DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag tycker man kan tolka MPs uttalande som att han inte avgår pga hoten, utan för att han tappade lusten. Lusten tappade han däremot pga hoten. En tränare som inte känner att det är roligt längre är en dålig tränare. Sen är det inte DIF som gjort det här till en världshändelse, de kallade till en presskonferens och berättade att MP och TJ slutar pga att hoten gjort att MP tappat lusten och det gjorde att TJ tappade lusten. Sedan gjorde media en världshändelse av detta och Fredrik gick ut i TV, eftersom det matchar hans propagandatåg mot ungsdomsbrottsligheten. Tror inte att MP och TJ önskade att det skulle bli en sådan stor grej, men det kunde de nog ha räknat ut i förväg. Hursomhelst så stöttar jag deras beslut. Är det inte roligt längre så ska man lägga av! Att skälen beror på att MP tröttnat på att känna risk för att de "dolda" hoten ska utvecklas till fullt uttalade hot är en bra anledning för att tappa lusten.
Men man måste vara realist. Idag måste en allsvensk tränare i Stockholm snudd på leva under skyddad identitet för att kunna göra sittt jobb. Eller också sakna all sorts rädsla för att få bilen repad eller brevlådan fylld med bajs. Eller något mycket värre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Men snälla. EXAKT så lät det när jag blev hotad. Vad hände sen? 7 krossade bilrutor.
Man skall inte ta en sådan risk. Man skall bara inte göra det.
Fattar man inte att han tappar all motivation för att fortsätta då så har man fan inget jävla vett i skallen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Boharta

Inlägg av Boharta »

minalman skrev:Jag tycker man kan tolka MPs uttalande som att han inte avgår pga hoten, utan för att han tappade lusten. Lusten tappade han däremot pga hoten. En tränare som inte känner att det är roligt längre är en dålig tränare. Sen är det inte DIF som gjort det här till en världshändelse, de kallade till en presskonferens och berättade att MP och TJ slutar pga att hoten gjort att MP tappat lusten och det gjorde att TJ tappade lusten. Sedan gjorde media en världshändelse av detta och Fredrik gick ut i TV, eftersom det matchar hans propagandatåg mot ungsdomsbrottsligheten. Tror inte att MP och TJ önskade att det skulle bli en sådan stor grej, men det kunde de nog ha räknat ut i förväg. Hursomhelst så stöttar jag deras beslut. Är det inte roligt längre så ska man lägga av! Att skälen beror på att MP tröttnat på att känna risk för att de "dolda" hoten ska utvecklas till fullt uttalade hot är en bra anledning för att tappa lusten.
Men man måste vara realist. Idag måste en allsvensk tränare i Stockholm snudd på leva under skyddad identitet för att kunna göra sittt jobb. Eller också sakna all sorts rädsla för att få bilen repad eller brevlådan fylld med bajs. Eller något mycket värre.

Och det är den diskussionen som måste föras. Är det verkligen rimligt att ha det så? Vem vill jobba under de omständigheterna? Och vad innebär det för de marginalbesökare som kan tänka sig att gå på någon eller några matcher per år för att se hur det är på en allsvensk match? Hur många hundratals eller tusentals potentiella besökare skräms iväg när det ser ut så här runt storstadsfotbollen? Tycker att det är olyckligt att fastna i vilken nivå det var på hoten. Nolltolerans tack.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Boharta skrev:
minalman skrev:Jag tycker man kan tolka MPs uttalande som att han inte avgår pga hoten, utan för att han tappade lusten. Lusten tappade han däremot pga hoten. En tränare som inte känner att det är roligt längre är en dålig tränare. Sen är det inte DIF som gjort det här till en världshändelse, de kallade till en presskonferens och berättade att MP och TJ slutar pga att hoten gjort att MP tappat lusten och det gjorde att TJ tappade lusten. Sedan gjorde media en världshändelse av detta och Fredrik gick ut i TV, eftersom det matchar hans propagandatåg mot ungsdomsbrottsligheten. Tror inte att MP och TJ önskade att det skulle bli en sådan stor grej, men det kunde de nog ha räknat ut i förväg. Hursomhelst så stöttar jag deras beslut. Är det inte roligt längre så ska man lägga av! Att skälen beror på att MP tröttnat på att känna risk för att de "dolda" hoten ska utvecklas till fullt uttalade hot är en bra anledning för att tappa lusten.

