Ja det vi får se. Är väl förmodligen omöjligt att hitta en värdig ersättare överhuvudtaget även om jag tycker han som hoppat in några avsnitt i våras var bra också.Jepe skrev:Japp såg det för nån dag sen, riktigt tråkigt. 08hockey tappade nästan allt när han slutade vara med där. Blev inte samma sak, får se hur 08fotboll klarar sig.laxen skrev:Wille hoppar av 08 fotboll också. Jävligt synd. Men jag förstår till 100%.Jepe skrev:Dags för nästa avhopp:
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... gt-avhopp/
Går verkligen som på räls för fotbollen.
DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Verkar vara ändrade planer nu dock och han blir kvar:Jepe skrev:Dags för nästa avhopp:
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... gt-avhopp/
Går verkligen som på räls för fotbollen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6689977.ab
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
MP har ALDRIG kunnat ta kritik bra. MP ville rädda sin karriäroch ville inte bara "ge upp" Han tog alltså tillfället i akt att lämna när några kom dit för att kritisera hans sätt att leda laget. MP blev inte hotad. Han blev konfronterad och kritiserad, klarar man inte av det som fotbollstränare ja då skall man fan inte vara tränare. Sättet han lämnar på är enbart för att rädda sin egna hud och på så sätt skadar han föreningen något enormt. TJ har velat hoppa av länge och det har många snackat om länge, frågan var bara när.
Skall bli intressant att se hur media vinklar detta när det visar sig att ingen av männen blir åtalad. Kommer polisen få kritik då eller hur kommer det bli? MP kan ju inte ha kryddat sin historia inte... De svalde hans historia med hull och hår och att hata lite på supportrar är det bästa de vet. Skulle inte förvåna mig om de kommer fram till att detta är några mästarbovar som sopat igen sina spår så pass bra att det inte går att döma dem för ngt....
Skall bli intressant att se hur media vinklar detta när det visar sig att ingen av männen blir åtalad. Kommer polisen få kritik då eller hur kommer det bli? MP kan ju inte ha kryddat sin historia inte... De svalde hans historia med hull och hår och att hata lite på supportrar är det bästa de vet. Skulle inte förvåna mig om de kommer fram till att detta är några mästarbovar som sopat igen sina spår så pass bra att det inte går att döma dem för ngt....
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
DIF Fotboll
Det är väl föga förvånande att Polisen skulle ha större tilltro till MP än ett par medlemmar från DFG?
Men ffs, detta forum är ju som att höra på en vinylskiva (en svart stor skiva som man lyssnade på innan CD:n, mp3 eller Spotify för er som är för unga) som har hakat upp sig. Varför pratar ingen om de verkliga problemen som att vi tagit 1 p efter så många omgångar eller att vi inte har någon huvudtränare, eller ordförande, en ordförande som drog in bra pengar till föreningen dessutom... Är mycket mer orolig för det än vad MP gjort eller inte gjort. Snacka om att lägga energin på fel saker.Pogue Mahone skrev:MP har ALDRIG kunnat ta kritik bra. MP ville rädda sin karriäroch ville inte bara "ge upp" Han tog alltså tillfället i akt att lämna när några kom dit för att kritisera hans sätt att leda laget. MP blev inte hotad. Han blev konfronterad och kritiserad, klarar man inte av det som fotbollstränare ja då skall man fan inte vara tränare. Sättet han lämnar på är enbart för att rädda sin egna hud och på så sätt skadar han föreningen något enormt. TJ har velat hoppa av länge och det har många snackat om länge, frågan var bara när.
Det verkar ju dessutom som att fler nyckelpersoner försvinner just nu, DET är oroande, utvecklingen är ju exakt som den bajen hade för ett par år sedan, DET är läskigt. Skit i MP, han är borta...
-
Ånej DFG gör aldrig några dåliga saker dom är bara missförstådda....Dom sprang inte och attackerade AIK fansen i globen det var bara en synvilla...Dom har gjort tillräckligt med skada för Djurgården nu ..... 

DIF Fotboll
Det hänger väl ihop ganska bra även fast jag förstår vad du menar och håller med. I en förening där nyckelpersoner flyr finns inte tryggheten som krävs för att spelarna ska leverera. Visserligen har vi en svag trupp som i sig är tillräckligt stort problem för poängen, det övriga runt omkring hjälper knappast.baate skrev:Men ffs, detta forum är ju som att höra på en vinylskiva (en svart stor skiva som man lyssnade på innan CD:n, mp3 eller Spotify för er som är för unga) som har hakat upp sig. Varför pratar ingen om de verkliga problemen som att vi tagit 1 p efter så många omgångar eller att vi inte har någon huvudtränare, eller ordförande, en ordförande som drog in bra pengar till föreningen dessutom... Är mycket mer orolig för det än vad MP gjort eller inte gjort. Snacka om att lägga energin på fel saker.Pogue Mahone skrev:MP har ALDRIG kunnat ta kritik bra. MP ville rädda sin karriäroch ville inte bara "ge upp" Han tog alltså tillfället i akt att lämna när några kom dit för att kritisera hans sätt att leda laget. MP blev inte hotad. Han blev konfronterad och kritiserad, klarar man inte av det som fotbollstränare ja då skall man fan inte vara tränare. Sättet han lämnar på är enbart för att rädda sin egna hud och på så sätt skadar han föreningen något enormt. TJ har velat hoppa av länge och det har många snackat om länge, frågan var bara när.
