Grymt, tackar!SirDIFalot skrev:Den har läckt till SvenskaFans-forumet nu.Jepe skrev:Mmm kan tänka mig vilket, men om det nu finns en "andra version" som man har belägg för så bör man ju vara angelägen om att få ut den. Dagens händelse gör ju inget annat än skada mot DIF som förening.SirDIFalot skrev:Den finns på ett stängt forum. Vet inte om det är helt ok att sprida den...Jepe skrev:Den här "andra versionen" som det surras om hur lyder den? Många som skriver om den men inte vad den versionen är...
DIF Fotboll
DIF Fotboll
2014-04-07, vad hände?
Re: DIF Fotboll
Så kommer vi tillbaka till det här kortsiktiga tänket som folk har hela tiden. När ska folk fatta att det tar tid att bygga upp nånting? Problemet här är att folk har inte fattat att Pehrsson och Jacobsson faktiskt bygger HELA organisationen från grunden, inte enbart ett fotbollslag. Det tar tid att bygga upp nåt som faktiskt var en soppa innan de kom in. Detta kom dock inte som en chock. Man har snarare gått och väntat på att detta ska hända. Nej jag lägger ner det här nu. Jag orkar inte. Det blir inga fler fotbollsmatcher för mig i år. Dessa kriminella idioter har lyckats få folk att ge upp nu. Jag brukar vara den som inte viker mig för sånt här men nu orkar inte jag heller. Det räcker nu!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fan vad less man blir på hjärndöda idioter som förstör för Djurgården hela tiden. Ni är inga Djurgårdare ni tillhör inte vår familjen längre... vill inte ens kalla er Bajare ens.. 

Den där versionen låter väldigt underlig...Jepe skrev:Grymt, tackar!SirDIFalot skrev:Den har läckt till SvenskaFans-forumet nu.Jepe skrev:Mmm kan tänka mig vilket, men om det nu finns en "andra version" som man har belägg för så bör man ju vara angelägen om att få ut den. Dagens händelse gör ju inget annat än skada mot DIF som förening.SirDIFalot skrev:Den finns på ett stängt forum. Vet inte om det är helt ok att sprida den...Jepe skrev:Den här "andra versionen" som det surras om hur lyder den? Många som skriver om den men inte vad den versionen är...
- Lidingö DIF
Ja, detta blev ju ännu en fjäder i Djurgårdshatten. Denna förening går verkligen från klarhet till klarhet.
Om hoten är verklighetsförankrade så bevisar det verkligen vilka limsniffande grottmongon till fans Djurgården har i vissa falanger och dessa personer måste beivras och bestraffas enligt maximal praxis. Kan knappt tro att detta är sant. Hela detta spektakel känns nästan regisserat. För många frågetecken just nu. Detta måste verkligen redas ut ordentligt för här luktar det verkligen nedgrävd hund som någon slängt en våt duk över och tuttat på.
Om hoten är verklighetsförankrade så bevisar det verkligen vilka limsniffande grottmongon till fans Djurgården har i vissa falanger och dessa personer måste beivras och bestraffas enligt maximal praxis. Kan knappt tro att detta är sant. Hela detta spektakel känns nästan regisserat. För många frågetecken just nu. Detta måste verkligen redas ut ordentligt för här luktar det verkligen nedgrävd hund som någon slängt en våt duk över och tuttat på.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Nackskott på idioterna. Jävla gnagarsvin. Ni är inga riktiga supportrar. Dra åt helvete med er!
Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
-
Tror nog dom flesta skulle sluta om deras ungar o familj blev hotade...Handlar om att vissa supportergrupper får fortsätta utan att politiker eller polis gör något. Dags o slänga ut dom idioterna nu.Husmusen skrev:Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
-
spocksbeard skrev:Tror nog dom flesta skulle sluta om deras ungar o familj blev hotade...Handlar om att vissa supportergrupper får fortsätta såhär utan att politiker eller polis gör något. Dags o slänga ut dom idioterna nu.Husmusen skrev:Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
- Lee Harvey Oswald
Beror ju helt på vad som sagts, men vad sa ni då, minns du..?Husmusen skrev:Att avgå är att vika ner sig. Har svårt att tro att man faktiskt skulle gått från ord till handling gällande eventuella hot. Bland tiotusentals fans finns naturligtvis rötägg och man kan inte vika ner sig efter ett kvartsamtal med tre supportrar.