Och det är den diskussionen som måste föras. Är det verkligen rimligt att ha det så? Vem vill jobba under de omständigheterna? Och vad innebär det för de marginalbesökare som kan tänka sig att gå på någon eller några matcher per år för att se hur det är på en allsvensk match? Hur många hundratals eller tusentals potentiella besökare skräms iväg när det ser ut så här runt storstadsfotbollen? Tycker att det är olyckligt att fastna i vilken nivå det var på hoten. Nolltolerans tack.
+1! Precis vad jag menar!
Men det är inte så idag. Och MP och TJ ville lyfta DIF Fotboll, inte ändra på samhället. När de insåg att de måste börja med samhället innan de kan ta tag i fotbollen tappade de lusten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Men snälla. EXAKT så lät det när jag blev hotad. Vad hände sen? 7 krossade bilrutor.
Fattar man inte att han tappar all motivation för att fortsätta då så har man fan inget jävla vett i skallen.
Jag har ingen aning om vad som hände i ditt fall. Det kan jag inte uttala mig om.

Jag tycker dock fortfarande inte att MPs beskrivning liknar vid några hot och tycker att han kunde ha lämnat DIF på ett sätt som inte skulle skada klubben på sättet detta har gjort.
Expert.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

SirDIFalot skrev:
Godnoken skrev:Men snälla. EXAKT så lät det när jag blev hotad. Vad hände sen? 7 krossade bilrutor.
Jag har ingen aning om vad som hände i ditt fall. Det kan jag inte uttala mig om.

Jag tycker dock fortfarande inte att MPs beskrivning liknar vid några hot och tycker att han kunde ha lämnat DIF på ett sätt som inte skulle skada klubben på sättet detta har gjort.
Då är du uppenbarligen en del av problemet (hårt uttryckt men jag kan inte se det på något annat sätt).
Observera att jag inte säger att du på något sätt hotat någon men den inställningen möjliggör ju tyvärr användandet av det förtäckta hotet som påtryckningsmedel för att åstadkomma förändringar i vår förening på ett icke-demokratiskt sätt och i min värld så kan det ALDRIG någonsin vara okej.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Arkju skrev:
SirDIFalot skrev:

Då är du uppenbarligen en del av problemet (hårt uttryckt men jag kan inte se det på något annat sätt).
Observera att jag inte säger att du på något sätt hotat någon men den inställningen möjliggör ju tyvärr användandet av det förtäckta hotet som påtryckningsmedel för att åstadkomma förändringar i vår förening på ett icke-demokratiskt sätt och i min värld så kan det ALDRIG någonsin vara okej.
Det finns två enkla saker att säga.

1. Är du tränare i Djurgårdens IF kommer det alltid finnas en och annan som tycker att du inte är rätt man för jobbet. Det kommer du få höra på ett eller annat sätt. Det är så det funkar i en förening med över 10 000 engagerade fans. Det är oundvikligt. Vi är inte Gefle eller Kalmar.

2. Djurgården Fotboll har träningarna öppna för supportrar. Om de inte vill ha folk där som pratar med spelare och ledare så är det väl bara stänga dom precis som hockeyn har gjort. Varje gång jag har varit på Kaknäs så finns det andra supportrar där som också växlar några ord med ledare och spelare. Det är inte direkt något ovanligt eller skandalöst i sig.
Expert.
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

http://www.dn.se/sport/fotboll/nu-talar ... t-om-hoten

DN verkar citera tidningsartikeln. Expressen hade ju kapat sin nätartikel av någon anledning.

Händelseutveckling var alltså så här:
1. MP fick samtal från DFG som sa att han borde avgå.
2. DFG besökte träningen och förklarade vad som hänt tidigare tränare som inte avgått självmant.
3. MP avgår.