Det verkar ju dessutom som att fler nyckelpersoner försvinner just nu, DET är oroande, utvecklingen är ju exakt som den bajen hade för ett par år sedan, DET är läskigt. Skit i MP, han är borta...
Håller faktiskt med. Nu bör man sätta tillbaka fokus på det sportsliga och försöka hitta glädjen igen. Men det är svårt. Det som hänt förstör ju mycket av det sportsliga. Visst bör vi börja vinna matcher men långsiktigt så har vi förlorat jävligt mycket pga skiten som hänt. Vilket jag faktiskt inte tror var meningen av de som kontaktat MP. Tror ingen förutsatt att det skulle bli så här skitigt.
Men nu kan folk iaf en gång för alla släppa diskussionen om det hotades eller inte. Det är jävligt tydligt att det framkom hot i det MP berättar. Inte ens bagdad-bob kan förneka detta nu.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... a-lojligt/
Diskussionen om hans sätt att avgå lär fortsätta dock.
Ska bli jävligt spännande med cup-match. Men fan vad sjukt. Totalt kaos i föreningen. Totalt sist i tabellen. Men cupfinal ser inte ut att vara långt borta. Det gäller att gripa de halmstrån som finns.
Men nu kan folk iaf en gång för alla släppa diskussionen om det hotades eller inte. Det är jävligt tydligt att det framkom hot i det MP berättar. Inte ens bagdad-bob kan förneka detta nu.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... a-lojligt/
Diskussionen om hans sätt att avgå lär fortsätta dock.
Ska bli jävligt spännande med cup-match. Men fan vad sjukt. Totalt kaos i föreningen. Totalt sist i tabellen. Men cupfinal ser inte ut att vara långt borta. Det gäller att gripa de halmstrån som finns.
- SirDIFalot
DIF Fotboll
En riktigt bra text av JK, men hela den här skiten smakar illa i munnen.SirDIFalot skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2013/04/29/ ... fotboll-2/
Allt från avhoppen -> media -> hot inte hot -> Reinfeldts totalt meningslösa presskonferens -> Putte Carlssons hoppa av-intehoppatav... Orkar inte mer snart så jag avgår.
Snart dags för semifinal i Cupen, hoppas på lite medvind för engångsskull! VINNA CUPEN VINNA CUPEN!!
2014-04-07, vad hände?
-
Du behöver inte läsa det som skrivs.baate skrev:Men ffs, detta forum är ju som att höra på en vinylskiva (en svart stor skiva som man lyssnade på innan CD:n, mp3 eller Spotify för er som är för unga) som har hakat upp sig. Varför pratar ingen om de verkliga problemen som att vi tagit 1 p efter så många omgångar eller att vi inte har någon huvudtränare, eller ordförande, en ordförande som drog in bra pengar till föreningen dessutom... Är mycket mer orolig för det än vad MP gjort eller inte gjort. Snacka om att lägga energin på fel saker.Pogue Mahone skrev:MP har ALDRIG kunnat ta kritik bra. MP ville rädda sin karriäroch ville inte bara "ge upp" Han tog alltså tillfället i akt att lämna när några kom dit för att kritisera hans sätt att leda laget. MP blev inte hotad. Han blev konfronterad och kritiserad, klarar man inte av det som fotbollstränare ja då skall man fan inte vara tränare. Sättet han lämnar på är enbart för att rädda sin egna hud och på så sätt skadar han föreningen något enormt. TJ har velat hoppa av länge och det har många snackat om länge, frågan var bara när.
"Varför pratar ingen om de verkliga problemen som att vi tagit 1 p efter så många omgångar eller att vi inte har någon huvudtränare, eller ordförande" Jo precis det jag nämner, våran tränare MP lämnade pga lusten försvunnit för att han säger sig blivit hotad(vilket det kommer fram mer och mer bevis för att han inte blivit)
Hela Sverige tror just nu att DIF fotbolls tränare har blivit hotad av några supportrar när han egentligen inte blivit det. För mig är det en stor sak, inte för dig tydligen.
För vi vet ju alla att när det väl blir "känt" att han inte blivit hotad så kommer troligtvis inte tidningarna skriva något om det. kanske något liiiitet stycke undangömt någonstans...
