Djurgårdens IF - Brynäs, 22/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:
spiik skrev:
diffarn1 skrev:8357 är ju inte helt dåligt, tre p mot modo så har vi en bra chans till slutlspel.
Det sa till och med Wikegård på hockeykväll!
Nej, det är ju rent av säsongens bästa siffra!!
Glöm inte bort att 5000-6000 av dem var Brynäsare, i alla fall kändes det så.
Du har så rätt så!
Användarvisningsbild
odburt

Re: tack!

Inlägg av odburt »

lilleman skrev:jag skulle vilja tacka publiken som var på dif brynäs ikväll. jag var också där. vilken otrolig stämning. jag tror det var vi som gjorde att laget fixade en poäng TACK ALLA :D
Jag skulle vilja säga motsatsen. En bedrövlig klackinsats!
Bortsett från minutrarna efter 3-3-målet var det skamligt.

Många egna viljor, dålig organisation, många utan (!!!) viljor och folk som köper klackplåt för att det är billigt och ber en sitta ner (!!!) så de kan se något! Man blir bedrövad, det slutade med sittplats på rad 1 idag.

Det är dags att visa någon j*vla moral nu!! Om ingen annan gör det så är vi några stycken som tröttnat och kommer försöka att få alla på samma spår och variera oss mer i sångerna. Det börjar emot MoDo!

Jag tycker det är på tiden att vi i lämpligt forum tar upp till diskution hur vi vill ha det och hur till max kan stödja laget. Som det är nu är det alldeles för enkelspårigt och uppenbarligen finns det delade meningar om vem (alt. vilka) som skall leda klacken så vi får en stark organiserad klack. I Brynäslägret snackas det nog en del om våran katastrofinsats ikväll klackmässigt.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

odburt skrev:
lilleman skrev:jag skulle vilja tacka publiken som var på dif brynäs ikväll. jag var också där. vilken otrolig stämning. jag tror det var vi som gjorde att laget fixade en poäng TACK ALLA :D
Jag skulle vilja säga motsatsen. En bedrövlig klackinsats!
Bortsett från minutrarna efter 3-3-målet var det skamligt.

Många egna viljor, dålig organisation, många utan (!!!) viljor och folk som köper klackplåt för att det är billigt och ber en sitta ner (!!!) så de kan se något! Man blir bedrövad, det slutade med sittplats på rad 1 idag.

Det är dags att visa någon j*vla moral nu!! Om ingen annan gör det så är vi några stycken som tröttnat och kommer försöka att få alla på samma spår och variera oss mer i sångerna. Det börjar emot MoDo!

Jag tycker det är på tiden att vi i lämpligt forum tar upp till diskution hur vi vill ha det och hur till max kan stödja laget. Som det är nu är det alldeles för enkelspårigt och uppenbarligen finns det delade meningar om vem (alt. vilka) som skall leda klacken så vi får en stark organiserad klack. I Brynäslägret snackas det nog en del om våran katastrofinsats ikväll klackmässigt.
Sanningen ligger väl nånstans mitt emellan, ni överdriver lite åt ett varsitt håll, men jag håller med om att en disskussion måste tas om hur klacken ska ledas.
Just nu är det alldeles för spretigt och det är så onödigt att kraft och fokus måste läggas på att styra klacken åt rätt håll när all energi egentligen ska gå till att bara sjunga ut!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

taddis skrev:
Emil svelander skrev:Hehe, Diffe, där tar du i.....
Nej, det är dagens sanning. Tragiskt att sittplats (brynäs) äger oss på våran hemmaplan :(
Tragiskt, men tyvärr är det nästan en regel att vi blir utsjugna av bortapubliken.
Men frågan är om det inte är än mer tragiskt att halva våran ståplats förvandlas till en halv sittplats sektion och sen när Linkan rakar in 3-3 då är det plötsligt en hel tårtbit på fötterna...märkligt det där.

Med tanke på förutsättningarna så borde vi vara nöjda med en poäng. Många på skadelistan. Men det var verkligen som natt och dag om man jämför med Timrå matchen. Får vi tillbaka Pettersson x2 samt Marusak tills på lördag mot Modo så kanske vi kan plocka 3 poäng från ö-vikarna.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hade alla på ståplatsen stått upp och sjungit för sitt lag från nedsläpp till slutsignal hade det kanske kunnat bli 3 poäng istället. Förstår faktiskt inte hur folk resonerar när varje match spelas med kniven på strupen!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Saxat från Svenska Fans.
Frukt&Rötterl skrev:Brynäs var det bättre laget fem mot fem och Bäckström var stundtals kung. Dessutom var det riktigt bra drag bland Brynäsfansen - vi överöstade difarna konstant.