Man kan ju bara gissa vad som hänt om han inte avgått. Då hade punkt 3 mycket väl kunnat bli grishuvud, hot mot familjen, sönderslagna rutor eller vad man nu vill. Ska man behöva vänta in det? Han avgick ju trots allt inte efter steg 1 utan efter steg 2.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

SirDIFalot skrev:
Arkju skrev:
SirDIFalot skrev:

Det finns två enkla saker att säga.

1. Är du tränare i Djurgårdens IF kommer det alltid finnas en och annan som tycker att du inte är rätt man för jobbet. Det kommer du få höra på ett eller annat sätt. Det är så det funkar i en förening med över 10 000 engagerade fans. Det är oundvikligt. Vi är inte Gefle eller Kalmar.

2. Djurgården Fotboll har träningarna öppna för supportrar. Om de inte vill ha folk där som pratar med spelare och ledare så är det väl bara stänga dom precis som hockeyn har gjort. Varje gång jag har varit på Kaknäs så finns det andra supportrar där som också växlar några ord med ledare och spelare. Det är inte direkt något ovanligt eller skandalöst i sig.
Det är inte dina punktsatser ovan som är problemet. Problemet är ditt förra inlägg där du skriver att MP's beskrivning inte liknar några hot och att han kunde ha lämnat DIF på ett sätt som inte skulle skada klubben. Det är att ursäkta beteenden som inte är okej och att lägga över ansvaret för situationen på MP när det ligger hos helt andra personer.

Att ha öppna träningar där supportrar kan kommunicera med spelare/tränare/övriga är jättebra men med den öppenheten kommer också ett stort ansvar på de som går dit och använder sig av den kanalen för kommunikation.
Uppenbarligen så finns det ett antal personer som inte klarar av att bete sig som folk (vilket vi även sett i en mängd andra sammanhang) och deras oförmåga att sköta sig skadar oss övriga och den förening vi älskar, därför säger jag att du med det du skrev beger dig ut på det sluttande planet med fel sällskap.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Kommer ni ihåg hur mycket hot och skit Zabel fick när vi åkte ur på både facebook och efter match?
Inte fan avgick han iaf..
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Hur avgår man efter att säsongen är slut ?
Fick Zabel besök av supporters som hotade?
Jag vet inte. Kommer inte ihåg och jag är jävligt trött just nu.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev:
Fast det är ju helt klart att han känt sig hotad.

Jag kan ju bara tala för mig själv att när det gick mindre bra för Challe så undvek iaf jag att ställa frågor och så om man träffade på honom på hovet. Det är ju självklart att han redan känt sig pressad och om man funderar lite så inser man att det inte bidrar till något bra. Ledare är självklart medvetna om allvaret i den sportsliga situationen.

Man ska inte försvara det beteendet att ta sig friheten att prata med tränare, man borde även om argumenten du tagit till dig från andra säkerligen håller i o m att de "på pappret" förmodligen inte begått något direkt hot. Men vem som helst som anstränger sig lite grann och sätter sig in i MPs situation inser att det finns en stor möjlighet att han uppfattat hela situationen som hotfull. Du får därtill lägga till att det finns ALLTID idioter som mailar om hot, det är mer eller mindre vardag för tränare men att när det går knackigt så tar du nog dessa på större allvar. Sedan då så kommer folk till träningen och visar att han är sårbar eftersom det bara är att gå fram till honom.

Ingen jag vet anklagar någon specifik för att ha sagt något. För ingen vet, förutom de tre som hälsade på honom och MP själv. Men självklart har han känt sig hotad. Tror du inte det?
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Dags för nästa avhopp:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... gt-avhopp/

Går verkligen som på räls för fotbollen.
2014-04-07, vad hände?
laxen

Inlägg av laxen »

Jepe skrev:Dags för nästa avhopp:

Wille hoppar av 08 fotboll också. Jävligt synd. Men jag förstår till 100%.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

laxen skrev:
Jepe skrev:Dags för nästa avhopp:

Wille hoppar av 08 fotboll också. Jävligt synd. Men jag förstår till 100%.
Japp såg det för nån dag sen, riktigt tråkigt. 08hockey tappade nästan allt när han slutade vara med där. Blev inte samma sak, får se hur 08fotboll klarar sig.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar