DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Malto

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Staten skrev:Jarnkaminerna väljer alltså till slut att ta Dfgs sida, baserat på vad som sagts till dem av Dfg och hur de uppfattade situationen. Man väljer att referera till MPs subjektiva bedömning och att den får stå för honom. MP har uttryckt att han känt sig hotad. Konstigt? Nej, inte direkt. Hade grovt kriminella kommit till min arbetsplats och sagt att jag borde avgå om inte resultaten går vår väg och samtidigt referera till Alven, så hade min subjektiva bedömning vart att situationen är hotfull.

Jk väljer att lyssna på Dfg och skylla situationen på MP. Mycket oklokt beslut, men nu vet vi var deras värderingar ligger.
Känns tyvärr som spiken i kistan för möjligheterna att få rätt personer och rätt företag att investera tid och pengar i föreningen. Sjukdomsinsikten är helt obefintlig tydligen ....
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Först hockeyn och sedan fotbollen. JK får nog skaffa en ny idrottsförening att supporta.
Med tanke på alla resor och happenings JK arrangerar i samband med DIFs matcher så är det nog så att DIF finns för JKs skull och inte tvärtom.
Senast redigerad av minalman den 2013-04-30 10:13:13, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Rätt märklig artikel från JK, tyvärr. Brukar numera tycka de formulerar sig väl och har sakliga argument men den här var dessvärre tämligen tafflig.

Ger inget vidare seriöst intryck. :?
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

-daniel- skrev:Rätt märklig artikel från JK, tyvärr. Brukar numera tycka de formulerar sig väl och har sakliga argument men den här var dessvärre tämligen tafflig.

Oerhört märklig kommentar från JK. Man säger emot sig själv flera gånger i texten och avslutar med att man "i sammanhanget" vill uttrycka glädje över bevarandet av 51%-regeln. Vad har den med saken att göra?

Känns som en artikel författad av en kommitté.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Rätt märklig artikel från JK, tyvärr. Brukar numera tycka de formulerar sig väl och har sakliga argument men den här var dessvärre tämligen tafflig.

Blev konfunderad när jag läste texten.

Detta stycke var extra märkligt:
Om den är helt sann vet ingen utom de inblandade men vi i Järnkaminernas styrelse går i god för att vi tror att det är den mest sannolika.
Hur går det ihop? Vad menas? Att den mest sannolika sanningen är den att de hotade inte hotats? Går de "i god för" att det är sannolikt?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Magnutz skrev:

Blev konfunderad när jag läste texten.

Detta stycke var extra märkligt:
Om den är helt sann vet ingen utom de inblandade men vi i Järnkaminernas styrelse går i god för att vi tror att det är den mest sannolika.
Hur går det ihop? Vad menas? Att den mest sannolika sanningen är den att de hotade inte hotats? Går de "i god för" att det är sannolikt?

Påminner om Tage Danielssons monolog om sannolikhet.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Nu glömmer vi denna soppa och så sluter vi alla upp på Stadion imorgon för att sjunga DIF till final!

Ta det lite lugnare med drickandet ikväll, det kommer jag göra så är vi alla i grym form för att hjälpa DIF mot Europa.

Passa även på att skriva upp er till Åtvid borta på lördag. Jag ska dit! Det borde ni också. 150 kronor för att åka med JK:s bussar. Det är INGENTING.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Riktigt häftig första maj. Efter gamla LO-basens tal i Vallentuna Centrum två högintressanta europamatcher. DIF-ÖIS och sedan Barcelona mot München. Tre världshändelser på samma dag!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Vinna cupen vinna cupen Djurgården!

Dags att bege sig ut mot stan och leta återställare!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Staten

Inlägg av Staten »

Erton, Erton, Erton... vad fan sysslar du med? En straff SKA sitta i det här pissiga jävla skitläge vi befinner oss i.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Staten skrev:Erton, Erton, Erton... vad fan sysslar du med? En straff SKA sitta i det här pissiga jävla skitläge vi befinner oss i.
Erton är helt slut som spelare just nu. Gör ingenting rätt.

Tvivlar på att vi får ens 5 miljoner för honom i sommar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:
Staten skrev:Erton, Erton, Erton... vad fan sysslar du med? En straff SKA sitta i det här pissiga jävla skitläge vi befinner oss i.
Erton är helt slut som spelare just nu. Gör ingenting rätt.

Tvivlar på att vi får ens 5 miljoner för honom i sommar.

Så, då slapp vi det "problemet".

Annars speglar detta möte DIF:s uselhet rätt bra just nu.
Vi skulle förmodligen legat i botten även i Superetttan

--------------

Meeen, Jawo gör en grym 2:a halvlek
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Fan va mycket bättre och enklare anfallsspelet ser ut utan erton. Kanske borde spela honom på en kant eller som topp istället när han är tillbaka. För han slår bort på tok för mycket bollar och spelat långt över sin kapacitet.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Skönt med seger mot öis.
Herregud vilken skillnad det blev till det bättre för laget när Erton klev av, tänker då främst på Andreas J och Jawo. Kul att se
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Erton vet inte vad som har hänt med honom. Jawo var grym idag. Vi vann med nöd och näppe. ÖIS var ju helt klart värda en kvittering. Skönt att man får vinna lite nu. Behövs i såna här dagar. Var ju inget fin-lir direkt. Kan ju ha varit mattan som bidrog en del till det.Men vad fan spelar det för roll? Vi är i final :D
Skriv svar