Ringer det folk och förklarar att -Om det inte börjar rulla in 3-poängare snart kanske det råkar "hända en olycka" med någon i familjen, då är det liksom inget snack, man chansar helt enkelt inte efter sånt.
Det är liksom bara fucking allsvensk spark&spring-boll det handlar om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Väldigt intressanta turer nu när man hör versioner kring vad som hänt. Hoppas vi får ljus på allt om några dagar.
Expert.
Jag kan inte annat än applådera dessa sk fans.
Jag applåderar rödvinsalkot som skrev en insändare i DN, där han räknade upp alla gamla djurgårdsspelare han kom ihåg, rätt i händerna på skandalkåta journalister.
Jag applåderar päronkastaren som satte igång detta.
Jag applåderar de fina killarna som mordhotar folk.
Ni har tillsammans lyckats med konsten att skada inte bara DIF fotboll, utan DIF hockey, fotbollen i Stockholm överlag.
1. Vi kommer aldrig få veta om TJ & MP lyckades bygga organisationen de ville, nu kan vi göra som alla andra lag som toksatsar i fem säsonger sedan dekar ned sig i femton år tyngda av skulder.
2. Ingen klubb i Stockholm i varken hockey eller fotboll kommer få spela utan en massa polisriddare som vi förmodligen kommer få betala för, pengar som vi kunnat lägga på annat, t ex spelare eller en egen arena.
3. Ännu fler kommer dra sig undan att gå på matcher, pengar som vi hade unnat lägga på annat.
Är så djävla trött på att vara Djurgårdare just nu, har hängt i, i nästa 40 år, fostrad av min morfar som spelade i klubben på 40-talet. Helt ärligt så trodde jag inte det skulle kunna hända hos oss, vi som skall stå enade när andra faller...
Jag applåderar rödvinsalkot som skrev en insändare i DN, där han räknade upp alla gamla djurgårdsspelare han kom ihåg, rätt i händerna på skandalkåta journalister.
Ni har tillsammans lyckats med konsten att skada inte bara DIF fotboll, utan DIF hockey, fotbollen i Stockholm överlag.
1. Vi kommer aldrig få veta om TJ & MP lyckades bygga organisationen de ville, nu kan vi göra som alla andra lag som toksatsar i fem säsonger sedan dekar ned sig i femton år tyngda av skulder.
2. Ingen klubb i Stockholm i varken hockey eller fotboll kommer få spela utan en massa polisriddare som vi förmodligen kommer få betala för, pengar som vi kunnat lägga på annat, t ex spelare eller en egen arena.
3. Ännu fler kommer dra sig undan att gå på matcher, pengar som vi hade unnat lägga på annat.
Är så djävla trött på att vara Djurgårdare just nu, har hängt i, i nästa 40 år, fostrad av min morfar som spelade i klubben på 40-talet. Helt ärligt så trodde jag inte det skulle kunna hända hos oss, vi som skall stå enade när andra faller...
Sv: Re: DIF Fotboll
Väldigt väl skrivet.. Så ledsamt detta så man knappt fattar det..baate skrev:Jag kan inte annat än applådera dessa sk fans.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Finns bara en lösning - skicka samtliga firmor till en öde ö där dom får idka självsanering genom att slå ihjäl varandra eller ännu bättre skicka dom där bortskämda valparna till en bootcamp i Syrien
DIF Fotboll
Jag hade inte tänkt gå på matchen idag, premiären sabbade lusten men det som hänt fick mig att vilja gå. Jag utesluter inte ännu en skandalmatch och är så fallet så varsågod nötter, fotbollen är er och bara er. Hoppas dock att detta kan innebära någon form av rannsakande hos samtliga parter.