Vi hade vunnit om inte Sperrle släppt in två skitmål. Han såg nervös ut matchen igenom...
Hahaha... Patetiska gästrikslänningar
DIF 4-EVER

Inlägg av DIF 4-EVER »

Djurgården behöver vårat stöd för att klara det här.. :) Men matchen igår var riktigt bra tkr jag, men dom kan bättre! Men det var pinsamt tyst i klacken hörde jag.. :oops: Men dom fick iaf 1 poäng, å det kan dom behöva :mrgreen:
Jag hoppas på ett slutspel till Djurgården :D Matchen på lördag mot MoDo är oxå väldigt viktig, hoppas DIF vinner då :wink:
Djurgårdare tills jag dör <3
neverfell
Kontakt:

Durgården ska till slutspel

Inlägg av neverfell »

Asså Djurgården ska komma till slutspel vi spelar mycket bättre än kvalserien asså :P Vi kan komma upp men hallå vart är alla djurgårdare skärpning u Djurgården behöver alla som kan få så nu måste vi skärpa oss :D
Tjena alla djurgårdare Jag heter Micke och Gillar Djurgården till 100% The kings of sports
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Postitivt från gårdagen var:

*tomas Johansson gjorde 2 poäng, på gång nu.

* Djurgården tar poäng mot serietvåan. Utan att lura speciellt bra och ha viktiga spelare borta.

*Grabbarna ger inte upp, verkar ha försvunnit mer och mer.

* Säsongsrekord i publik för DIF sen att många hejade på brynäs skiter vi i för det är inkomsterna som räknas.

Negativt från gårdagen var:

* Uselt PP, är vi redan så beroende av Marusak?

* Släpper in Brynäs i matchen(första utvisningen).

* Lika uselt som vårat PP var klacken. SKÄRPNING. Efter 3-3 målet helt ok dock.

Förövrigt hoppas jag att Modo gör det som krävs ikväll och krossar Mora, detsamma gäller Färjestad fast på torsdag.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Visst spiken, jag kan hålla med om att jag kryddar sammanhanget lite.
Men problemet kvarstår. Folket i kurvan tar inte till sig sångerna, havla sektion 18 är tyst. Så kan det inte vara.

Jag har snappat upp några argument när jag ställt frågan varför man inte sjunger:

* Klackledaren är störd/dum i huvudet/jag lyssnar inte på såna idioter
* Samma sånger gång på gång
* Jag sitter här för att det är billigt

1:an och 3:an går fetbort för mig. Om man inte "tror" på klackledaren tycker jag att man bör prova själv. Försöka duger.
De som köper klackplåtar för att det är billigt nämner jag nog inte ens, det språket besparar jag er.

2:an håller jag med om. Variation är bra, så länge merparten kan låtarna så vi kan skapa något tryck.

Forza Djurgår'n!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

odburt skrev:Visst spiken, jag kan hålla med om att jag kryddar sammanhanget lite.
Men problemet kvarstår. Folket i kurvan tar inte till sig sångerna, havla sektion 18 är tyst. Så kan det inte vara.

Jag har snappat upp några argument när jag ställt frågan varför man inte sjunger:

* Klackledaren är störd/dum i huvudet/jag lyssnar inte på såna idioter
* Samma sånger gång på gång
* Jag sitter här för att det är billigt

1:an och 3:an går fetbort för mig. Om man inte "tror" på klackledaren tycker jag att man bör prova själv. Försöka duger.
De som köper klackplåtar för att det är billigt nämner jag nog inte ens, det språket besparar jag er.

2:an håller jag med om. Variation är bra, så länge merparten kan låtarna så vi kan skapa något tryck.

Forza Djurgår'n!
Jag har förstått också att 3:e orsaken är vanligt förekommande till varför man köper klackplåt..Det är som du skriver: det är inte ens värt att kommentera... Sånt passar sig nämligen inte i ett forum...
Blue Brigade Sthlm
Richard DIF Skåne

DIF - Brynäs 3 - 3 "det är så här en slipsten skall dra

Inlägg av Richard DIF Skåne »

GRATTIS FÖR EN MYCKET BRA MATCH!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

ingen vidare stämning på den matchen :cry:
Skriv svar