tänker göra comeback haha )
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:
minalman skrev:
BaronVonDif skrev:Fan vilken beslutsångest Ölvestad verkar ha.
Kanske "någon" kan prata med honom och förklara att han behövs?
Jag trodde vi hade kommit fram till att hot inte är rätt väg att gå...? ;)
Det där var väl inget "hot"? ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Inlägg av Rix »

Morwin skrev:
Rocky3000 skrev:Modo släpper: Björn Svensson enligt Expressen.

NORGES VM-TRUPP

Målvakter:

Backar:

Forwards:

Ingen av dem :P? Ända man vill ha från norge är ju Martin S och Donati's ^^ ( om inte espen tänker göra comeback haha )
Patrick Thoresen kan gärna svänga förbi i DIF igen :) Samt in med Tollefsen där bak så är det klart.
Staten

Inlägg av Staten »

Saviano kan ju omöjligt vara aktuell fortfarande? Det är ju tre veckor sedan Aftonbladetartikeln och inget har hänt.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tror att dom flesta elitserieklubbar är beredda att erbjuda Ölvestad ett kontrakt med hyfsat betalt. Väldigt mycket mer betalt än vad DIF kommer att kunna erbjuda honom. Men känner man Jimmy rätt så blir det DIF eller inget.
Låst