DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
När jag var i tonåren fick jag spela skivor på vår ungdomsgård, eftersom jag hade stort musikintresse och massor med plattor. Jag spelade mest sådan musik jag själv gillade och det var inte alltid knökfullt på dansgolvet, men det hände då och då att jag hittade en fullträff. Jag kämpade med materialet och klurade i veckorna hur jag skulle få rätt mix.
Så en fredag i plugget dök de tre största killarna upp på en rast. "Du bör nog lira lite andra låtar än de du gör". "Vi förväntar oss mer". "Det är liksom vi som är gården". "Tycker du byter låtar för ofta också".
Efter det "samtalet" var det inte lika kul längre och jag bad ledaren på ungdomsgården att få sluta. Jag hörde att de ersatte mig med en bandspelare och ungdomarna började dra in till stan på fredagskvällar i stället. Sedan la de ner ungdomsgården.
Apropå ingenting....
Så en fredag i plugget dök de tre största killarna upp på en rast. "Du bör nog lira lite andra låtar än de du gör". "Vi förväntar oss mer". "Det är liksom vi som är gården". "Tycker du byter låtar för ofta också".
Efter det "samtalet" var det inte lika kul längre och jag bad ledaren på ungdomsgården att få sluta. Jag hörde att de ersatte mig med en bandspelare och ungdomarna började dra in till stan på fredagskvällar i stället. Sedan la de ner ungdomsgården.
Apropå ingenting....
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: DIF Fotboll
Slut upp på Stadion idag, stå upp, och sjung med stolthet för DIF! ALLA!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Men vänta lite nu. Det är ju inte bara kvartssamtalet som föranleder detta. Det har ju hänt saker tidigare i veckan också. Det började i samband med matchen mot Elfsborg och enligt all information vi har nu så har det pågått hela veckan.Husmusen skrev:Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
Nu har ju en av de inblandade dessutom gått ut i media och gråtit ut -typ "det var inte meningen". Alltså, vad tror de. Även om de själva inte har uttryckt hot så målar det ju upp en bild som blir ohållbar för Magnus och Tommy.
Jag blir så oerhört trött på de som utöver denna typ av dialog med lagledning och spelare och förväntar sig att allt ska fortsätta som vanligt. Hur hade de själva reagerat? Om man anser sig ha rätt att påverka organisationen så här måste man också acceptera att medarbetare har rätt att lämna densamma av just den anledningen. Man måste också inse att möjliga rekryteringar har rätt att välja en annan organisation.
De som gör detta sätter en nivå och ett klimat i vår förening som inte accepteras av alla. Inser man inte det ska man hålla käft. Eller så får vi leva med att gå miste om kompetenta personer och att vår organisation måste byggas om gång på gång. Och ta konsekvenserna av det.
DIF Fotboll
På väg till stadion på ren och skär plikt.
Vi fick ett avhopp och har en plåt på långsidan över, skicka pm till mig med telnr om du vill ta över den så ringer jag upp.
Vi fick ett avhopp och har en plåt på långsidan över, skicka pm till mig med telnr om du vill ta över den så ringer jag upp.
Kanske skall skriva något också:Husmusen skrev:Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
Att inte vika ner sig innebär inte per automatik att hot upphör.
Det handlar om att dessa personer vill skaffa sig maktfullkomlighet över dig. Kan de inte uppnå detta genom att hota dig som person, kommer de börja leta svaga länkar i form av vänner och familj.
Att avgå är egentligen på sätt och vis den enklaste lösningen för att få hoten att upphöra mot dig som person. Dock så löser det inte situationen överlag då hotbilden i princip kommer flyttas över mot nästa person som tar över.
Dock så har vi ju en del bra initiativ på gång bland oss supportrar nu. Även om jag inte tror detta kommer lösa hotbilden på kort sikt så tror jag detta kommer ge en positiv utveckling för framtiden.
Detta med tanke på att de personer som hotar i princip inte bryr sig om annat än sin egen maktfullkomlighet. Dessa personer kommer inte sluta förrän de faktiskt får sig en riktig jävla näsbränna i form av straff, om ens det hjälper. Det är något som inte stämmer rent mentalt på personer som gör sådana handlingar och därför knepigt att komma åt det.
Alltid Oavsett.
Hur ser DIF fotboll på att Järnkaminerna uttalar sig lite "avvaktande" i frågan? De kunde ju tagit helt avstånd från det som inträffat, enligt DIF fotboll. Istället publicerades en annan version av det inträffade och manade till lugn innan allt utretts. Kan ju inte vara jättepopulärt hos DIF fotboll direkt?
Tycker ändå deras text var ganska bra.Staten skrev:Hur ser DIF fotboll på att Järnkaminerna uttalar sig lite "avvaktande" i frågan? De kunde ju tagit helt avstånd från det som inträffat, enligt DIF fotboll. Istället publicerades en annan version av det inträffade och manade till lugn innan allt utretts. Kan ju inte vara jättepopulärt hos DIF fotboll direkt?
http://www.jarnkaminerna.se/2013/04/26/ ... -tj-avgar/
Är det denna du tycker är avvaktande? Jag tyckte den var bra. De skriver att de tar avstånd från alla hot visar sitt stöd för MP och Tommy. Kanske kan ta i ännu mer men jag tror nog vi kommer få se en del banderoller och grejer nu som visar ännu mer stöd.
Vet inte hur jag ska tolka det. Det kanske är riktigt smart att vara lugn och sansad och avvakta lite. Det kan de som styr JK förhoppningsvis bättre och att det är nu de prövas hur de hanterar situationen. Jag tror och hoppas de förstår vilket ansvar de måste ta och kommer att publicera en text där man definitivt tar avstånd och ställer sig på DIFs sida till 100%. Enligt mig är det det enda möjliga. Det finns inga ursäkter överhuvudtaget. Magnus har uppenbarligen känns sig otrygg i sin situation pga sina egna supportrar. Sen om det är ett missförstånd eller inte spelar ingen roll. Bara att det inträffar är helt fel.
Vet någon vad det står på banderollerna på läktarna?
Vad var det för några som skanderade något under Riddez tal, och vad skanderade de?
"Vi vill ha sanningen" om jag inte hörde helt fel. En liten klick av klacken enligt Sportbladets liverapportering.Staten skrev:Vad var det för några som skanderade något under Riddez tal, och vad skanderade de?
Och som ovanstående, vart stod det på banderollerna?
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"Efter alla tårar vill vi ha sanningen – det är lätt fördöma utan all fakta"#87 skrev:Vet någon vad det står på banderollerna på läktarna?
Från expressens liverapport
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Ja, hoppas vi får hela sanningen i denna historiaStentuff skrev:"Vi vill ha sanningen" om jag inte hörde helt fel. En liten klick av klacken enligt Sportbladets liverapportering.Staten skrev:Vad var det för några som skanderade något under Riddez tal, och vad skanderade de?
Och som ovanstående, vart stod det på banderollerna?