Sen är det ju självklart att ett stort problem just nu är att vi inte har någon ordförande eller huvudtränare, självklart.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Jag trodde så mycket mer om JK, men här får vi alltså svart på vitt att de väljer en sanning som passar för dagen. Ge oss sanningen skriker man från läktaren. Och sen skapar ni den själva. Så här säger MP till expressen:SirDIFalot skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2013/04/29/ ... fotboll-2/
Vilken värld lever man i om man tror att detta inte uppfattas som ett ett hot? Att man dessutom lägger över 100% av ansvaret på MP och TJ är inte seriöst. JKs agerande skadar Djurgårdens IF otroligt mycket och det känns mycket olustigt. Jag frågar igen: Vem tror ni vill leda, spela och sponsra DIF nu? Vem vågar gå in i vår förening och göra en långsiktigt hållbar satsning?De säger också att när det inte gått bra för Djurgården tidigare, så har den här grupperingen sett till att andra tränare och ledare tillbaka i tiden fått lämna klubben, typ det som hände med Stefan Alvén (tidigare sportchef i Djurgården).
Sen att DIF Fotboll också har ett stort ansvar i detta är självklart. Men nu får det faktiskt vara nog med supporterstyre i den här föreningen. Gå på årsmötet och ta diskussionen där den hör hemma.
SirDIFalot skrev:http://www.jarnkaminerna.se/2013/04/29/ ... fotboll-2/
Möjligen är Järnkaminernas bild av det hela den mest sanna. Men ändå.
Om vi ponerar att inga reella hot har riktats mot MP så måste man ju hitta andra logiska förklaringar över varför han avgick. Försäsongen gick helt ok men sen tog vi inga poäng på två svåra bortamatcher i serien, en hemmamatch är avbruten och i en match fick vi oavgjort. I cupen har vi chans att nå ut i Europa.
Då kanske MP bestämmer sig för att avgå eftersom resultaten är så pass svaga och han inser att han inte är mannen att vända det hela? I hans yrkesroll ingår det att man måste vara analytisk. Jag har svårt att tro att MP plötsligt slängde den förmågan överbord när det kom till hans egen avgång, att han skulle skylla sina egna tillkortakommanden på en specifik supportergrupp. Vi pratar om den person som lyckats bygga upp en struktur i klubben som vi inte sett på många år. Så vitt jag vet har han har också bidragit till att vi fått en mer balanserad ekonomi. Han hade lång tid kvar på sitt kontrakt och i och med det en relativ trygghet i sitt liv. Men nej, allt det där blev plötsligt ointressant för honom.
Han skulle alltså skada DIF genom sin plötsliga avgång på dessa grunder. Om jag var MP skulle jag tycka att det var ett ganska obekvämt sätt att planera min fortsatta karriär på. I mötet med andra allsvenska tränare, som jag kände på en yrkesmässig och kanske ibland personlig basis skulle jag exempelvis ha svårt att se dem i ögonen.
Och sen TJ. En affärsman ut i fingerspetsarna som enligt vad jag förstått genom åren och genom olika bolag investerat en okänd summa pengar i DIF. Vi pratar om mannen som bland annat låg bakom kapitalförvaltningsbolaget Quesada, vars förvaltningsvolym enligt Wikipedia steg från 1 till 6 miljarder SEK på fem år. Han blir plötsligt lite ledsen och avgår. I och med det kan han inte längre ha kontroll över den finansiella utvecklingen i DIF. Han lämnar guldkalven Erton i sticket. Åter igen, vi pratar alltså om en ganska härdad affärsman, låt vara med ett stort hjärta för DIF.
Som sagt, JK kanske har rätt men det finns luckor i logiken enligt mig.
Jarnkaminerna väljer alltså till slut att ta Dfgs sida, baserat på vad som sagts till dem av Dfg och hur de uppfattade situationen. Man väljer att referera till MPs subjektiva bedömning och att den får stå för honom. MP har uttryckt att han känt sig hotad. Konstigt? Nej, inte direkt. Hade grovt kriminella kommit till min arbetsplats och sagt att jag borde avgå om inte resultaten går vår väg och samtidigt referera till Alven, så hade min subjektiva bedömning vart att situationen är hotfull.
Jk väljer att lyssna på Dfg och skylla situationen på MP. Mycket oklokt beslut, men nu vet vi var deras värderingar ligger.
Jk väljer att lyssna på Dfg och skylla situationen på MP. Mycket oklokt beslut, men nu vet vi var deras värderingar ligger.
Ja herregud. Visst hade respekt för jk försvunnit tidigare men nu finns det inget alls kvar . Riktigt tråkigt. Verkar ju vara ett gäng kids som skriver uttalanden som dessa. Tragiskt.